Çağımızın önemli teknolojik gelişmelerinden biri olan internet, hem işletmeler hem de tüketicilerin hayatına internetten alışveriş kavramını kazandırmıştır. Bu kavram tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını ve işletmelerin satış stratejilerini etkilemiştir. İnternetten alışveriş tüketicilere birçok avantaj sunmasına rağmen bazı durumlarda algılayabilmektedirler. Buradan hareketle bu çalışmada tüketicilerin internetten alışverişte algıladıkları riskler belirlenmeye çalışılmıştır. Ayrıca bu riskler ile tüketicilerin demografik özellikleri arasındaki ilişkiler değerlendirilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre tüketiciler internette alışverişte performans ve zaman riski, finansal risk, psikolojik ve fiziksel risk, sosyal risk algılamaktadırlar. Buna ek olarak tüketicilerin eğitim, gelir ve yaş ile algılanan riskler arasında ilişkiler tespit edilmiştir
The internet, being one of the of the significant technological advancements in our era, has cogitated online shopping, both to companies and to the consumers' lives. The concept, has affected the consumption patterns of consumers and the companies' sale strategies. Although online shopping offers a numerous advantages to consumers, in some cases consumers perceive some risks when shopping on internet. From this point of view, within this study, it was aimed to pinpoint the perceived risks by the consumers, through online shopping. Furthermore, the relation between the given risks and demographic traits of consumers have been commentated. In accordance with the performed analysis results, consumers perceive performance and time risk, financial risk, psychological and physical risk, social risk when shopping on internet. In addition to this, the relations between education, income and age of the consumers and perceived risks, have been identified
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3 |