Günümüzde, uçak motorlarında yüksek ısı ve sıcaklık dayanımı gerektiren bölgelerde süperalaşım malzemeler sıkça tercih edilmektedir. Süperalaşım malzemeleri, yüksek ısıl dayanımı ve mukavemet değerleri sayesinde uçak motorlarında kullanılmak için idealdir. Ancak, süperalaşımların işlenmesi oldukça pahalıdır ve yüksek sıcaklıklarda korozyona uğrayarak hasar görebilmektedir. Yüksek sıcaklıklardaki korozyonu önleyebilmek için süperalaşım malzemelere uygun malzemelerle kaplama işlemi uygulanmaktadır. Uçakların hafifletilmesi ve performanslarının arttırılması amaçlarıyla gerçekleştirilen araştırmalarla, uçak motorlarında yoğunluğu daha düşük seramik, metal ve plastik kompozitlerin kullanımına odaklanılmaktadır. Kompozit malzemeler, süperalaşımlardan daha hafif olup uçakların toplam ağırlığında %10'a kadar azalma sağlanabilmektedir. Çalışmada uçak motorlarında süperalaşımlar yerine kullanılabilecek olan kompozit malzemeler araştırılarak kaynak oluşturulması hedeflenmiştir.
Süperalaşımlar Seramik Kompozit Malzemeler Polimer Kompozit Malzemeler Metal Kompozit Malzemeler Uçak Motor Malzemeleri
In contemporary aviation, superalloy materials are frequently preferred in areas of aircraft engines where high heat and temperature resistance are crucial. Superalloys are considered ideal for use in aircraft engines due to their high thermal resistance and strength values. However, the processing of superalloys is quite expensive, and they can be susceptible to corrosion at high temperatures. To prevent corrosion at elevated temperatures, a coating process with suitable materials is applied to superalloy materials. Research efforts aimed at reducing the weight of aircraft and enhancing their performance have focused on the use of ceramic, metal, and plastic composites with lower density in aircraft engines. Composite materials are lighter than superalloys, and they can contribute to a reduction in the total weight of aircraft by up to 10%. This study aims to create a resource by investigating composite materials that could be used instead of superalloys in aircraft engines.
Superalloys Ceramic Composite Materials Polymer Composite Materials Metal Composite Materials Aircraft Engine Materials
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Materials Engineering (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2024 |
Submission Date | October 2, 2023 |
Acceptance Date | December 6, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 3 |