Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM SİSTEMİNİN GİRİŞİMCİLİK DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: FİNLANDİYA ÖRNEĞİ

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 2, 55 - 73, 31.12.2022
https://doi.org/10.46849/guiibd.1206063

Öz

Bu çalışmanın amacı, girişimcilik ve eğitim arasındaki ilişkiyi belirlemek, girişimci niteliklere sahip bir toplum oluşturabilmek için nasıl bir eğitim bir sistemi oluşturulması gerektiğini Finlandiya modelinden hareket ederek ortaya koymaktadır. Bu çerçevede, Finlandiya’ya bir ziyaret gerçekleştirilmiş ve gözlemlerde bulunulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen temel bulgu, girişimciliğin gelişmiş olduğu ya da girişimcilik davranışının güçlü bir şekilde ortaya çıktığı ülkelerde, esnek, öğrenci odaklı, öğrenci merkezli, yaşamla bütünleşmeyi esas alan, adil, eşitlikçi, yaşayarak öğrenmeyi öne çıkaran bir eğitim sisteminin uygulandığıdır. Girişimcilikte öne çıkan ülkelerde, çocukların bir baskı hissetmeden eğitim almaları sağlanmakta, onların okulu sevmeleri, bilginin yaşamın içinde olduğu gerçeğini tam olarak algılamaları yönünde eğitim politikaları uygulanmaktadır. Finlandiya ve diğer Nordik ülkeler örneğinde, okulda her türlü ayrımcılık ve rekabet ortadan kaldırılmaktadır. Öğrencilerin bir rekabet hissetmeden, birbirleriyle yarışmadan birlikte yaşamaları öğretilmektedir. Diğer taraftan, girişimciliğin gelişmiş olduğu ülkelerde araştırmacı sayısının toplam nüfusa olan oranı da yüksektir. Bilgi düzeyi, yaratıcılığı, yenilikçiliği, dolayısıyla girişimciliği güçlendirmektedir.

Destekleyen Kurum

Giresun Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi (BAP)

Proje Numarası

SOS-BAP-A-230218-75

Teşekkür

Giresun Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi (BAP)'ne teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Ahmetoglu, G., Leutner, F., Chamorro-Premuzic (2011), “EQ-nomics: Understanding the Relation Between Individual Differences in Trait Emotional Intelligence and Entrepreneurship”, Personality and Individual Differences, 51, 1028-1033.
  • Akdemir, A. (2009), İşletmeciliğin Temel Bilgileri, Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Baron, R. A. (1998), “Cognitive Mechanisms in Entrepreneurship: Why and When Entrepreneurs Think Differently than Other People”, Journal of Business Venturing, 13(4), 275-294.
  • Baron, R. A. (2004), “The Cognitive Perspective: A Valuable Tool for Answering Entrepreneurship’s Basic Why Question”, Journal of Business Venturing, 19 (2), 221-239.
  • Beaver, G. (2002), “Small Business, Entrepreneurship and Enterprise Development”, England: Pearson Education Limited.
  • Becker, G. S. (1975), “Human Capital”, The National Bureau of Economics Research, İkinci Baskı, New York, Amerika Birleşik Devletleri.
  • Carayannis, E. G., Evans, D., Hanson, M. (2003), “A Cross-Cultural Learning Strategy for Entrepreneurship Education: Outline of Key Concepts and Lessons Learned From a Comparative Study of Entrepreneurship Students in France and the US”, Technovation, 23, 757-771.
  • Gartner, W. B. (1988), “Who is an Entrepreneur? Is the Wrong Question?”, American Journal of Small Business, 12(4), 11-32.
  • Fiet, J. O. (2000), “The Pedagogical Side of Entrepreneurship Theory”, Journal of Business Venturing, 16, 101-117.
  • Finkle, T. A., Deeds, D. (2001), “Trends in the Market for Entrepreneurship Faculty”, 1989 – 1998, Journal of Business Venturing, 16, 613-630.
  • Hatten, T. S. (1997), Small Business: Entrepreneurship and Beyond, USA: Prentice- Hall, Inc.
  • İrmiş, A., Durak, I, Özdemir, L. (2010), “Girişimcilik Kültürü: Anadolu Girişimciliğinden Örnekler”, Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Kahya, C., I. İmamoğlu, K. (2013), “Sosyo-Dempgrafik Özellikler ve Girişimcilik İlişkisinin Yerel Kalkınma Bağlamında Değerlendirilmesi (Bayburt İli Örneği)” Akademik Bakış Dergisi (Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi), 38, 1-14.
  • Karabulut, A. T. (2009), “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerini ve Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 26(1), 331-356.
  • Katz, J. A. (2003), “The Chronology and Intellectual Trajectory of American Entrepreneurship Education, 1876 – 1999”, Journal of Business Venturing, 18, 283-300.
  • Kourilsky, M. L., Walstad, W. B. (1998), “Entrepreneurship and Female Youth: Knowledge, Attitudes, Gender Differences, and Educational Practices”, Journal of Business Venturing, 13, 77-88.
  • Lee, J. (1999), “Impact of Culture on Entrepreneurship”, AAM Journal, 4(2), 1-22.
  • Lucas, R. (1998), “On the Mechanics of Economic Development”, Journal of Monetary Economics, 22, 3-42.
  • McMullan, W. E., Gillin, L. M. (1998), “Industrial Viewpoint – Entrepreneurship Education”, Technovation, 18 (4), 275-286.
  • Megginson, W. L., Byrd, M. J., Emeritus Megginson, L. C. (2000), “Small Business Management: An Entrepreneur’s Guidebook”, Third Edition, USA: Irwin McGraw-Hill.
  • Mitchell, R. K., Busenitz, L., Lant, T., Mcdougall, P.P., Morse, E. A., Smith, B. J. (2002), “Toward a Theory of Entrepreneurial Cognition: Rethinking the People Side of Entrepreneurship Research”, Entrepreneurship: Theory and Practice, 27(2), 93-104.
  • Mucuk, İ. (2013), Modern İşletmecilik, İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Müftüoğlu, T., Durukan, T. (2004), Girişimcilik ve KOBİ’ler, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Naffziger, W. D., Hornsby, S. J., Kuratko, F. D. (1994), “A Proposed Research Model of Entrepreneurial Motivation”, Entrepreneurship: Theory and Practice, 18(3), 29-41.
  • Okudan, G. E., Rzasa, S. E. (2006), “A Project-Based Approach to Entrepreneurial Leadership Education”, Technovation, 26, 195-210.
  • Özdemir, A. (2017), “Bütün Öğrencilerin Okulu Finlandiya Okulları”, İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi (İOA), 2(1), 59-91.
  • Rasmussen, E. A., Sorheim, R. (2006), Action-Based Entrepreneurship Education, Technovation, 26, 185-194.
  • Sexton, D. L., Upton, N. B., Wacholtz, L. E., P. P. McDougall, (1997), Learning Needs of Growth-Oriented Entrepreneurs, Journal of Business Venturing, 12, 1-8.
  • Stefanovic, I., Rankovic, L., Prokic, S. (2011), “Entrepreneurs’ Motivational Factors: Empirical Evidence from Serbia”, Serbian Journal of Management, 6(1), 73-83.
  • Taşkın, E. (2012), “Başarılı Girişimcilerin Ortak Özellikleri. Girişimcilik ve KOBİLER: Kavramlar, Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Editör: Prof. Dr. B. Zafer Erdoğan; içinde, Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Tiryaki, A. (2012), “İktisat Teorisinde Girişimcilik. Girişimcilik ve KOBİLER: Kavramlar, Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Editör: Prof. Dr. B. Zafer Erdoğan; içinde, Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Uluköy, M., Demireli, C., Kahya, V. (2013), “KOSGEB Girişimcilik Kurslarına Katılan Katılımcıların Girişimcilik Profiline Yönelik Bir Alan Araştırması”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(2), 79-96. www.marmaragirisim.com
  • Uygun, R. K. (2016), “Girişimcilik Teori ve Uygulamaları”, Birinci Baskı, Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Veccio, R. P. (2003), “Entrepreneurship and Leadership: Common Trends and Common Threads”, Human Resource Management Review, 13, 303-327.
  • Westhead, P., Ucbasaran, D., Wright, M. (2003), “Differences between Private Firms Owned by Novice, Serial and Portfolio Entrepreneurs: Implications for Policy Makers and Practitioners”, Regional Studies, 37(2), 187-200.
  • Yelkikalan, N., Akatay, A., Yıldırım, H. M., Karadeniz, Y., Köse, C., Koncagül, Ö., Özer, E. (2010), “Dünya ve Türkiye Üniversitelerinde Girişimcilik Eğitimi: Karşılaştırmalı Bir Analiz”, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(19), 51-59.

THE IMPACT OF EDUCATION SYSTEM ON ENTREPRENEURIAL BEHAVIOUR: THE MODAL OF FINLAND

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 2, 55 - 73, 31.12.2022
https://doi.org/10.46849/guiibd.1206063

Öz

The aim of this study is to identify the relationship between entrepreneurship and education and; basing up on the Finland modal, to put forward the characteristics of an education system required to achieve an entrepreneur society. In this context, Finland was visited by the researcher, and observations were made. The basic finding of the research is this: in the countries where entrepreneurship is advanced; or a strong entrepreneurial behaviour exists, the education system is flexible, student focused, student centred, life integrated, fare, equitable, and bases up on live and learn behaviour. At the countries in which the entrepreneurship is advanced, the children are educated without any pressure; and the education system focuses on making children like school, and comprehends the reality that the knowledge is in the life. Finland and other Nordic Countries take all the precautions to do away with all types of discrimination. Accordingly, in these countries, it is educated to students how to live together without any competitive feelings. On the other hand, in the entrepreneurially advanced countries, the total number of researchers proportion to population is high. In addition, the level of knowledge strengthens creativity, innovativeness; and as a result entrepreneurship.

Proje Numarası

SOS-BAP-A-230218-75

Kaynakça

  • Ahmetoglu, G., Leutner, F., Chamorro-Premuzic (2011), “EQ-nomics: Understanding the Relation Between Individual Differences in Trait Emotional Intelligence and Entrepreneurship”, Personality and Individual Differences, 51, 1028-1033.
  • Akdemir, A. (2009), İşletmeciliğin Temel Bilgileri, Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Baron, R. A. (1998), “Cognitive Mechanisms in Entrepreneurship: Why and When Entrepreneurs Think Differently than Other People”, Journal of Business Venturing, 13(4), 275-294.
  • Baron, R. A. (2004), “The Cognitive Perspective: A Valuable Tool for Answering Entrepreneurship’s Basic Why Question”, Journal of Business Venturing, 19 (2), 221-239.
  • Beaver, G. (2002), “Small Business, Entrepreneurship and Enterprise Development”, England: Pearson Education Limited.
  • Becker, G. S. (1975), “Human Capital”, The National Bureau of Economics Research, İkinci Baskı, New York, Amerika Birleşik Devletleri.
  • Carayannis, E. G., Evans, D., Hanson, M. (2003), “A Cross-Cultural Learning Strategy for Entrepreneurship Education: Outline of Key Concepts and Lessons Learned From a Comparative Study of Entrepreneurship Students in France and the US”, Technovation, 23, 757-771.
  • Gartner, W. B. (1988), “Who is an Entrepreneur? Is the Wrong Question?”, American Journal of Small Business, 12(4), 11-32.
  • Fiet, J. O. (2000), “The Pedagogical Side of Entrepreneurship Theory”, Journal of Business Venturing, 16, 101-117.
  • Finkle, T. A., Deeds, D. (2001), “Trends in the Market for Entrepreneurship Faculty”, 1989 – 1998, Journal of Business Venturing, 16, 613-630.
  • Hatten, T. S. (1997), Small Business: Entrepreneurship and Beyond, USA: Prentice- Hall, Inc.
  • İrmiş, A., Durak, I, Özdemir, L. (2010), “Girişimcilik Kültürü: Anadolu Girişimciliğinden Örnekler”, Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Kahya, C., I. İmamoğlu, K. (2013), “Sosyo-Dempgrafik Özellikler ve Girişimcilik İlişkisinin Yerel Kalkınma Bağlamında Değerlendirilmesi (Bayburt İli Örneği)” Akademik Bakış Dergisi (Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi), 38, 1-14.
  • Karabulut, A. T. (2009), “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerini ve Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 26(1), 331-356.
  • Katz, J. A. (2003), “The Chronology and Intellectual Trajectory of American Entrepreneurship Education, 1876 – 1999”, Journal of Business Venturing, 18, 283-300.
  • Kourilsky, M. L., Walstad, W. B. (1998), “Entrepreneurship and Female Youth: Knowledge, Attitudes, Gender Differences, and Educational Practices”, Journal of Business Venturing, 13, 77-88.
  • Lee, J. (1999), “Impact of Culture on Entrepreneurship”, AAM Journal, 4(2), 1-22.
  • Lucas, R. (1998), “On the Mechanics of Economic Development”, Journal of Monetary Economics, 22, 3-42.
  • McMullan, W. E., Gillin, L. M. (1998), “Industrial Viewpoint – Entrepreneurship Education”, Technovation, 18 (4), 275-286.
  • Megginson, W. L., Byrd, M. J., Emeritus Megginson, L. C. (2000), “Small Business Management: An Entrepreneur’s Guidebook”, Third Edition, USA: Irwin McGraw-Hill.
  • Mitchell, R. K., Busenitz, L., Lant, T., Mcdougall, P.P., Morse, E. A., Smith, B. J. (2002), “Toward a Theory of Entrepreneurial Cognition: Rethinking the People Side of Entrepreneurship Research”, Entrepreneurship: Theory and Practice, 27(2), 93-104.
  • Mucuk, İ. (2013), Modern İşletmecilik, İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Müftüoğlu, T., Durukan, T. (2004), Girişimcilik ve KOBİ’ler, Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Naffziger, W. D., Hornsby, S. J., Kuratko, F. D. (1994), “A Proposed Research Model of Entrepreneurial Motivation”, Entrepreneurship: Theory and Practice, 18(3), 29-41.
  • Okudan, G. E., Rzasa, S. E. (2006), “A Project-Based Approach to Entrepreneurial Leadership Education”, Technovation, 26, 195-210.
  • Özdemir, A. (2017), “Bütün Öğrencilerin Okulu Finlandiya Okulları”, İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi (İOA), 2(1), 59-91.
  • Rasmussen, E. A., Sorheim, R. (2006), Action-Based Entrepreneurship Education, Technovation, 26, 185-194.
  • Sexton, D. L., Upton, N. B., Wacholtz, L. E., P. P. McDougall, (1997), Learning Needs of Growth-Oriented Entrepreneurs, Journal of Business Venturing, 12, 1-8.
  • Stefanovic, I., Rankovic, L., Prokic, S. (2011), “Entrepreneurs’ Motivational Factors: Empirical Evidence from Serbia”, Serbian Journal of Management, 6(1), 73-83.
  • Taşkın, E. (2012), “Başarılı Girişimcilerin Ortak Özellikleri. Girişimcilik ve KOBİLER: Kavramlar, Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Editör: Prof. Dr. B. Zafer Erdoğan; içinde, Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Tiryaki, A. (2012), “İktisat Teorisinde Girişimcilik. Girişimcilik ve KOBİLER: Kavramlar, Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Editör: Prof. Dr. B. Zafer Erdoğan; içinde, Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Uluköy, M., Demireli, C., Kahya, V. (2013), “KOSGEB Girişimcilik Kurslarına Katılan Katılımcıların Girişimcilik Profiline Yönelik Bir Alan Araştırması”, Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 8(2), 79-96. www.marmaragirisim.com
  • Uygun, R. K. (2016), “Girişimcilik Teori ve Uygulamaları”, Birinci Baskı, Bursa: Ekin Yayınevi.
  • Veccio, R. P. (2003), “Entrepreneurship and Leadership: Common Trends and Common Threads”, Human Resource Management Review, 13, 303-327.
  • Westhead, P., Ucbasaran, D., Wright, M. (2003), “Differences between Private Firms Owned by Novice, Serial and Portfolio Entrepreneurs: Implications for Policy Makers and Practitioners”, Regional Studies, 37(2), 187-200.
  • Yelkikalan, N., Akatay, A., Yıldırım, H. M., Karadeniz, Y., Köse, C., Koncagül, Ö., Özer, E. (2010), “Dünya ve Türkiye Üniversitelerinde Girişimcilik Eğitimi: Karşılaştırmalı Bir Analiz”, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(19), 51-59.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kurtuluş Yılmaz Genç 0000-0001-5637-2995

Proje Numarası SOS-BAP-A-230218-75
Erken Görünüm Tarihi 18 Ekim 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 17 Kasım 2022
Kabul Tarihi 29 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Genç, K. Y. (2022). EĞİTİM SİSTEMİNİN GİRİŞİMCİLİK DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: FİNLANDİYA ÖRNEĞİ. Giresun Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 8(2), 55-73. https://doi.org/10.46849/guiibd.1206063

Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi