Zorbalık günümüzde dünyadaki tüm okullarda ilgi çeken saldırganlık sınıfında bir konu alanı olarak tanımlanmaktadır. Bir kişi, diğer bir kişi veya kişiler tarafından kasıtlı, tekrarlı ve en azından bir süre devam eden olumsuz davranışlarla karşı karşıya bırakılıyorsa bu kişinin zorbalığa uğradığı söylenebilir. Bu çalışma, ilköğretim öğrencileri arasındaki zorbalık davranışlarnın tipleri ve bu davranışların yaygınlığını belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubunu Bursa’da resmi ilköğretim okullarında öğrenim gören 1086 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada Garrity ve diğerleri (2000) tarafından geliştirilen Colorado Okul İklimi Surveyi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları genel olarak okul zorbalığı konusunda yapılan uluslararası çalışmalarla benzerlik göstermektedir. Bulgular, hem kız hem hem de erkek öğrencilerin en sıklıkla sözel zorbalığa uğradığını, bunu ikinci sırada fiziksel zorbalığın izlediğini göstermektedir. Erkekler kızlardan daha sık “zorba” olarak nitelenmekte ve zorbalık en sık bahçede ve sınıfta gerçekleşmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 35 Sayı: 35 |