Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AS A DIGITAL MARKETING AND E-COMMERCE TOOL SEARCH ENGINES AND GOOGLE ALGORITHMS

Yıl 2023, Cilt: 20 Sayı: 52, 295 - 317, 31.12.2023

Öz

In digital marketing processes, businesses' websites can be used to enable consumers to quickly access their brands and products with the keywords they type into search engines such as Google, Yandex and Safari, through Search Engine Optimization (SEO) activities. Digital marketing has required businesses to create their e-commerce strategies according to Google algorithms, the most frequently preferred search engine. The aim of the study is to reveal the effectiveness of Google algorithms in consumer purchasing behavior and how algorithms are used to achieve business goals. For this reason, the latest developments in the market and the importance of algorithms in e-commerce activities were revealed by using the literature review method. Businesses are developing algorithms to ensure that their e-commerce sites receive more clicks and are at the top of Google rankings. Many situations such as what consumers like and dislike, how they dress, how the consumers perform their purchasing behavior can be determined by SEO-supported algorithms recently. In addition, the study tries to represent the determining role of Google and SEO activities in consumer purchasing preferences, the importance of trends in e-commerce processes, and the projection of digital marketing into the marketing activities of businesses.

Kaynakça

  • Akar, E. (2018). E-ticaret, sosyal ticaret, mobil ticaret. Seçkin.
  • Akyol, D. İ. (2018). Sosyal medyada arama motoru reklamları (Tez No. 515489) [Yüksek lisans tezi İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Alankuş, Z. (2021). Covıd-19’un gölgesinde dijital pazarlama ve yeni yaklaşımlar. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 4(1), 94-125.
  • Alemayehu, M., & Heeks, R. (2007). Exploring e-commerce benefits for businesses in a developing country. The Information Society, 23(2), 95-108.
  • Altındal, M. (2013). Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi ve Sosyal Medyanın Etkileri. 15. Akademik Bilişim Konferansı (23-25 Ocak 2013). Antalya: Akdeniz Üniversitesi.
  • Baba, A., ve Yüreğir, O. (2004). Elektronik ticaret altyapısında elektronik veri değişiminin yeri ve Türkiye’deki durum değerlendirmesi. Kalder Forum, 13, 23-27.
  • Bala, M., & Verma, D. (2018). A critical review of digital marketing. International Journal of Management, IT & Engineering, 8(10), 321-339.
  • Bekar, S., ve Sağlam, M. (2022). Z kuşağının e-ticaret algısı üzerine bir derleme. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 8(55), 183-192.
  • Binbir, S. (2021). Pazarlama çalışmalarında yapay zekâ kullanımı üzerine betimleyici bir çalışma. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 5(3), 314-328.
  • Buhr, D. (2017). Social innovation policy for industry 4.0. Germany: Friedrich-Ebert-Stiftung.
  • Bulut, Z. A. (2009). Elektronik pazarlamada stratejik konumlandırma süreci: Türkiye uygulamaları (Tez No: 249456) [Doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Bulut, S. (2021). Dijital haber medyasında seo - imparatorluk ve çokluk karşıtlığında egemenlik ve bilginin kontrolü üzerinden. Doruk.
  • Buran, N., ve Çalapkulu, Ç. (2023). Dijital pazarlama bileşenlerinde duygusal zekâ ve big datanın önemi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 7(13), 138-154.
  • Büyükçelikok, Ö. T. (2018). Dijital pazarlama öğesi olarak sosyal medya kullanımı: Thy, Emirates, Lufthansa karşılaştırmalı örnekleri (Tez No: 516344) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Byron, R. (2020). Yapay zekâ çağı. M. Doğan (Çev.), Say.
  • Cant, M. C., & Rooyen, V. N. (2017). The use of search engines in the marketing of accommodation establishments: Adopt or reject the use of google adwords? International Review Of Management And Marketing, 7(3), 281-287.
  • Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. (2019). Digital marketing: Strategy, implementation & practice. Pearson. Charlesworth, A. (2014). Digital marketing: A practical approach. Routledge.
  • Cop, R., ve Oyan, D. (2010). Küçük yerleşim yerlerindeki tüketicilerin, internetten ürün satın alma davranışları üzerine bir uygulama. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 3(1), 98-115.
  • Crespo, A. H., & Del Bosque, I. R. (2010). The influence of the commercial features of the internet on the adoption of e-commerce by consumers. Electronic Commerce Research and Applications, 9, 562-575.
  • Çağıl, A. (2017). Sosyal medya ile dijital pazarlama. DikeyEksen.
  • Çetintürk, N. (2017). Finans sektöründe google adwords’te kullanılan remarketing (yeniden pazarlama) reklam modeli üzerine bir araştırma (Tez No. 476872) [Doktora tezi Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Dağtaş, B. (2003). Reklamı okumak. Ütopya.
  • Dijk, V. J. (2018). Ağ toplumu. Ö. Sakin (Çev.), Epsilon.
  • Durmaz, Y., & Efendioğlu, İ. H. (2016). Travel from traditional marketing to digital marketing. Global Journal of Management and Business Research, 16(2), 35-40.
  • Duru, M. C. (2018). Keyword internet advertisement and eu trademark laws: consu-mer's interest, fair competition or trademark infringement?. Master thesis. University of Eastern Finland. https://erepo.uef.fi/handle/123456789/20542 (E.T.: 10.06.2023).
  • Fishkin, R. (2021, March 22). In 2020, two thirds of google searches ended without a click. https://sparktoro.com/blog/in-2020-two-thirds-of-google-searches-ended-without-a-click/ (E.T.: 08.06.2023).
  • Floridi, L., & Chiriatti, M. (2020). Gpt-3.5: its nature, scope, limits, and consequences. Minds & Machines, 30, 681-694.
  • Gedik, Y. (2020). A new window in marketing: Digital marketing, pazarlamada yeni bir pencere: Dijital pazarlama. Journal of Business in The Digital Age, 3(1), 63-75.
  • Gilson, A., Safranek, C., Huang, T., Socrates, V., Chi, L., Taylor, R. A., & Chartash, D. (2022). How does ChatGPT perform on the medical licensing exams? The implications of large language models for medical education and knowledge assessment. https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2022.12.23.22283901v1.full-text (E.T.: 10.06.2023).
  • Goldfarb, A., & Tucker, C. (2019). Digital marketing. Handbook of the Economics of Marketing. 1, 259-290. Google Trends. (2023). https://trends.google.com/trends/explore?q=%C3%A7anta&geo=TR (E. T.: 01.12.2022).
  • Google AdWords Forumu (2023). Google Analytics hesabınıza erişme: https://support.google.com/search?q=google+analytics&oq=google+analy&spell=1 (E.T: 03.11.2023)
  • Google (2023). AdSense program politikaları: https://support.google.com/adsense/answer/48182?hl=tr&utm_source=aso&utm_medium=link&utm_campaign=ww-ww-et-asfe_. (E.T: 03.11.2023)
  • Gregory, G. D., Ngo, L. V., & Karavdic, M. (2017). Developing e-commerce marketing capabilities and efficiencies for enhanced performance in business-to-business export ventures. Industrial Marketing Management, 78(4), 1-12.
  • Grossman, G. (2020, September). We’re entering the AI twilight zone between narrow and general AI. https://venturebeat.com/ai/were-entering-the-ai-twilight-zone-between-narrow-and-general-ai/ (E.T.: 07.06.2023).
  • Gupta, S., & Davin, J. (2020). Digital marketing. Harvard Business Publishing.
  • Gülten, K., ve Kolci, E. (2018). Türkiye’nin seo hocası’ndan sorularla seo. Ceres.
  • Gürsakal, N. (2021). Makine öğrenmesi. Dora.
  • Handley, A., ve Chapman, C. C. (2012). Dijital çağda içerik yönteminin kuralları. Z. Kökkaya (Çev.), Mediacat.
  • Huseynov, F. (2016). Determining online consumer typologies and their shopping behaivors in b2c e-commerce platforms (Tez No: 459334) [Doctor of philosophy, The Middle East Technical University School of Informatics]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Huss, N. (2023, May). How many websites are there in the world?. https://siteefy.com/how-many-websites-are-there/ (E.T.: 10.06.2023).
  • IAB. (2023, 23 Mayıs). IAB avrupa adex benchmark 2022 raporu. https://iabtr.org/iab-avrupa-adex-benchmark-2022-raporu-dijital-reklamda-guclu-bir-buyumeyi-ortaya-koyuyor. (E.T.: 10.06.2023).
  • İnci, B. (2014). Bir online perakendecilik yöntemi olarak “özel alışveriş sitesi” iş modeline yönelik tüketici algıları ve satın alma davranışları (Tez No: 367885) [Doktora tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Karaman, A. (2021). Oyunu kurallarına göre oynamaya hazır mısın? Dilek.
  • Karataş, E. “Google istatistikleri” https://www.seolog.com.tr/google-istatistikleri/ (E.T.: 30.12.2022).
  • Kasap, D. (2014). Çevrimiçi müzakere alanı ve sosyal medya uygulamaları. Sosyal medya devrimi (Der: B. Çoban), Su Yayınları.
  • Kemp, S. (2021). Digital 2021: global overview report. https://datareportal.com/reports/digital-2021-global-overview-report (E.T.: 06.06.2023).
  • Kırcova, İ. (2012). İnternette Pazarlama. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Kocabaş, F., ve Elden, M. (1996). Reklamcılık kavramlar, kararlar, kurumlar. İletişim.
  • Kotler, P. (1994). Reconceptualizing marketing: An interview with Philip Kotler. European Management Journal, 12(4), 353-361.
  • Köse, H. (2010). Medya ve tüketim sosyolojisi. Ayraç.
  • Kritzinger, W. T., & Weideman, M. (2017). Parallel search engine optimisation and pay-per-click campaigns: A comparison of cost per acquisition. South African Journal of Information Management, 19(1), 1-13.
  • Kuruca, Y., Üstüner, M., ve Şimşek, I. (2022). Dijital pazarlamada yapay zekâ kullanımı: sohbet robotu (chatboot). Medya ve Kültür Dergisi, 2(1), 88-113.
  • Laudon, K. C., & Traver, C. G. (2016). E-commerce: Business, technology, society (12th Edt.), Pearson.
  • Laudon, K. C., & Travel, C. G. (2018). E-commerce: Business, technology, society. Pearson.
  • Lee, K., & Seda, C. (2009). Search engine advertising, buying your way to the top the increase sales. New Riders Pub.
  • Marketing Türkiye. (2018). Avrupa dijital reklam yatırımları 5 yılda 2 katına çıktı. https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/avrupa-dijital-reklam-yatirimlari-5-yilda-2-katina-cikti/ (E.T.: 10.06.2023).
  • Mestçi, A. (2007), “Türkiye’de İnternet Raporu 2007”, XII. Türkiye’de İnternet Konferansı, 8-10 Kasım 2007, Ankara, s.175-183.
  • medium.com. (2017). Pazarlama. https://medium.com/t%C3%BCrkiye/dijital-pazarlamaya-giri%C5%9Fve-tarihi-993d40c11d6a (E.T.: 30.12.2022).
  • mevzuat.gov.tr. (2014). 6563 Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun. https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6563.pdf (E.T.: 02.01.2023).
  • Moran, M., & Hunt, B. (2014). Search engine marketing, inc.: Driving search traffic to your company's website (3rd Edition). IBM Press.
  • Neti, S. (2011). Social media and its role in marketing. International Journal of Enterprise Computing and Business Systems, 1(2), 1-15.
  • OECD. (2011). OECD science, technology and industry scoreboard 2011. OECD Publishing.
  • Odabaşı, K ve Odabaşı, K. (2008). İnternette Pazarlama Stratejileri. İstanbul: Cinius Yayınları.
  • Okay, S. (2023). Dijital pazarlamada yapay zekâ ve makine öğrenimi kullanımı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 22(85), 135-142.
  • Olson, C. (2017, March 17). The value of search across the modern consumer decision journey. https://searchengineland.com/value-searchacross-modern-consumer-decision-journey-270021 (E.T.: 06.06.2023).
  • Özkundakçı, M. (2010). Üçü bir arada. Hayat.
  • Practical Ecommerce. (2012). 8 Key Ecommerce Marketing Tactics:http://www.practicalecommerce.com/articles/3792-8-Key-Ecommerce Marketing-Tactics (E.T: 03.11.2023)
  • Pucciarelli, F., & Kaplan, A. (2016). Competition and strategy in higher education: managing complexity and uncertainty. Business Horizons, 59(3), 311-320.
  • Purchkov, S. (2016). Internet marketing: Top 10 most effective strategies. Createspace Independent Publishing.
  • Thompson, F. M., Tuzovic, S., & Braun, C. (2019). Trustmarks: Strategies for exploiting their full potential in e-commerce. Business Horizons, 62(2), 237-247.
  • Tosun, N. Z., Tüzel Uraltaş, K. N., Nas, A., Özkaya, B., Güdüm, S., Ertürk, B., ... & Dönmez, M. S. (2018). Reklam yönetimi. Beta.
  • Truban, E., Outland, J., King, D., Lee, J. K., Liang, T.-P., & Turban, D. C. (2018). Electronic commerce 18: A managerial and social networks perspective. Springer.
  • Tuzcu, N., Özdemir, Ş., & Baysal, H. (2016). Yerel firmaların markalama sürecinde dijital reklamcılık deneyimi: Vavin örneği. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 29, 374-392.
  • Sirovich, J., & Darie, C. (2007). Professional search engine optimization with php a developer’s guide to seo. Wiley Puplishing.
  • StatCounter. (2023). Search engine market share worldwide (June 2023). https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share#monthly-202205-202305 (E.T.: 10.06.2023).
  • Technologyreview.com. (2020). Openai machine learning language generator GPT-3.5. https://www.technologyreview.com/2020/07/20/1005454/openai-machine-learning-language-generator-GPT-3.5-nlp (E.T.: 07.06.2023).
  • Telli, G., ve Aydın, S. (2020). Dijital dönüşüm. Kültür Sanat.
  • ticaret.gov.tr. (2019). Dijital ticaret tanım ve kavramlar. https://ticaret.gov.tr/hizmet-ticareti/elektronik-ticaret/dijital-ticaret-tanim-ve-kavramlar#:~:text=Dijital%20ticaret%2C%20dijital%20veya%20fiziksel,Policy%20Papers%20No.%20205 (E.T.: 02.01.2023).
  • Vise, D. A., & Malseed, M. (2006). Google hikayesi/çağımızın en yeni iş, medya ve teknoloji başarısı Google, G. Köse (Çev.), Koridor.
  • Walker R. (2010). Değişen tüketici kim? Niçin satın alıyor? Ne satın alıyor? N. Özata, (Çev.), Mediacat.
  • Webber, R. J. (2013). The evolution of direct, data and digital marketing. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, 14(4), 291-309.

DİJİTAL PAZARLAMA VE E-TİCARET ARACI OLARAK ARAMA MOTORLARI VE GOOGLE ALGORİTMALARI

Yıl 2023, Cilt: 20 Sayı: 52, 295 - 317, 31.12.2023

Öz

Dijital pazarlama süreçlerinde işletmelerin web sitelerini, Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) faaliyetleri ile tüketicilerin Google, Yandex ve Safari gibi arama motorlarına yazdıkları anahtar kelimelerle, kendi marka ve ürünlerine hızlı bir şekilde ulaşmalarını sağlayabilmektedir. Dijital pazarlamada işletmelerin e-ticaret stratejilerini, en sık tercih edilen arama motoru olan Google algoritmalarına göre oluşturmalarını gerektirmiştir. Çalışmada Google algoritmaların tüketici satın alma davranışlarındaki etkinliği ve işletme hedeflerine ulaştırılmasında algoritmalardan nasıl yararlanıldığının ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu nedenle literatür taraması yöntemi kullanılarak pazardaki son gelişmeleri, algoritmaların e-ticaret faaliyetlerindeki önemi ortaya konulmuştur. İşletmeler, e-ticaret sitelerinin daha fazla tık alması ve Google sıralamasında ilk sıralarda çıkmak için algoritmalar geliştirmektedir. Tüketicilerin neyi sevip neyi sevmediği, nasıl giyindiği, tüketicinin satın alma davranışını ne şekilde gerçekleştirdiği gibi pek çok durum son dönemde SEO destekli algoritmalar tarafından belirlenebilmektedir. Ayrıca çalışma, Google ve SEO faaliyetlerinin tüketici satın alma tercihlerindeki belirleyici rolüne, e-ticaretteki süreçlerinde trendlerin önemine ve işletmelerin pazarlama faaliyetlerine dijital pazarlamaya yönelik projeksiyon tutulmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Akar, E. (2018). E-ticaret, sosyal ticaret, mobil ticaret. Seçkin.
  • Akyol, D. İ. (2018). Sosyal medyada arama motoru reklamları (Tez No. 515489) [Yüksek lisans tezi İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Alankuş, Z. (2021). Covıd-19’un gölgesinde dijital pazarlama ve yeni yaklaşımlar. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 4(1), 94-125.
  • Alemayehu, M., & Heeks, R. (2007). Exploring e-commerce benefits for businesses in a developing country. The Information Society, 23(2), 95-108.
  • Altındal, M. (2013). Dijital Pazarlamada Marka Yönetimi ve Sosyal Medyanın Etkileri. 15. Akademik Bilişim Konferansı (23-25 Ocak 2013). Antalya: Akdeniz Üniversitesi.
  • Baba, A., ve Yüreğir, O. (2004). Elektronik ticaret altyapısında elektronik veri değişiminin yeri ve Türkiye’deki durum değerlendirmesi. Kalder Forum, 13, 23-27.
  • Bala, M., & Verma, D. (2018). A critical review of digital marketing. International Journal of Management, IT & Engineering, 8(10), 321-339.
  • Bekar, S., ve Sağlam, M. (2022). Z kuşağının e-ticaret algısı üzerine bir derleme. International Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, 8(55), 183-192.
  • Binbir, S. (2021). Pazarlama çalışmalarında yapay zekâ kullanımı üzerine betimleyici bir çalışma. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 5(3), 314-328.
  • Buhr, D. (2017). Social innovation policy for industry 4.0. Germany: Friedrich-Ebert-Stiftung.
  • Bulut, Z. A. (2009). Elektronik pazarlamada stratejik konumlandırma süreci: Türkiye uygulamaları (Tez No: 249456) [Doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Bulut, S. (2021). Dijital haber medyasında seo - imparatorluk ve çokluk karşıtlığında egemenlik ve bilginin kontrolü üzerinden. Doruk.
  • Buran, N., ve Çalapkulu, Ç. (2023). Dijital pazarlama bileşenlerinde duygusal zekâ ve big datanın önemi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 7(13), 138-154.
  • Büyükçelikok, Ö. T. (2018). Dijital pazarlama öğesi olarak sosyal medya kullanımı: Thy, Emirates, Lufthansa karşılaştırmalı örnekleri (Tez No: 516344) [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Byron, R. (2020). Yapay zekâ çağı. M. Doğan (Çev.), Say.
  • Cant, M. C., & Rooyen, V. N. (2017). The use of search engines in the marketing of accommodation establishments: Adopt or reject the use of google adwords? International Review Of Management And Marketing, 7(3), 281-287.
  • Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. (2019). Digital marketing: Strategy, implementation & practice. Pearson. Charlesworth, A. (2014). Digital marketing: A practical approach. Routledge.
  • Cop, R., ve Oyan, D. (2010). Küçük yerleşim yerlerindeki tüketicilerin, internetten ürün satın alma davranışları üzerine bir uygulama. Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, 3(1), 98-115.
  • Crespo, A. H., & Del Bosque, I. R. (2010). The influence of the commercial features of the internet on the adoption of e-commerce by consumers. Electronic Commerce Research and Applications, 9, 562-575.
  • Çağıl, A. (2017). Sosyal medya ile dijital pazarlama. DikeyEksen.
  • Çetintürk, N. (2017). Finans sektöründe google adwords’te kullanılan remarketing (yeniden pazarlama) reklam modeli üzerine bir araştırma (Tez No. 476872) [Doktora tezi Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Dağtaş, B. (2003). Reklamı okumak. Ütopya.
  • Dijk, V. J. (2018). Ağ toplumu. Ö. Sakin (Çev.), Epsilon.
  • Durmaz, Y., & Efendioğlu, İ. H. (2016). Travel from traditional marketing to digital marketing. Global Journal of Management and Business Research, 16(2), 35-40.
  • Duru, M. C. (2018). Keyword internet advertisement and eu trademark laws: consu-mer's interest, fair competition or trademark infringement?. Master thesis. University of Eastern Finland. https://erepo.uef.fi/handle/123456789/20542 (E.T.: 10.06.2023).
  • Fishkin, R. (2021, March 22). In 2020, two thirds of google searches ended without a click. https://sparktoro.com/blog/in-2020-two-thirds-of-google-searches-ended-without-a-click/ (E.T.: 08.06.2023).
  • Floridi, L., & Chiriatti, M. (2020). Gpt-3.5: its nature, scope, limits, and consequences. Minds & Machines, 30, 681-694.
  • Gedik, Y. (2020). A new window in marketing: Digital marketing, pazarlamada yeni bir pencere: Dijital pazarlama. Journal of Business in The Digital Age, 3(1), 63-75.
  • Gilson, A., Safranek, C., Huang, T., Socrates, V., Chi, L., Taylor, R. A., & Chartash, D. (2022). How does ChatGPT perform on the medical licensing exams? The implications of large language models for medical education and knowledge assessment. https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2022.12.23.22283901v1.full-text (E.T.: 10.06.2023).
  • Goldfarb, A., & Tucker, C. (2019). Digital marketing. Handbook of the Economics of Marketing. 1, 259-290. Google Trends. (2023). https://trends.google.com/trends/explore?q=%C3%A7anta&geo=TR (E. T.: 01.12.2022).
  • Google AdWords Forumu (2023). Google Analytics hesabınıza erişme: https://support.google.com/search?q=google+analytics&oq=google+analy&spell=1 (E.T: 03.11.2023)
  • Google (2023). AdSense program politikaları: https://support.google.com/adsense/answer/48182?hl=tr&utm_source=aso&utm_medium=link&utm_campaign=ww-ww-et-asfe_. (E.T: 03.11.2023)
  • Gregory, G. D., Ngo, L. V., & Karavdic, M. (2017). Developing e-commerce marketing capabilities and efficiencies for enhanced performance in business-to-business export ventures. Industrial Marketing Management, 78(4), 1-12.
  • Grossman, G. (2020, September). We’re entering the AI twilight zone between narrow and general AI. https://venturebeat.com/ai/were-entering-the-ai-twilight-zone-between-narrow-and-general-ai/ (E.T.: 07.06.2023).
  • Gupta, S., & Davin, J. (2020). Digital marketing. Harvard Business Publishing.
  • Gülten, K., ve Kolci, E. (2018). Türkiye’nin seo hocası’ndan sorularla seo. Ceres.
  • Gürsakal, N. (2021). Makine öğrenmesi. Dora.
  • Handley, A., ve Chapman, C. C. (2012). Dijital çağda içerik yönteminin kuralları. Z. Kökkaya (Çev.), Mediacat.
  • Huseynov, F. (2016). Determining online consumer typologies and their shopping behaivors in b2c e-commerce platforms (Tez No: 459334) [Doctor of philosophy, The Middle East Technical University School of Informatics]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Huss, N. (2023, May). How many websites are there in the world?. https://siteefy.com/how-many-websites-are-there/ (E.T.: 10.06.2023).
  • IAB. (2023, 23 Mayıs). IAB avrupa adex benchmark 2022 raporu. https://iabtr.org/iab-avrupa-adex-benchmark-2022-raporu-dijital-reklamda-guclu-bir-buyumeyi-ortaya-koyuyor. (E.T.: 10.06.2023).
  • İnci, B. (2014). Bir online perakendecilik yöntemi olarak “özel alışveriş sitesi” iş modeline yönelik tüketici algıları ve satın alma davranışları (Tez No: 367885) [Doktora tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü]. YÖK Ulusal Tez Merkezi.
  • Karaman, A. (2021). Oyunu kurallarına göre oynamaya hazır mısın? Dilek.
  • Karataş, E. “Google istatistikleri” https://www.seolog.com.tr/google-istatistikleri/ (E.T.: 30.12.2022).
  • Kasap, D. (2014). Çevrimiçi müzakere alanı ve sosyal medya uygulamaları. Sosyal medya devrimi (Der: B. Çoban), Su Yayınları.
  • Kemp, S. (2021). Digital 2021: global overview report. https://datareportal.com/reports/digital-2021-global-overview-report (E.T.: 06.06.2023).
  • Kırcova, İ. (2012). İnternette Pazarlama. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • Kocabaş, F., ve Elden, M. (1996). Reklamcılık kavramlar, kararlar, kurumlar. İletişim.
  • Kotler, P. (1994). Reconceptualizing marketing: An interview with Philip Kotler. European Management Journal, 12(4), 353-361.
  • Köse, H. (2010). Medya ve tüketim sosyolojisi. Ayraç.
  • Kritzinger, W. T., & Weideman, M. (2017). Parallel search engine optimisation and pay-per-click campaigns: A comparison of cost per acquisition. South African Journal of Information Management, 19(1), 1-13.
  • Kuruca, Y., Üstüner, M., ve Şimşek, I. (2022). Dijital pazarlamada yapay zekâ kullanımı: sohbet robotu (chatboot). Medya ve Kültür Dergisi, 2(1), 88-113.
  • Laudon, K. C., & Traver, C. G. (2016). E-commerce: Business, technology, society (12th Edt.), Pearson.
  • Laudon, K. C., & Travel, C. G. (2018). E-commerce: Business, technology, society. Pearson.
  • Lee, K., & Seda, C. (2009). Search engine advertising, buying your way to the top the increase sales. New Riders Pub.
  • Marketing Türkiye. (2018). Avrupa dijital reklam yatırımları 5 yılda 2 katına çıktı. https://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/avrupa-dijital-reklam-yatirimlari-5-yilda-2-katina-cikti/ (E.T.: 10.06.2023).
  • Mestçi, A. (2007), “Türkiye’de İnternet Raporu 2007”, XII. Türkiye’de İnternet Konferansı, 8-10 Kasım 2007, Ankara, s.175-183.
  • medium.com. (2017). Pazarlama. https://medium.com/t%C3%BCrkiye/dijital-pazarlamaya-giri%C5%9Fve-tarihi-993d40c11d6a (E.T.: 30.12.2022).
  • mevzuat.gov.tr. (2014). 6563 Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun. https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6563.pdf (E.T.: 02.01.2023).
  • Moran, M., & Hunt, B. (2014). Search engine marketing, inc.: Driving search traffic to your company's website (3rd Edition). IBM Press.
  • Neti, S. (2011). Social media and its role in marketing. International Journal of Enterprise Computing and Business Systems, 1(2), 1-15.
  • OECD. (2011). OECD science, technology and industry scoreboard 2011. OECD Publishing.
  • Odabaşı, K ve Odabaşı, K. (2008). İnternette Pazarlama Stratejileri. İstanbul: Cinius Yayınları.
  • Okay, S. (2023). Dijital pazarlamada yapay zekâ ve makine öğrenimi kullanımı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 22(85), 135-142.
  • Olson, C. (2017, March 17). The value of search across the modern consumer decision journey. https://searchengineland.com/value-searchacross-modern-consumer-decision-journey-270021 (E.T.: 06.06.2023).
  • Özkundakçı, M. (2010). Üçü bir arada. Hayat.
  • Practical Ecommerce. (2012). 8 Key Ecommerce Marketing Tactics:http://www.practicalecommerce.com/articles/3792-8-Key-Ecommerce Marketing-Tactics (E.T: 03.11.2023)
  • Pucciarelli, F., & Kaplan, A. (2016). Competition and strategy in higher education: managing complexity and uncertainty. Business Horizons, 59(3), 311-320.
  • Purchkov, S. (2016). Internet marketing: Top 10 most effective strategies. Createspace Independent Publishing.
  • Thompson, F. M., Tuzovic, S., & Braun, C. (2019). Trustmarks: Strategies for exploiting their full potential in e-commerce. Business Horizons, 62(2), 237-247.
  • Tosun, N. Z., Tüzel Uraltaş, K. N., Nas, A., Özkaya, B., Güdüm, S., Ertürk, B., ... & Dönmez, M. S. (2018). Reklam yönetimi. Beta.
  • Truban, E., Outland, J., King, D., Lee, J. K., Liang, T.-P., & Turban, D. C. (2018). Electronic commerce 18: A managerial and social networks perspective. Springer.
  • Tuzcu, N., Özdemir, Ş., & Baysal, H. (2016). Yerel firmaların markalama sürecinde dijital reklamcılık deneyimi: Vavin örneği. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 29, 374-392.
  • Sirovich, J., & Darie, C. (2007). Professional search engine optimization with php a developer’s guide to seo. Wiley Puplishing.
  • StatCounter. (2023). Search engine market share worldwide (June 2023). https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share#monthly-202205-202305 (E.T.: 10.06.2023).
  • Technologyreview.com. (2020). Openai machine learning language generator GPT-3.5. https://www.technologyreview.com/2020/07/20/1005454/openai-machine-learning-language-generator-GPT-3.5-nlp (E.T.: 07.06.2023).
  • Telli, G., ve Aydın, S. (2020). Dijital dönüşüm. Kültür Sanat.
  • ticaret.gov.tr. (2019). Dijital ticaret tanım ve kavramlar. https://ticaret.gov.tr/hizmet-ticareti/elektronik-ticaret/dijital-ticaret-tanim-ve-kavramlar#:~:text=Dijital%20ticaret%2C%20dijital%20veya%20fiziksel,Policy%20Papers%20No.%20205 (E.T.: 02.01.2023).
  • Vise, D. A., & Malseed, M. (2006). Google hikayesi/çağımızın en yeni iş, medya ve teknoloji başarısı Google, G. Köse (Çev.), Koridor.
  • Walker R. (2010). Değişen tüketici kim? Niçin satın alıyor? Ne satın alıyor? N. Özata, (Çev.), Mediacat.
  • Webber, R. J. (2013). The evolution of direct, data and digital marketing. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, 14(4), 291-309.
Toplam 81 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Akin Ay 0000-0002-5936-2722

Serhat Bekar 0000-0002-3322-4559

Bilge Çağlar Demir 0000-0002-1754-2389

Erken Görünüm Tarihi 26 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 27 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 20 Sayı: 52

Kaynak Göster

APA Ay, A., Bekar, S., & Çağlar Demir, B. (2023). DİJİTAL PAZARLAMA VE E-TİCARET ARACI OLARAK ARAMA MOTORLARI VE GOOGLE ALGORİTMALARI. Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(52), 295-317.