Bu çalışmada ilköğretim okullarında farklı yaş gruplarındaki öğrencilere uygulanan Öğretmenin İletişim DavranışlarıÖlçeğinin Türkçe çevirisinin uyarlaması yapılmıştır. Ayrıca, cinsiyetin ve farklı sınıf süzeylerindeki öğrencilerin öğretmenlerinindavranışlarını nasıl algıladıklarıda incelenmiştir. Ölçek beş alt kısımdan oluşmaktadır, bunlar sorgulamak, teşvik etmek ve övmek,sözlü olmayan destekler vermek, anlayışlı ve arkadaşça davranmak ve kontrol etmektir. Ölçek 6 ilköğretim okulunun 29 sınıfındabulunan 751 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizi sonucunda ölçeğin Türkçe çevirisinin geçerli ve güvenilir olduğu bulunmuştur.Cinsiyet analizi sonuçları sorgulamak, teşvik etmek ve övmek, sözlü olmayan destekler vermek kısımlarında kız ve erkek öğrencilerarasında fark göstermezken diğer boyutlardaki algılamaların farklı olduğunu göstermiştir. Farklı sınıf düzeylerindeki analizler, sınıfdüzeyi arttıkça öğretmenlerin gösterdiği sorgulayıcı, teşvik edici ve övücü, anlayışlı ve arkadaşça davranışlarında ve sözlü olmayandesteklerinde azalma olduğunu göstermiştir. 6. ve 7. sınıflardaki öğrenciler ise davranışlarının öğretmenler tarafından çok sıkı kontroledildiğini belirtmişlerdir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 31 Sayı: 31 |