BibTex RIS Kaynak Göster

Türetimci Çoklu Ortamın Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerine Göre Başarı, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi

Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 42, 441 - 452, 01.06.2012

Öz

Çalışmanın amacı tasarlanan türetimci çoklu ortamın öğretmen adaylarının öğrenme stillerine göre başarı, tutum ve kalıcılığa olan etkisini incelemektir. Çalışmada “tek grup ön test-son test araştırma deseni” kullanılmıştır. Çalışmaya 2010 – 2011 Güz döneminde Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Kimya Eğitimi Anabilim Dalında okuyan 31 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama aracı olarak; Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri (KÖSE), Kimyasal Bağlar Başarı Testi (KBBT) ve Kimya Tutum Ölçeği (KTÖ) kullanılmıştır. Çalışma sonucunda; çoklu ortam uygulamalarının Kimya öğretmen adaylarının başarı ve tutum puanlarında istatistiksel olarak anlamlı bir artışa neden olduğu; kalıcı öğrenmelerin sağlandığı tespit edilmiştir. Ancak öğretmen adaylarının başarı, tutum ve kalıcılıklarında öğrenme stillerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. ve Yılmaz, M. (2005). Türetimci çoklu ortam öğrenme kuramı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 28, 9-18.
  • Alessi, S. M., & Trollip, S. T. (2001). Multimedia for learning, methods & development (3rd Edition). Ally &Bacon, A Pearson Education Company.
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 87 (17), 37-47.
  • Ayersman, D.J. (1996). Reviewing the research on hypermedia-based learning. Journal of Research on Computing in Education, 28 (4), 500–576.
  • Bahar, M. ve Bilgin, İ. (2003). Öğrenme stillerini irdeleyen bir literatür çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 41 – 70.
  • Barnea, N., & Dori, Y.J. (2000). Computerized molecular modeling: The new technology for enhance model perception among chemistry educators and learners. Chemistry Education: Research and Practice in Europe, 1, 109-120.
  • Baykara Pehlivan, K. (2010). A study on prospective teachers’ learning styles and their attitudes toward teaching profession. Elementary Education Online, 9(2), 749- 763.
  • Beck, C. R. (2001). Matching teaching strategies to learning style preferences. The Teacher Educator, 37(1), 1–15.
  • Bilgin, İ. ve Durmuş, S. (2003). Öğrenme stilleri ve öğrenci başarısı arasındaki ilişki üzerine karşılaştırmalı bir araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 3 (2), 381–400.
  • Brooks, J.G., & Brooks, M.G. (1993). In search of understanding: The case for constructivist classrooms. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Cano-Garcia, F., & Hughes, E.H. (2000). Learning and thinking styles: An analyis of their interrelationship and influence on academic achievement. Educational Psychology, 20 (4), 413–430.
  • Carpi, A. (2001). Improvements in undergraduate science education using web-based instructional modules: the natural science pages. Journal of Chemical Education, 78, 1709–1712.
  • Cohen, V.L. (1997). Learning styles in a tecnology-rich environment. Journal of Research on Computing in Education, 29 (4), 338-350.
  • Coll, R. K., & Treagust, D. F. (2003). Investigation of secondary school, undergraduate, and graduate learners’ mental models of ionic bonding. Journal of Research in Science Teaching, 40(5), 464–486.
  • Collison, E. (2000). A survey of elementary students’ learning style preferences and academic success. Contemporary Education, 71 (4), 42–49.
  • Çilenti, K. (1984). Eğitim teknolojisi ve öğretim. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Ekici, G. (2003). Öğrenme stiline dayalı öğretim ve biyoloji dersi öğretimine yönelik ders planı örnekleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Erden, M. ve Altun, S. (2006). Öğrenme stilleri. İstanbul: Morpa Yayıncılık.
  • Felder, R. M. (1996). Matters of style. ASEE, American Society of Engineering Education ASEE Prism,6(4),18–23.
  • Gabel, D. (1996). The complexity of chemistry: Research for teaching in the 21st century. Paper presented at the 14th International Conference on Chemical Education, Brisbane, Australia.
  • Gregorc, A.F., 1979, Learning/Teaching styles: Potent forces behind them. Educational Leadership, 36(4), 324 – 244.
  • Hançer, A.H., Uludağ, N. ve Yılmaz, A. (2007). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 100–109.
  • Horton, S. (2000). Web teaching guide: A practical approach to creating course web site. New Haven, London: Yale University Press.
  • http://www.mhhe.com/physsci/chemistry/chang7/esp/folder_structure/bo/m5/s2/index.htm adresine 1 Kasım 2010 tarihinde ulaşılmıştır.
  • http://intro.chem.okstate.edu/1314F00/Lecture/Chapter10/VSEPR.html adresine 15 Kasım 2010 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Hunt, D. E. (1979). Learning style and student needs: an ıntroduction to conceptual level, student learning styles: Diagnosing and prescribing programs. Reston, VA: National Association of Secondary School Principals.
  • Huppert, J., Lomask, S. M., & Lazarowitz, R. (2002). Computer simulations in the high school: students’ cognitive stages, science process skills and academic achievement in microbiology. International Journal of Science Education, 24, 803–821.
  • Keefe, J.W., & Ferrell, B.G. (1990). Developing a Defensible Learning Style Paradigm. Educational Leadership, 48 (2), 57.
  • Kolb, D. A. (1984). Experiential learning: Experience as the source of learning and development. New Jersey: Prentice-Hall.
  • Kolb,D, A. (1985). Learning style inventory: Self scoring inventory and interphetation booklet. Boston: Mcber and Company.
  • Köseoğlu, P. (2009, Mayıs). Biyoloji öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile biyoloji öğretimine yönelik tutumları arsındaki ilişki. I. Uluslar arası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye. 15 November 2011 tarihinde http://www.eab.org.tr/eab/oc/egtconf/pdfkitap/pdf/200.pdf adresinden ulaşılmıştır.
  • Marbach-Ad, G., Rotbain, Y., & Stavy, R. (2008). Using computer animation and illustration activities to improve high school students' achievement in molecular genetics. Journal of Research in Science Teaching, 45, 273–292.
  • Matthews, D. B. (1996). An investigation of learning styles and perceived academic achievement for high school students. The Clearing House, 69(4), 249- 255.
  • Mayer, R. E. (2001). Multimedia learning. Cambridge: Cambridge University Press
  • Neo, M., & Neo, K. (2001). Innovative teaching: Using multimedia in a problem based learning environment. Educational Technology & Society, 4(4), ISSN 1436-4522, 19.
  • Nicoll, G. (2001). A report of undergraduates’ bonding misconceptions. International Journal of Science Education, 23, 707–730.
  • Özmen, H. (2004). Some student misconceptions in chemistry: A literature review of chemical bonding. Journal of Science Education and Technology, 13, 147–159.
  • Pabuçcu, A., & Geban, Ö. (2006). Remediating misconceptions concerning chemical bonding through conceptual change text. Hacettepe University Journal of Education, 30, 184- 192.
  • Riding, R. & Rayner, S. (1998). Cognitive styles and learning strategies – understanding style differences in learning and behaviour. London: David Fulton Publishers
  • Sezgin, M. E. (2002). İkili kodlama kuramına dayalı olarak hazırlanan multimedia ders yazılımının fen bilgisi öğretimindeki akademik başarıya, öğrenme düzeyine ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Sünbül, A. M. (2004). Öğretimde planlama ve değerlendirme dersinde, öğrenme stillerine dayalı öğretim uygulamasının öğrenci erişilerine ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (18), 367- 380.
  • Terrell, S.R. (2002). The effect of learning style on doctoral course completion in a Web-based learning environment. Internet and Higher Education, 5, 345–352.
  • Tsoua, W., Wang, W., & Tzeng, Y. (2004). Applying a multimedia storytelling website in foreign language learning [Electronic Version]. Computers & Education.
  • Usta, A., Bodur, H., Yağız, D. ve Sünbül, A. M. (2011). İlköğretim fen bilgisi derslerinde öğrenme stillerine dayalı öğretim etkinliklerinin öğrenci erişi ve tutumlarına etkisi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1 – 13.
  • Wood, M. (2002). Effects of ındividualized plans ındependent of, and supplemented by, learning-style profiles on the mathematics achievement and attitudes of special education students in grades three through six. Thesis of Doctorate, St. John’s University.
  • Yazıcılar, Ö., & Güven, B. (2009). The effects of learning style activities on academic achievement, attitudes and recall level. Elementary Education Online, 8 (1), 9 – 23.
  • Yılmaz, M. (2005). Farklı öğrenme ortamlarının kalıcılığa etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yılmaz Soylu, M., & Akkoyunlu, B. (2009). The effect of learning styles on achievement in different learning environments. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 8 (4), 43 – 50.
Yıl 2012, Cilt: 42 Sayı: 42, 441 - 452, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. ve Yılmaz, M. (2005). Türetimci çoklu ortam öğrenme kuramı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 28, 9-18.
  • Alessi, S. M., & Trollip, S. T. (2001). Multimedia for learning, methods & development (3rd Edition). Ally &Bacon, A Pearson Education Company.
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 87 (17), 37-47.
  • Ayersman, D.J. (1996). Reviewing the research on hypermedia-based learning. Journal of Research on Computing in Education, 28 (4), 500–576.
  • Bahar, M. ve Bilgin, İ. (2003). Öğrenme stillerini irdeleyen bir literatür çalışması. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, 41 – 70.
  • Barnea, N., & Dori, Y.J. (2000). Computerized molecular modeling: The new technology for enhance model perception among chemistry educators and learners. Chemistry Education: Research and Practice in Europe, 1, 109-120.
  • Baykara Pehlivan, K. (2010). A study on prospective teachers’ learning styles and their attitudes toward teaching profession. Elementary Education Online, 9(2), 749- 763.
  • Beck, C. R. (2001). Matching teaching strategies to learning style preferences. The Teacher Educator, 37(1), 1–15.
  • Bilgin, İ. ve Durmuş, S. (2003). Öğrenme stilleri ve öğrenci başarısı arasındaki ilişki üzerine karşılaştırmalı bir araştırma. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 3 (2), 381–400.
  • Brooks, J.G., & Brooks, M.G. (1993). In search of understanding: The case for constructivist classrooms. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Cano-Garcia, F., & Hughes, E.H. (2000). Learning and thinking styles: An analyis of their interrelationship and influence on academic achievement. Educational Psychology, 20 (4), 413–430.
  • Carpi, A. (2001). Improvements in undergraduate science education using web-based instructional modules: the natural science pages. Journal of Chemical Education, 78, 1709–1712.
  • Cohen, V.L. (1997). Learning styles in a tecnology-rich environment. Journal of Research on Computing in Education, 29 (4), 338-350.
  • Coll, R. K., & Treagust, D. F. (2003). Investigation of secondary school, undergraduate, and graduate learners’ mental models of ionic bonding. Journal of Research in Science Teaching, 40(5), 464–486.
  • Collison, E. (2000). A survey of elementary students’ learning style preferences and academic success. Contemporary Education, 71 (4), 42–49.
  • Çilenti, K. (1984). Eğitim teknolojisi ve öğretim. Ankara: Kadıoğlu Matbaası.
  • Ekici, G. (2003). Öğrenme stiline dayalı öğretim ve biyoloji dersi öğretimine yönelik ders planı örnekleri. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Erden, M. ve Altun, S. (2006). Öğrenme stilleri. İstanbul: Morpa Yayıncılık.
  • Felder, R. M. (1996). Matters of style. ASEE, American Society of Engineering Education ASEE Prism,6(4),18–23.
  • Gabel, D. (1996). The complexity of chemistry: Research for teaching in the 21st century. Paper presented at the 14th International Conference on Chemical Education, Brisbane, Australia.
  • Gregorc, A.F., 1979, Learning/Teaching styles: Potent forces behind them. Educational Leadership, 36(4), 324 – 244.
  • Hançer, A.H., Uludağ, N. ve Yılmaz, A. (2007). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya dersine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 100–109.
  • Horton, S. (2000). Web teaching guide: A practical approach to creating course web site. New Haven, London: Yale University Press.
  • http://www.mhhe.com/physsci/chemistry/chang7/esp/folder_structure/bo/m5/s2/index.htm adresine 1 Kasım 2010 tarihinde ulaşılmıştır.
  • http://intro.chem.okstate.edu/1314F00/Lecture/Chapter10/VSEPR.html adresine 15 Kasım 2010 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Hunt, D. E. (1979). Learning style and student needs: an ıntroduction to conceptual level, student learning styles: Diagnosing and prescribing programs. Reston, VA: National Association of Secondary School Principals.
  • Huppert, J., Lomask, S. M., & Lazarowitz, R. (2002). Computer simulations in the high school: students’ cognitive stages, science process skills and academic achievement in microbiology. International Journal of Science Education, 24, 803–821.
  • Keefe, J.W., & Ferrell, B.G. (1990). Developing a Defensible Learning Style Paradigm. Educational Leadership, 48 (2), 57.
  • Kolb, D. A. (1984). Experiential learning: Experience as the source of learning and development. New Jersey: Prentice-Hall.
  • Kolb,D, A. (1985). Learning style inventory: Self scoring inventory and interphetation booklet. Boston: Mcber and Company.
  • Köseoğlu, P. (2009, Mayıs). Biyoloji öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile biyoloji öğretimine yönelik tutumları arsındaki ilişki. I. Uluslar arası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye. 15 November 2011 tarihinde http://www.eab.org.tr/eab/oc/egtconf/pdfkitap/pdf/200.pdf adresinden ulaşılmıştır.
  • Marbach-Ad, G., Rotbain, Y., & Stavy, R. (2008). Using computer animation and illustration activities to improve high school students' achievement in molecular genetics. Journal of Research in Science Teaching, 45, 273–292.
  • Matthews, D. B. (1996). An investigation of learning styles and perceived academic achievement for high school students. The Clearing House, 69(4), 249- 255.
  • Mayer, R. E. (2001). Multimedia learning. Cambridge: Cambridge University Press
  • Neo, M., & Neo, K. (2001). Innovative teaching: Using multimedia in a problem based learning environment. Educational Technology & Society, 4(4), ISSN 1436-4522, 19.
  • Nicoll, G. (2001). A report of undergraduates’ bonding misconceptions. International Journal of Science Education, 23, 707–730.
  • Özmen, H. (2004). Some student misconceptions in chemistry: A literature review of chemical bonding. Journal of Science Education and Technology, 13, 147–159.
  • Pabuçcu, A., & Geban, Ö. (2006). Remediating misconceptions concerning chemical bonding through conceptual change text. Hacettepe University Journal of Education, 30, 184- 192.
  • Riding, R. & Rayner, S. (1998). Cognitive styles and learning strategies – understanding style differences in learning and behaviour. London: David Fulton Publishers
  • Sezgin, M. E. (2002). İkili kodlama kuramına dayalı olarak hazırlanan multimedia ders yazılımının fen bilgisi öğretimindeki akademik başarıya, öğrenme düzeyine ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Sünbül, A. M. (2004). Öğretimde planlama ve değerlendirme dersinde, öğrenme stillerine dayalı öğretim uygulamasının öğrenci erişilerine ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16 (18), 367- 380.
  • Terrell, S.R. (2002). The effect of learning style on doctoral course completion in a Web-based learning environment. Internet and Higher Education, 5, 345–352.
  • Tsoua, W., Wang, W., & Tzeng, Y. (2004). Applying a multimedia storytelling website in foreign language learning [Electronic Version]. Computers & Education.
  • Usta, A., Bodur, H., Yağız, D. ve Sünbül, A. M. (2011). İlköğretim fen bilgisi derslerinde öğrenme stillerine dayalı öğretim etkinliklerinin öğrenci erişi ve tutumlarına etkisi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 1 – 13.
  • Wood, M. (2002). Effects of ındividualized plans ındependent of, and supplemented by, learning-style profiles on the mathematics achievement and attitudes of special education students in grades three through six. Thesis of Doctorate, St. John’s University.
  • Yazıcılar, Ö., & Güven, B. (2009). The effects of learning style activities on academic achievement, attitudes and recall level. Elementary Education Online, 8 (1), 9 – 23.
  • Yılmaz, M. (2005). Farklı öğrenme ortamlarının kalıcılığa etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yılmaz Soylu, M., & Akkoyunlu, B. (2009). The effect of learning styles on achievement in different learning environments. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 8 (4), 43 – 50.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayhan Yılmaz Bu kişi benim

Sinem Dinçol Özgür Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 42 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Yılmaz, A., & Özgür, S. D. (2012). Türetimci Çoklu Ortamın Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerine Göre Başarı, Tutum ve Kalıcılığa Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 441-452.