BibTex RIS Kaynak Göster

YAZ OKULU VE NORMAL ÖĞRETİM UYGULAMASI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2012, Cilt: 43 Sayı: 43, 436 - 447, 01.06.2012

Öz

Bu çalışma ile normal ve yaz dönemi uygulamalarında akademik başarının farklılaşıp farklılaşmadığı ve öğrencilerin yaz dönemi uygulamasına ilişkin görüşlerinin tespiti amaçlanmıştır. Araştırmada, başarı karşılaştırması için son test kontrol gruplu deneysel desen, yaz dönemi uygulamasına ilişkin öğrenci algılarının tespitinde ise genel tarama modellerinden olan tekil tarama modelinden yararlanılmıştır. Normal ve yaz dönemi öğrenci başarılarının karşılaştırması için 2007–2008 öğretim yılı bahar dönemi ile 2008 yaz dönemi final sonuçları; yaz okulu uygulamasına ilişkin öğrenci algıları için ise anket verileri kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin normal dönemdeki başarıları yaz dönemine göre daha yüksek bulunmuştur. Öğrenciler yaz döneminde, üst yarıyıllardan ders alarak erken mezun olmak ve ileri yarıyıllarda rahatlamak düşüncesindedirler. Ayrıca, öğrenciler yaz dönemindeki performanslarının yüksek olduğu görüşündedirler.

Kaynakça

  • o
Yıl 2012, Cilt: 43 Sayı: 43, 436 - 447, 01.06.2012

Öz

Kaynakça

  • o
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Taşdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 43 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Taşdemir, M. (2012). YAZ OKULU VE NORMAL ÖĞRETİM UYGULAMASI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(43), 436-447.