Türkiye zengin petrol yataklarına sahip ülkelere yakın olmasına rağmen akaryakıtı pahalı kullanan ülkelerin başında gelmektedir. Bu durum Türkiyede’ki tüketicilerin akaryakıt harcamalarında tasarruf yapmalarını daha önemli hale getirmektedir. Diğer yandan akaryakıt istasyonu sayısının ve akaryakıt ürün çeşidinin fazla olması rekabet ortamında akaryakıt istasyonlarının farklı hizmet ve fiyat sunmalarına neden olmaktadır. Sunulan hizmet ve fiyatlardaki bu değişiklik, tüketicilerin ilgili akaryakıt istasyonunu tercih etmesini sağlamaktadır. Ancak tüketicilerin akaryakıt istasyonları hakkında daha detaylı bilgi sahibi olması gerekir. Bu çalışma kapsamında akaryakıt istasyonlarının sunduğu hizmetler ve fiyatların güncel olarak tüketiciye sunulması amaçlanmıştır. Bu amaç için bir sistem önerilmiş ve akaryakıt fiyatları ile birlikte istasyonların sunduğu hizmet bilgileri temsili durum transferi yaklaşımı kullanılarak bulut ortamındaki sunuculara gönderilmiştir. Bulut sunuculardaki bu bilgiler geliştirilen web servisler, web arayüzü ve mobil uygulama sayesinde tüketicilere sunulmuştur. Böylelikle web tarayıcılar ve akıllı telefonlar üzerinden akaryakıt istasyonlarının sunmuş olduğu hizmet ve akaryakıt fiyatlarının takibi gerçekleştirilmiştir. Önerilen sistem sayesinde tüketiciye en yakın konumda bulunan, istediği hizmeti bulabilecekleri ve en düşük akaryakıt fiyatı sunan istasyonların kolay bir şekilde tespit edebilmesi sağlanmıştır.
Although Turkey is close to countries with rich oil deposits, it is among the countries that use expensive fuel oil. This situation forces consumers to save on fuel expenditures. On the other hand, the high number of fuel stations and the variety of fuel products cause fuel stations to offer different services and prices in a competitive environment. This change in the services and prices offered affects the preferences of the consumers of the fuel stations. However, consumers should have more detailed information about fuel stations. In this study, an application model is proposed to provide communication and interaction between fuel stations and fuel consumers. For this purpose fuel prices and service information provided by the stations were sent to servers in the cloud using a representative state transfer approach. Then this information on cloud servers has been presented to consumers through developed web service, web interface and mobile application. In this way, services and fuel prices provided by fuel stations were monitored via web browsers and smartphones. On account of the proposed application model, the stations that are closest to the consumer, where they can find the service they want, and that offer the lowest fuel price, can be easily identified.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Tasarım ve Teknoloji |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 3 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 2 |