BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 5, 150 - 171, 04.11.2015

Öz

Towards the end of the 20 th century organizations that have had to implement strategy management approach with the impact of globalization, technological developments, changing customer expectations and management approach, have a competitive environment. For this reason, mission and vision concepts in the strategic management process have been important for organizations. In this article, mission and vision concepts are examined on the basis of the historical development of the concepts, the importance of these concepts in organizations and the use of these concepts in strategic management described by examining the importance of and necessity for the organizations that emerged

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • Akat, İ., G. Budak, G. Budak. (1994). İşletme Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın.
  • Aldemir, M.C. (1985). Örgütler ve Yönetim, Makro Bir Yaklaşım. İzmir: Bilgehan Basımevi.
  • Alkoç, G.P. (2010). Misyon ve Vizyon İfadelerinin İşletme Stratejisindeki Yeri ve İşletme Performansı Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi SBE.
  • Akgemci, T., Güleş H.K. (2009) İşletmelerde Stratejik Yönetim. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Bart, C. (2007). A Comparative Analysis Of Mission Statement Content In Secular And Faith-Based Hospitals. Journal Of Intellectual Capital. 8 (4).
  • Bowman, C., Asch D. (1996) Managing Strategy. London: Macmillan Press.
  • Baransel, A. (1979). Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi. İstanbul: Fatih Matbaası.
  • Bayraktaroğlu, Serkan. (2002). Stratejik ve Stratejik Olmayan İnsan Kaynakları Yönetimi. 1. Baskı. İstanbul: Beta Basım.
  • Campbell, Andrew., M. Goold. (1987). Many Best Ways To Make Strategy. Harward Business Review.
  • Can, H., D. Tuncer, D.Y. Ayhan. (1999). Genel İşletmecilik Bilgileri. 10. Baskı. Siyasal Kitapevi.
  • Cummings, Stephan and Davies, John : Brief Case: Mission, Vision, Fusion. Long Range Planning. No: 6. Great Britain: Pergamon Press. Vol.27, 1994, p.147-150.
  • Dalay, İsmail., R. Coşkun, R. Altunışık. (2002) Modern Yönetim Yaklaşımları. İstanbul: Beta Yayınları.
  • David, F. (2002). Strategic Management Concepts&Cases. 9. Edition. New Jersey.
  • Demir, C., M. K. Yılmaz. (2010). Stratejik Planlama Süreci ve Örgütler Açısından Önemi. Cilt: 25. Sayı: 1. Dokuz Eylül İ.İ.B.F. Dergisi. İzmir.
  • Dinçer, Ö. (1998). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. 5. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Durna, U. (2002). Yenilik Yönetimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Erçetin, Ş. (2000). Lider Sarmalında Vizyon. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Erol, Eren. (1997). İşletmelerde Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. İstanbul: Der Yayınları.
  • Erdoğan, B.Z., N.Tokgöz, C. Ulukan, E. Demirci, B. Baraz, M.A. Tiltay, D. Taşcı, S. Besler. (2012). Stratejik Yönetim-I. 1. Baskı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Ertuna, Ö. (2008). Stratejik Yönetim. İstanbul: Okan Üniversitesi Yayınları.
  • Hitt, M.A., R.D. Ireland, R.E. Hoskisson (2000). Strategic Management. 4. Edition. USA: South-Western College Publishing.
  • Ivancevich M.J, L.J. Gibson, J. Donnelly (1990). Fundamentals Of Management. 7. Edition. Boston: BPI IRWIN, Homewood.
  • İslamoğlu, A.H. (1999). Pazarlama Yönetimi: Stratejik ve Global Yaklaşım. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Karaman, A. (2005). Vizyon Yönetimi Nasıl ve Niçin? İstanbul: IQ Yayıncılık.
  • Köseoğlu, M.A. (2008) İşletmeler Var Olma Sebeplerini Nasıl İfade Eder? KOBİ’lerin Misyon İfadeleri Üzerine Bir Araştırma. Celal Bayar Üniversitesi İİBF Yönetim ve Ekonomi Dergisi. 15(2). s.89.
  • Köseoğlu, M.A., S. Ocak. (2010). Misyon İfadelerinde Kullanılan Öğeler İşletmelerin Mülkiyet Yapısına Göre Değişr mi?: Özel ve Kamu Hastaneleri Üzerine Bir Araştırma. Hacattepe Sağlık İdaresi Dergisi. Cilt:13/1. www.sid.hacettepe.edu.tr. (Erişim Tarihi,12.03.2013).
  • Lipton, M. (1996). Demystifying The Development Of An Organizational Vision. Sloan Management Review.
  • Miller, A., G. Dess. (1996). Strategic Management. 2. Baskı. America.
  • Okumuş, F., M. Kayuncu, E. Günler. (2012). İşletmelerde Stratejik Yönetim. Ankara.
  • Özgen, H., A. Öztürk, A. Yalçın. (2005). Temel İşletmecilik Bilgisi. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Pearce, J., David, F., (1987). Corporate Mission Statement: The Bottom Line. Executive. 1 (2).
  • Peters, T.J., R.H. Waterman. (1995). Yönetme ve Yükselme Sanatı, Mükemmeli Arayış. Çev: S. Sargut. 2. Baskı. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • TDK. (2013). Büyük Türkçe Sözlük. www.tdkterim.gov.tr. (Erişim Tarihi, 06.02.2013).
  • Ülgen, H., S.K. Mirze. (2010). İşletmelerde Stratejik Yönetim. İstanbul: Beta Yayınları.Ülgen, H., S.K. Mirze. (2004). İşletmelerde Stratejik Yönetim. İstanbul: Literatür Yayıncılık.

ÖRGÜTLERDE MİSYON VE VİZYON KAVRAMLARININ ÖNEMİ

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 5, 150 - 171, 04.11.2015

Öz

20. yüzyılın sonlarına doğru küreselleşmenin etkisi, teknolojik gelişmeler, yönetim anlayışının ve müşteri beklentilerinin değişmesi, yoğun rekabet ortamının var olmasıyla birlikte örgütler stratejik yönetim anlayışını uygulamak zorunda kalmışlardır. Bu sebeple, stratejik yönetim süreci içerisinde yer alan misyon ve vizyon kavramları örgütler için önem arz etmeye başlamıştır. Bu makalede, misyon ve vizyon kavramları, tarihsel gelişimleri ve bu kavramların örgütler açısından önemi, stratejik yönetimdeki yeri incelenerek, bu kavramların kullanımının örgütler için gerekliliği ortaya konulmaktadır.

 

Anahtar kelimeler: Kavram, Stratejik Yönetim, Misyon, Vizyon.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • Akat, İ., G. Budak, G. Budak. (1994). İşletme Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın.
  • Aldemir, M.C. (1985). Örgütler ve Yönetim, Makro Bir Yaklaşım. İzmir: Bilgehan Basımevi.
  • Alkoç, G.P. (2010). Misyon ve Vizyon İfadelerinin İşletme Stratejisindeki Yeri ve İşletme Performansı Üzerindeki Etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi SBE.
  • Akgemci, T., Güleş H.K. (2009) İşletmelerde Stratejik Yönetim. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Bart, C. (2007). A Comparative Analysis Of Mission Statement Content In Secular And Faith-Based Hospitals. Journal Of Intellectual Capital. 8 (4).
  • Bowman, C., Asch D. (1996) Managing Strategy. London: Macmillan Press.
  • Baransel, A. (1979). Çağdaş Yönetim Düşüncesinin Evrimi. İstanbul: Fatih Matbaası.
  • Bayraktaroğlu, Serkan. (2002). Stratejik ve Stratejik Olmayan İnsan Kaynakları Yönetimi. 1. Baskı. İstanbul: Beta Basım.
  • Campbell, Andrew., M. Goold. (1987). Many Best Ways To Make Strategy. Harward Business Review.
  • Can, H., D. Tuncer, D.Y. Ayhan. (1999). Genel İşletmecilik Bilgileri. 10. Baskı. Siyasal Kitapevi.
  • Cummings, Stephan and Davies, John : Brief Case: Mission, Vision, Fusion. Long Range Planning. No: 6. Great Britain: Pergamon Press. Vol.27, 1994, p.147-150.
  • Dalay, İsmail., R. Coşkun, R. Altunışık. (2002) Modern Yönetim Yaklaşımları. İstanbul: Beta Yayınları.
  • David, F. (2002). Strategic Management Concepts&Cases. 9. Edition. New Jersey.
  • Demir, C., M. K. Yılmaz. (2010). Stratejik Planlama Süreci ve Örgütler Açısından Önemi. Cilt: 25. Sayı: 1. Dokuz Eylül İ.İ.B.F. Dergisi. İzmir.
  • Dinçer, Ö. (1998). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. 5. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Durna, U. (2002). Yenilik Yönetimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Erçetin, Ş. (2000). Lider Sarmalında Vizyon. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Erol, Eren. (1997). İşletmelerde Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. İstanbul: Der Yayınları.
  • Erdoğan, B.Z., N.Tokgöz, C. Ulukan, E. Demirci, B. Baraz, M.A. Tiltay, D. Taşcı, S. Besler. (2012). Stratejik Yönetim-I. 1. Baskı. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Ertuna, Ö. (2008). Stratejik Yönetim. İstanbul: Okan Üniversitesi Yayınları.
  • Hitt, M.A., R.D. Ireland, R.E. Hoskisson (2000). Strategic Management. 4. Edition. USA: South-Western College Publishing.
  • Ivancevich M.J, L.J. Gibson, J. Donnelly (1990). Fundamentals Of Management. 7. Edition. Boston: BPI IRWIN, Homewood.
  • İslamoğlu, A.H. (1999). Pazarlama Yönetimi: Stratejik ve Global Yaklaşım. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Karaman, A. (2005). Vizyon Yönetimi Nasıl ve Niçin? İstanbul: IQ Yayıncılık.
  • Köseoğlu, M.A. (2008) İşletmeler Var Olma Sebeplerini Nasıl İfade Eder? KOBİ’lerin Misyon İfadeleri Üzerine Bir Araştırma. Celal Bayar Üniversitesi İİBF Yönetim ve Ekonomi Dergisi. 15(2). s.89.
  • Köseoğlu, M.A., S. Ocak. (2010). Misyon İfadelerinde Kullanılan Öğeler İşletmelerin Mülkiyet Yapısına Göre Değişr mi?: Özel ve Kamu Hastaneleri Üzerine Bir Araştırma. Hacattepe Sağlık İdaresi Dergisi. Cilt:13/1. www.sid.hacettepe.edu.tr. (Erişim Tarihi,12.03.2013).
  • Lipton, M. (1996). Demystifying The Development Of An Organizational Vision. Sloan Management Review.
  • Miller, A., G. Dess. (1996). Strategic Management. 2. Baskı. America.
  • Okumuş, F., M. Kayuncu, E. Günler. (2012). İşletmelerde Stratejik Yönetim. Ankara.
  • Özgen, H., A. Öztürk, A. Yalçın. (2005). Temel İşletmecilik Bilgisi. 2. Baskı. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Pearce, J., David, F., (1987). Corporate Mission Statement: The Bottom Line. Executive. 1 (2).
  • Peters, T.J., R.H. Waterman. (1995). Yönetme ve Yükselme Sanatı, Mükemmeli Arayış. Çev: S. Sargut. 2. Baskı. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi.
  • TDK. (2013). Büyük Türkçe Sözlük. www.tdkterim.gov.tr. (Erişim Tarihi, 06.02.2013).
  • Ülgen, H., S.K. Mirze. (2010). İşletmelerde Stratejik Yönetim. İstanbul: Beta Yayınları.Ülgen, H., S.K. Mirze. (2004). İşletmelerde Stratejik Yönetim. İstanbul: Literatür Yayıncılık.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şükrü Muslu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Muslu, Ş. (2015). ÖRGÜTLERDE MİSYON VE VİZYON KAVRAMLARININ ÖNEMİ. Hak İş Uluslararası Emek Ve Toplum Dergisi, 3(5), 150-171.