Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Views About Turkish Subject Homeworks By Students Attending 7th And 8th Grade Of Primary School

Yıl 2015, Cilt: 2015 Sayı: 4, 93 - 105, 30.04.2015

Öz

This study aims at identifying views about homework given at Turkish lesson by students attending 7th and 8th grade of primary school. The screening model has been used in the research. While the universe of the study consists of students who attend 7th and 8th grade of all primary school in Yakutiye of Erzurum; the pattern of study consists of 163 students from the same level and different schools who are chosen by a simple random pattern technique. The datum of study has come together with “The Survey of Students’ Views About Turkish Lesson Homeworks”. Gathered datum has been analyzed by t test and chi square. According to the findings, it has been found out that there are meaningful differences among student’s views about homework according to their grade and academic success levels.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü. (2003)Aktif Öğrenme, İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2010)Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı,Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Bahra, M.,Nartgün, Z., Durmuş, S. ve Bıçak, B. (2008)Geleneksel-Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen Kitabı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011)Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cemiloğlu, M. (2001)İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Cooper, H.,Lindsay, J. J., Nye, B. ve Great house, S. (1998)“Relationships Among Attitudes About Homework, Amount Of Homework Assigned And Completed And Student Achievement”,Journal of Educational Psychology, 90, 70-83.
  • Coşkun, E., Gelen, İ. ve Kan, M. O. (2009)“Türkçe Dersindeki Performans Ödevleri Konusunda Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”,Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (6), 22-55.
  • Ekiz, D. (2009)Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Epstein, J. L. ve Van Voorhis, F. L. (2000). Teachers Involve Parents in Schoolwork (TOPS) Interactive Homework Training Materials, Baltimore, MD: Johns Hopkins University, Center on School, Family and Community Partnerships.
  • Epstein, J. L. (2001). “School, Family And Community Partnerships: Preparing Educators And İmproving Schools”,http://eric.ed.govadresinden 25.05.2012tarihinde indirilmiştir.
  • Epstein, M. H. vePolloway, E. A. (1993). “Homework: A Comparison Of Teachers’ And parents’ Perceptions Of TheProblems Experienced By Students İdentified As Having Behavioral Disabilities Or No Disabilities”,Remedialand Special Education, 15, 40-49.
  • Ersoy, A. veAnagün, Ş. S. (2009) “Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersi Ödev Sürecine İlişkin Görüşleri”,Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 58-79.
  • Göçer, A. (2007)“Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme”. ((Ed. Ahmet H. Kırkkılıç, Hayati Akyol). İlköğretimde Türkçe Öğretimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Gür, H. (2003). “Ev Ödevi Yapma Stillerinin Akademik Başarıya Etkisi”,http://www.matder.org.tr/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=8&Itemid=38adresinden 18.04.2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Gürlevik, G. (2006)“Ortaöğretim Matematik Derslerinde Ev Ödevlerine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri (Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği)”, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi,Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güven, M. (2004) Öğrenme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Kaplan, B. (2006)“İlköğretim 6. Sınıf ‘Yaşamımızı Yönlendiren Elektrik’ Ünitesinde Ev Ödevi Verilmesinin Öğrenci Başarısına ve Kavram Öğrenmeye Etkisi”, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi,Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kazmierzak, K. S. (1994),“Current Wisdom on Homework and the Effectiveness of a Homework Checking System”,Exit Research Projecet, Indiana University at South Bend, 1-36. 23.05.2012 tarihinde http://www.eric.ed.gov adresinden alınmıştır.
  • Küçükahmet, L. (2003)Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Ankara: Nobel Yayınları.
  • MEB. (2005)İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6, 7, 8. Sınıflar), Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB. (2006)İlköğretim Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara: MEB Yayınları.
  • Öcal, S. (2009)“İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Ev Ödevlerine Yönelik Tutumlarının Oluşmasında Ailelerin ve Öğretmenlerin Rolü”,Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özben, G. B. (2006)“İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersindeki Başarılarına Ev Ödevi Çalışmalarının Etkisi” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi,Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Türkoğlu, A.,İflazoğlu, A. ve Karakuş, M. (2007)İlköğretimde Ödev, İstanbul: Morpa Yayıncılık.
  • Warton, P. M. (1997)“Learning About Responsibility: Lesson From Homework.” British Journal Of Educational Pyschology, 67: 213-221.
  • Yıldız, E. veUyanık, N. (2004) “Matematikte Ölçme ve Değerlendirme”,Kastamonu Eğitim Dergisi, 12, 97-104.
  • Yuladır, C. ve Doğan, S. (2009)“Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrencilerin Ev Ödevi Performansını Arttırmaya Yönelik Bir Eylem Araştırması”,Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi, 12, 211-236.
  • Yücel, A.S. (2004)“Ortaöğretim Düzeyindeki Öğrencilerin Kimya Derslerinde Verilen Ev Ödevlerine Karşı Tutumlarının İncelenmesi”,Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (1), 147-159.

İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersi Ödevleri Hakkında Görüşleri

Yıl 2015, Cilt: 2015 Sayı: 4, 93 - 105, 30.04.2015

Öz

Bu çalışma, ilköğretim 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde verilen ev ödevleri hakkındaki görüşlerini tespit etmeyi amaçlamıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini Erzurum il merkezine bağlı Yakutiye ilçesindeki tüm ilköğretim 7. ve 8. sınıf düzeyinde öğrenim gören öğrenciler; örneklemini ise aynı düzeyden ve farklı okullardan basit olasılıklı (rastgele) örnekleme tekniğiyle seçilen 163 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Türkçe Dersi Ödevleriyle İlgili Öğrenci Görüşleri Anketi” ile toplanmıştır. Toplanan veriler Ki kare ve t-testi teknikleriyle analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin ev ödevleriyle ilgili görüşleri arasında cinsiyet ve akademik başarı düzeylerine göre aralarında anlamlı farklılık bulunmuştur.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü. (2003)Aktif Öğrenme, İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2010)Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı,Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Bahra, M.,Nartgün, Z., Durmuş, S. ve Bıçak, B. (2008)Geleneksel-Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen Kitabı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011)Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cemiloğlu, M. (2001)İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Cooper, H.,Lindsay, J. J., Nye, B. ve Great house, S. (1998)“Relationships Among Attitudes About Homework, Amount Of Homework Assigned And Completed And Student Achievement”,Journal of Educational Psychology, 90, 70-83.
  • Coşkun, E., Gelen, İ. ve Kan, M. O. (2009)“Türkçe Dersindeki Performans Ödevleri Konusunda Öğretmen Ve Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”,Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (6), 22-55.
  • Ekiz, D. (2009)Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Epstein, J. L. ve Van Voorhis, F. L. (2000). Teachers Involve Parents in Schoolwork (TOPS) Interactive Homework Training Materials, Baltimore, MD: Johns Hopkins University, Center on School, Family and Community Partnerships.
  • Epstein, J. L. (2001). “School, Family And Community Partnerships: Preparing Educators And İmproving Schools”,http://eric.ed.govadresinden 25.05.2012tarihinde indirilmiştir.
  • Epstein, M. H. vePolloway, E. A. (1993). “Homework: A Comparison Of Teachers’ And parents’ Perceptions Of TheProblems Experienced By Students İdentified As Having Behavioral Disabilities Or No Disabilities”,Remedialand Special Education, 15, 40-49.
  • Ersoy, A. veAnagün, Ş. S. (2009) “Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersi Ödev Sürecine İlişkin Görüşleri”,Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 58-79.
  • Göçer, A. (2007)“Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme”. ((Ed. Ahmet H. Kırkkılıç, Hayati Akyol). İlköğretimde Türkçe Öğretimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Gür, H. (2003). “Ev Ödevi Yapma Stillerinin Akademik Başarıya Etkisi”,http://www.matder.org.tr/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=8&Itemid=38adresinden 18.04.2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Gürlevik, G. (2006)“Ortaöğretim Matematik Derslerinde Ev Ödevlerine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri (Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği)”, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi,Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güven, M. (2004) Öğrenme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları.
  • Kaplan, B. (2006)“İlköğretim 6. Sınıf ‘Yaşamımızı Yönlendiren Elektrik’ Ünitesinde Ev Ödevi Verilmesinin Öğrenci Başarısına ve Kavram Öğrenmeye Etkisi”, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi,Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kazmierzak, K. S. (1994),“Current Wisdom on Homework and the Effectiveness of a Homework Checking System”,Exit Research Projecet, Indiana University at South Bend, 1-36. 23.05.2012 tarihinde http://www.eric.ed.gov adresinden alınmıştır.
  • Küçükahmet, L. (2003)Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Ankara: Nobel Yayınları.
  • MEB. (2005)İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (6, 7, 8. Sınıflar), Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB. (2006)İlköğretim Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara: MEB Yayınları.
  • Öcal, S. (2009)“İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Ev Ödevlerine Yönelik Tutumlarının Oluşmasında Ailelerin ve Öğretmenlerin Rolü”,Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özben, G. B. (2006)“İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Fen Bilgisi Dersindeki Başarılarına Ev Ödevi Çalışmalarının Etkisi” Yayınlanmamış yüksek lisans tezi,Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Türkoğlu, A.,İflazoğlu, A. ve Karakuş, M. (2007)İlköğretimde Ödev, İstanbul: Morpa Yayıncılık.
  • Warton, P. M. (1997)“Learning About Responsibility: Lesson From Homework.” British Journal Of Educational Pyschology, 67: 213-221.
  • Yıldız, E. veUyanık, N. (2004) “Matematikte Ölçme ve Değerlendirme”,Kastamonu Eğitim Dergisi, 12, 97-104.
  • Yuladır, C. ve Doğan, S. (2009)“Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrencilerin Ev Ödevi Performansını Arttırmaya Yönelik Bir Eylem Araştırması”,Çankaya Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi, 12, 211-236.
  • Yücel, A.S. (2004)“Ortaöğretim Düzeyindeki Öğrencilerin Kimya Derslerinde Verilen Ev Ödevlerine Karşı Tutumlarının İncelenmesi”,Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (1), 147-159.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

İzzet Şeref

Behice Varışoğlu

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2015
Gönderilme Tarihi 10 Aralık 2014
Kabul Tarihi 13 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 2015 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Şeref, İ., & Varışoğlu, B. (2015). İlköğretim 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersi Ödevleri Hakkında Görüşleri. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2015(4), 93-105.