The aim of this study; To examine the methodological dimensions of mathematics education research published in national and international journals in the field of gifted education and to reveal its general tendencies. For this purpose, eight journals published in this field have been identified. The limitation of the research is 66 articles published in these journals in the field of mathematics education for gifted students between 2000-2022. These articles were analyzed by content analysis method. The themes identified in the reviewed articles; attitudes and motivation towards mathematics, attitudes of teachers and parents, creative thinking in mathematics, problem solving and mathematics achievement, diagnosis and gender, ethnomathematics and evidence, enriched instruction in mathematics teaching, activities and needs in mathematics lessons. The most mentioned topics in the reviewed articles are; Creative thinking skills of gifted children were identified as requirements for solving non-routine problems, understanding and explaining mathematics, and enriched mathematics teaching. This situation sheds light on the researches to be carried out.
Bu çalışmanın amacı; üstün zekâlıların eğitimi alanında yayın yapan ulusal ve uluslararası dergilerdeki matematik eğitimi araştırmalarının yöntemsel boyutlarını incelemek ve genel eğilimlerini ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla, bu alanda yayın yapan sekiz dergi tespit edilmiştir. Araştırmanı sınırlılığı tespit edilen bu dergilerdeki 2000-2022 yılları arasında üstün zekalılarda matematik eğitimi alanında yayınlanmış 66 makaleden oluşmaktadır. Bu makaleler içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. İncelenen makalelerde matematiğe yönelik tutum ve motivasyon, öğretmenlerin ve ebeveynlerin tutumu, matematikte yaratıcı düşünme, problem çözme ve matematik başarıları, tanılama ve cinsiyet, etnomatematik ve kanıt, matematik öğretiminde zenginleştirilmiş öğretim, etkinlikler ve matematik dersindeki ihtiyaçlar temaları tespit edilmiştir. Bu temalar başlıklar halinde ayrıntılı olarak incelenmiştir. İncelenen makalelerde çoğunlukla değinilen konuların; üstün zekâlı çocukların matematikte yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi, matematiği anlama, açıklama ve rutin olmayan problemleri çözme fırsatlarının verilmesi ve zenginleştirilmiş matematik öğretimlerine yönelik ihtiyaçların olması yönünde olduğu görülmüştür. Bu durum yapılacak araştırmalara ışık tutmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Haziran 2022 |
Kabul Tarihi | 2 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |