BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL PROBLEM ÇÖZMEYE YÖNELİK İNANÇLARI

Yıl 2008, Cilt: 35 Sayı: 35, 218 - 226, 01.06.2008

Öz

Bu çalışmada ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel problem çözme ile ilgili inançları incelenmiştir. Çalışma grubu, 2005–2006 öğretim yılı bahar döneminde İç Anadolu ve Karadeniz bölgesindeki illerden seçilen 5 üniversitenin ilköğretim matematik öğretmenliği programlarına devam eden 244 son sınıf öğretmen adayından oluşmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen bir ölçek aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda genel olarak ilköğretim matematik öğretmen adaylarının problem çözme ile ilgili pozitif görüşlere sahip oldukları, ancak hesaplama becerilerinin önemi ve problem çözerken önceden belirlenmiş adımları takip etmenin gerekliliği gibi bazı gelenekçi görüşlere sahip oldukları saptanmıştır

Kaynakça

  • Altun, E. H. (1996). Information technology in developing nations: A study of lecturers’ attitudes and expertise with reference to Turkish teacher education. Journal of Information Technology for Teacher Education, 5(3), 185–205.
  • Ball, D. (1998). Research on teacher learning: Studying how teachers’ knowledge changes. Action in Teacher Education, 10(2), 7-24.
  • Çakıroğlu E. ve Çakıroğlu J. (2003). Reflections on teacher education in Turkey. European Journal of Teacher Education, 26(2), 253-264.
  • Emenaker, C. (1996). A problem solving based mathematics course and elementary teachers’ beliefs. School Science & Mathematics, 96(2), 74-83.
  • Frykholm, J. (2003). Teachers’ Tolerance for Discomfort: Implications for Curricular Reform in Mathematics. Journal of Curriculum & Supervision, 19(2), 125-149.
  • Gail, M. (1996). Problem Solving about Problem Solving: Framing a Research Agenda. Proceedings of the Annual National Educational Computing Conference, Minnesota, 17, 255-261. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 398 890).
  • Gall, M. D., Borg, W. R., & Gall, J. P. (1996). Educational research: An introduction. White Plains NY: Longman Publishers.
  • Grouws, D. A. (1996). Critical issues in problem solving instruction in mathematics. In D. Zhang, T. Sawada, & J. P. Becker (Eds.), Proceedings of the China-Japan-U.S. seminar on mathematical education (pp. 70-93). Carbondale, IL: Board of Trustees of Southern Illinois University.
  • Hart, L. C. (2002). Pre-service teachers’ beliefs and practice after participating in an integrated content/methods course. School Science & Mathematics, 102(1), 4-15.
  • Kaptan, S. (1983). Bilimsel araştırma teknikleri ve istatistik yöntemleri. (Geliştirilmiş 3. Baskı) Ankara: Tekışık Matbaası
  • Karataş, İ. ve Güven, B. (2004). 8. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerinin belirlenmesi: Bir özel durum çalışması. Milli Eğititm Dergisi, 163.
  • Kloosterman, P., & Stage, F. K. (1992). Measuring beliefs about mathematical problem solving. School Science and Mathematics, 92(3), 109-115.
  • Korkmaz, E., Gür, H. ve Ersoy, Y. (2004). Problem kurma ve çözme yaklaşımlı matematik öğretimi-II: Öğretmen adaylarının alışkanlıkları ve görüşleri, Matematikçiler Derneği Bilim Köşesi, 18 Ekim 2007 tarihinde http://www.matder.org.tr/Default.asp?id=132 adresinden alınmıştır.
  • Lloyd, G., & Wilson, S. (1998). Supporting Innovation: The impact of a teacher’s conceptions of functions on his implementations of a reform curriculum. Journal for Research in Mathematics Education, 29(3), 248-274.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2005). İlköğretim matematik dersi 6-8. Sınıflar öğretim program ve kılavuzu. M.E.B.: Ankara.
  • Özkök, A. (2005). Disiplinlerarası yaklaşıma dayalı yaratıcı problem çözme öğretim programının yaratıcı problem çözme becerisine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 159-167.
  • Richardson, V. (1996). The role of attitudes and beliefs in learning to teach. In J. Sikula (Ed.), Handbook of Research on Teacher Education (2nd ed., pp.102-119). New York: Macmillan.
  • Schoenfeld, A. H. (1989). Explorations of students’ mathematical beliefs and behavior. Journal for Research in Mathematics Education, 20(4), 338-355.
  • Schoenfeld, A. H. (1992). Learning to think mathematically: Problem solving, metacognition, and sense making in mathematics. In D. A. Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning (pp. 334-370). New York: Macmillan Publishing Company.
  • Soylu, Y. ve Soylu, C. (2006). Matematik derslerinde başarıya giden yolda prolem çözmenin rolü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(11), 97-111.
  • Toluk, Z. & Olkun, S. (2002). Problem solving in Turkish mathematics education: Primary school mathematics textbooks. Educational Sciences: Theory & Practice, 2(2), 579-582.
  • Wilkins, J., & Brand, B. (2004). Change in pre-service teachers’ beliefs: An evaluation of a mathematics methods course. School Science & Mathematics, 104(5), 226-232.
  • Yazgan, Y., ve Bintaş, J. (2005). İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin problem çözme stratejilerini kullanabilme düzeyleri: Bir öğretim deneyi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 210-218.
  • Zollman, A., & Mason, E. (1992). The standards' beliefs instrument (SBI): Teachers’ beliefs about the NCTM Standards. School Science and Mathematics, 92(7), 359-364.
Yıl 2008, Cilt: 35 Sayı: 35, 218 - 226, 01.06.2008

Öz

Kaynakça

  • Altun, E. H. (1996). Information technology in developing nations: A study of lecturers’ attitudes and expertise with reference to Turkish teacher education. Journal of Information Technology for Teacher Education, 5(3), 185–205.
  • Ball, D. (1998). Research on teacher learning: Studying how teachers’ knowledge changes. Action in Teacher Education, 10(2), 7-24.
  • Çakıroğlu E. ve Çakıroğlu J. (2003). Reflections on teacher education in Turkey. European Journal of Teacher Education, 26(2), 253-264.
  • Emenaker, C. (1996). A problem solving based mathematics course and elementary teachers’ beliefs. School Science & Mathematics, 96(2), 74-83.
  • Frykholm, J. (2003). Teachers’ Tolerance for Discomfort: Implications for Curricular Reform in Mathematics. Journal of Curriculum & Supervision, 19(2), 125-149.
  • Gail, M. (1996). Problem Solving about Problem Solving: Framing a Research Agenda. Proceedings of the Annual National Educational Computing Conference, Minnesota, 17, 255-261. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 398 890).
  • Gall, M. D., Borg, W. R., & Gall, J. P. (1996). Educational research: An introduction. White Plains NY: Longman Publishers.
  • Grouws, D. A. (1996). Critical issues in problem solving instruction in mathematics. In D. Zhang, T. Sawada, & J. P. Becker (Eds.), Proceedings of the China-Japan-U.S. seminar on mathematical education (pp. 70-93). Carbondale, IL: Board of Trustees of Southern Illinois University.
  • Hart, L. C. (2002). Pre-service teachers’ beliefs and practice after participating in an integrated content/methods course. School Science & Mathematics, 102(1), 4-15.
  • Kaptan, S. (1983). Bilimsel araştırma teknikleri ve istatistik yöntemleri. (Geliştirilmiş 3. Baskı) Ankara: Tekışık Matbaası
  • Karataş, İ. ve Güven, B. (2004). 8. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerinin belirlenmesi: Bir özel durum çalışması. Milli Eğititm Dergisi, 163.
  • Kloosterman, P., & Stage, F. K. (1992). Measuring beliefs about mathematical problem solving. School Science and Mathematics, 92(3), 109-115.
  • Korkmaz, E., Gür, H. ve Ersoy, Y. (2004). Problem kurma ve çözme yaklaşımlı matematik öğretimi-II: Öğretmen adaylarının alışkanlıkları ve görüşleri, Matematikçiler Derneği Bilim Köşesi, 18 Ekim 2007 tarihinde http://www.matder.org.tr/Default.asp?id=132 adresinden alınmıştır.
  • Lloyd, G., & Wilson, S. (1998). Supporting Innovation: The impact of a teacher’s conceptions of functions on his implementations of a reform curriculum. Journal for Research in Mathematics Education, 29(3), 248-274.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2005). İlköğretim matematik dersi 6-8. Sınıflar öğretim program ve kılavuzu. M.E.B.: Ankara.
  • Özkök, A. (2005). Disiplinlerarası yaklaşıma dayalı yaratıcı problem çözme öğretim programının yaratıcı problem çözme becerisine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 159-167.
  • Richardson, V. (1996). The role of attitudes and beliefs in learning to teach. In J. Sikula (Ed.), Handbook of Research on Teacher Education (2nd ed., pp.102-119). New York: Macmillan.
  • Schoenfeld, A. H. (1989). Explorations of students’ mathematical beliefs and behavior. Journal for Research in Mathematics Education, 20(4), 338-355.
  • Schoenfeld, A. H. (1992). Learning to think mathematically: Problem solving, metacognition, and sense making in mathematics. In D. A. Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning (pp. 334-370). New York: Macmillan Publishing Company.
  • Soylu, Y. ve Soylu, C. (2006). Matematik derslerinde başarıya giden yolda prolem çözmenin rolü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(11), 97-111.
  • Toluk, Z. & Olkun, S. (2002). Problem solving in Turkish mathematics education: Primary school mathematics textbooks. Educational Sciences: Theory & Practice, 2(2), 579-582.
  • Wilkins, J., & Brand, B. (2004). Change in pre-service teachers’ beliefs: An evaluation of a mathematics methods course. School Science & Mathematics, 104(5), 226-232.
  • Yazgan, Y., ve Bintaş, J. (2005). İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin problem çözme stratejilerini kullanabilme düzeyleri: Bir öğretim deneyi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 210-218.
  • Zollman, A., & Mason, E. (1992). The standards' beliefs instrument (SBI): Teachers’ beliefs about the NCTM Standards. School Science and Mathematics, 92(7), 359-364.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Kayan Bu kişi benim

Erdinç Çakıroğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 35 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Kayan, F., & Çakıroğlu, E. (2008). İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİKSEL PROBLEM ÇÖZMEYE YÖNELİK İNANÇLARI. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(35), 218-226.