Bu çalışmanın evrenini Hakkari ve Van illerindeki medreselerde eğitim gören ve aynı zamanda dışardan lise eğitimine de devam eden 156 medrese öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin rastgele seçildiği bu çalışmada doğu medreselerinde eğitim gören öğrencilerin şiddet eğilimlerinin ne düzeyde olduğunu belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için de 20 sorudan oluşan şiddet eğilimi ölçeği kullanılmıştır. Ölçekteki sorular, medrese öğrencilerinin çeşitli demografik değişkenleriyle ilişkilendirilerek analiz edilmiştir. Bu değişkenler, öğrencinin medresede eğitim aldığı süre, öğrencinin ailesinin gelir düzeyi ve öğrencinin haftalık sportif faaliyetlerde bulunma süresi gibi demografik sorulardan oluşmaktadır. Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden olan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Medresede kalma süresinin, şiddet eğilimi üzerine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığa sebep olmadığı bulgulanmıştır. Medrese öğrencilerinin şiddet eğilimi açısından bakıldığında ailelerine ait gelir düzeyi durumunun düşük veya orta olmasının anlamlı bir farklılığa neden olmadığı görülmüştür. Medrese öğrencilerinin şiddet eğilimlerinin, medresede kalma sürelerine göre değişiklik göstermediği saptanmıştır. Medrese öğrencilerinin şiddet eğilimlerinin, haftalık spor yapma sürelerine göre değişiklik göstermediği görülmüştür. Bu çalışma, Hakkari Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’nun 11.08.2022 tarihli ve 33566 sayılı kurul kararına istinaden yapılmıştır.
Din Psikolojisi Doğu Medreseleri Şiddet Şiddet Türleri Şiddet Eğilimi
Din Psikolojisi Doğu Medreseleri Şiddet Şiddet Türleri Şiddet Eğilimi
Din Psikolojisi Doğu Medreseleri Şiddet Şiddet Türleri Şiddet Eğilimi
Din Psikolojisi Doğu Medreseleri Şiddet Şiddet Türleri Şiddet Eğilimi
Din Psikolojisi Doğu Medreseleri Şiddet Şiddet Türleri Şiddet Eğilimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 1 |