Bu çalışmanın amacı ileride coğrafya öğretimini gerçekleştircek olan eğitim fakültesi öğrencilerinin coğrafyaöğrenme stretejilerini farklı değişkenlere göre araştırmaktır.Öncelikle “coğrafya öğrenme stretejileri ölçeği” geliştirilmiştir.Coğrafya dersi için yüksek akademik başarıya sahip olan öğrencilerin, zayıf ve orta akademik başarıya sahip olan öğrencileregore ve de coğrafya dersi için yüksek ilgi algısına sahip olan öğrencilerin, zayıf ve orta ilgi algısına sahip olan öğrencileregöre, öğrenme stratejilerini kullanma sıklıklarının anlamlı şekilde daha yüksek olduğu bulunmuştur.Ankete katılan sosyalbilgiler ile sınıf öğretmenliği programı öğrencileri arasında, programlarına giriş puan türleri, kız ve erkek öğrenciler arasındacoğrafya öğrenme stratejilerini kullanma sıklıkları açısından anlamlı farklılıklar belirlenmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 39 Sayı: 39 |