BibTex RIS Kaynak Göster

Hasta Odaklı Sağlık Hizmetlerinde İletişim

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 1, 85 - 90, 31.01.2016

Öz

Literatürde hasta odaklı sağlık hizmetlerinin çeşitli tanımları bulunmaktadır. Genel olarak hasta odaklı sağlık hizmetleri hasta, hasta yakını ve sağlık hizmeti sunan çalışanlar arasında işbirliğine dayalı bir biçimde yürütülen, hastanın değer, ihtiyaç ve önceliklerinin dikkate alınarak sunulan sağlık hizmeti olarak tanımlanmaktadır. İşbirliği, hastanın tedavi sürecine aktif katılımı ve hastanın sorumlulukları hasta odaklı sağlık hizmetlerinde önem kazanan unsurlardır. Hasta odaklı sağlık hizmetlerinde hasta ve yakınlarının tedavi ve karar sürecine aktif katılımı beklenmektedir. Hasta ve hasta yakını tedavi sürecinin önemli bileşenleri olarak değerlendirilmektedir. Hasta birey olarak dikkate alınmaktadır, ihtiyaç ve beklentileri ön plana çıkarılmaktadır. Hasta ve hasta yakınlarıyla etkin iletişim hasta odaklı sağlık hizmetlerinin temelini oluşturmaktadır. Hastanın duygu ve düşüncelerinin açığa çıkarılması, karar alma sürecine aktif katılımı gibi unsurlar etkin iletişim ile gerçekleştirilebilir. Bu nedenle iletişim hasta odaklı sağlık hizmetlerinin önemli bir koşulu olarak değerlendirilmelidir.

 

Communication in Patient-Centered Health Care

ABSTRACT

There are multiple definitions of patient-centered care. Basically; patient-centered care is a partnership among patients, families and health care providers. Patient-centered care is grounded on a respect for patients neeeds and preferences. Collaboration, patients responsibilities and patients engagement in the care process are the common concepts in definitions of patient-centered care. Patients and families are the parts of the team. Patient is an individual and patients needs and expectations are the core of the patient-centered care. Efficient communication is the major component of the patient-centered care. Thus; communication is identified the core of the patient-centered care.

Key words: Efficient communication, healthcare, patient-centered.

Kaynakça

  • Apker J. Communication in Health Organizations, UK:Polity; 2011. p.196-198.
  • Barnsteiner J., Disch J., & Walton MK. Person and Family Centered Care, USA:Sigma Theta Tau International; 2014. p.74.
  • Brown JB., Stewart M., Weston WW., & Freeman TR. Introduction. In: Moira Stewart, Judith Belle Brown, W. Wayne Weston, Ian R. McWhinney, Carol L. McWilliam, & Thomas R. Freeman eds. Patient-Centered Medicine Transforming the Clinical Method, UK:Radcliffe Medical Press; 2003. p.5-7.
  • Brown JB., Weston WW., Stewart M. Understanding Both the Patient’s Disease and Illness Experience. In: Judith Belle Brown, W. Wayne Weston & Moira Stewart eds. Challenges and Solutions in Patient Centered Care: A Case Book, UK: Radcliffe Medical Press; 2002. p.3.
  • Constand MK., MacDermid JC., Dal Bello-Haas V., & Law M. Scoping Review of Patient Centered Care Approaches in Healthcare, BMC Health Services Research, advance online publication; 2014. doi:10.1186/1472-6963-14-271. p.271.
  • Davis K., Schoenbaum SC., & Audet AM. A 2020 Vision of Patient Centered Primary Care, Journal of General Internal Medicine; 2005: 20(10), p.953-957.
  • Dreeben O. Patient Education in Rehabilitation, USA:Jones and Bartlett; 2010. p.55.
  • Epstein RM., & Street RL. The Values and Value of Patient Centered Care, Annals of Family Medicine; 2011: 9(2), p.100-103.
  • Guastello S., Snijders M., Boland R., & Wison P. Defining and Measuring Patient Centered Quality. In: Susan B. Frampton, Patrick A. Charmel, Sara Guastello eds. The Putting Patients First Field Guide: Global Lessons in Designing and Implementing Patient Centered Care, USA:John Wiley & Sons; 2013. p.45-69.
  • King A., & Hoppe RB. Best Practice for Patient Centered Communication: A Narrative Review, Journal of Graduate Medical Education; 2013: 5(3), p.385-393.
  • Snyder CF., Wu AW., Miller RS., Jensen RE., Bantug ET., & Wolff AC. The Role of Informatics in Promoting Patient Centered Care, Cancer Journal; 2012: 17(4), p.211-218.
  • Stewart M. Questions about Patient Centered Care: Answers from Quantitative Research. In: Moira Stewart, Judith Belle Brown, W. Wayne Weston, Ian R. McWhinney, Carol L. McWilliam, & Thomas R. Freeman eds. Patient-Centered Medicine Transforming the Clinical Method, UK:Radcliffe Medical Press; 2003. p.264.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm DERLEME YAZILARI
Yazarlar

Banu Kumbasar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kumbasar, B. (2016). Hasta Odaklı Sağlık Hizmetlerinde İletişim. Sağlık Bilimleri Ve Meslekleri Dergisi, 3(1), 85-90. https://doi.org/10.17681/hsp.50586
AMA Kumbasar B. Hasta Odaklı Sağlık Hizmetlerinde İletişim. HSP. Şubat 2016;3(1):85-90. doi:10.17681/hsp.50586
Chicago Kumbasar, Banu. “Hasta Odaklı Sağlık Hizmetlerinde İletişim”. Sağlık Bilimleri Ve Meslekleri Dergisi 3, sy. 1 (Şubat 2016): 85-90. https://doi.org/10.17681/hsp.50586.
EndNote Kumbasar B (01 Şubat 2016) Hasta Odaklı Sağlık Hizmetlerinde İletişim. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi 3 1 85–90.
IEEE B. Kumbasar, “Hasta Odaklı Sağlık Hizmetlerinde İletişim”, HSP, c. 3, sy. 1, ss. 85–90, 2016, doi: 10.17681/hsp.50586.
ISNAD Kumbasar, Banu. “Hasta Odaklı Sağlık Hizmetlerinde İletişim”. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi 3/1 (Şubat 2016), 85-90. https://doi.org/10.17681/hsp.50586.
JAMA Kumbasar B. Hasta Odaklı Sağlık Hizmetlerinde İletişim. HSP. 2016;3:85–90.
MLA Kumbasar, Banu. “Hasta Odaklı Sağlık Hizmetlerinde İletişim”. Sağlık Bilimleri Ve Meslekleri Dergisi, c. 3, sy. 1, 2016, ss. 85-90, doi:10.17681/hsp.50586.
Vancouver Kumbasar B. Hasta Odaklı Sağlık Hizmetlerinde İletişim. HSP. 2016;3(1):85-90.