Towards the end of the 20 th century organizations that have had to implement strategy management approach with the impact of globalization, technological developments, changing customer expectations and management approach, have a competitive environment. For this reason, mission and vision concepts in the strategic management process have been important for organizations. In this article, mission and vision concepts are examined on the basis of the historical development of the concepts, the importance of these concepts in organizations and the use of these concepts in strategic management described by examining the importance of and necessity for the organizations that emerged
20. yüzyılın sonlarına doğru küreselleşmenin etkisi, teknolojik gelişmeler, yönetim anlayışının ve müşteri beklentilerinin değişmesi, yoğun rekabet ortamının var olmasıyla birlikte örgütler stratejik yönetim anlayışını uygulamak zorunda kalmışlardır. Bu sebeple, stratejik yönetim süreci içerisinde yer alan misyon ve vizyon kavramları örgütler için önem arz etmeye başlamıştır. Bu makalede, misyon ve vizyon kavramları, tarihsel gelişimleri ve bu kavramların örgütler açısından önemi, stratejik yönetimdeki yeri incelenerek, bu kavramların kullanımının örgütler için gerekliliği ortaya konulmaktadır.
Anahtar kelimeler: Kavram, Stratejik Yönetim, Misyon, Vizyon.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 5 |