Yumuşak güç unsurlarının aktif bir şekilde kullanımına dayanan güncel kamu diplomasisi anlayışında ülkeye yönelik hedef kitlelerde olumlu bir imaj oluşturmak için stratejik iletişim uygulamaları büyük bir öneme sahiptir. Diğer tüm stratejik iletişim uygulamaları ile birlikte reklamlar, hedef kitleyle kurulan iletişimde önemli bir uygulama alanını oluşturmakta, dijitalleşme süreçleri ile birlikte kamu diplomasisi faaliyetlerinde reklam kullanımında niceliksel bir artışın ortaya çıktığı gözlemlenmektedir. Bu kapsamda Türkiye tarafından yürütülen kamu diplomasisi faaliyetleri kapsamında reklamların kullanım durumuna yönelik genel bir tarama yapmayı amaçlayan bu çalışma kapsamında örneklem olarak ele alınan Go Türkiye Platformundaki 58 reklam içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma bulguları reklamların yumuşak güç unsurlarından olan turizme yönelik aktif bir şekilde kullanıldığını, reklamlarda İngilizcenin baskın dil konumunda olduğunu, Almanca ve Rusça dillerinde de reklamların yayınlandığını; reklamlarda en çok Marmara, Ege ve Akdeniz bölgelerinin ön plana çıkarıldığını; kültür, gastronomi ve yaz turizmine yönelik unsurlara reklamlarda sıklıkla yer verildiğini göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 33 |