Autism Spectrum Disorders (ASD), is a neuro-developmental disorder in which observes rejections of the
communication and separation from relation to reality and it is growing incidence worldwide. In case of early
diagnosis of ASD and early intervention, the child, the family and the society in which their environments are
influenced by positive developments. This study was carried out using descriptive method of screening model to
determine the level of knowledge of ASD of the preschool educators. Beside the demographic information form, a
measuring tool has been created by researcher by review of the literature and data sheets of the DSM-V ASD. Those
two sources have been used collecting data. The study was carried out within the boundaries of Ankara and
volunteers to participate in the study, twenty-four institutions, 270 pre-school teacher, branch teachers and assistant
teachers have been included. According to the findings, although no statistically significant differences in the level of
knowledge, it was concluded that it is not a sufficient level of information to ASD. ASD should be placed in inservice
training programs of preschool educators at the base of up to date scientific literature.
Otizm spektrum bozukluğu (OSB), iletişimin reddedilmesi ve gerçeklikle olan ilişkide bozuklukların gözlendiği ve
dünya genelinde görülme sıklığı gittikçe artan bir bozukluktur. OSB’nin erken tanılanması ve desteklenmesi
durumunda çocuk kadar ailesi ve içinde yaşadığı toplum da olumlu gelişmelerden etkilenmektedir. Erken dönemde
çocukları en sık gözlemleyebilecek olan okul öncesi eğitimcilerinin OSB konusundaki bilgi düzeylerinin ve bilgi
kaynaklarının belirlenmesi amacıyla betimsel yöntemlerden tarama modeli kullanılarak bu çalışma
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada demografik bilgi formunun yanında, araştırmacı tarafından alan yazından ve DSMV’den
yararlanılarak düzenlenen OSB Bilgi Formu ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Çalışma Ankara il sınırları
içinde gerçekleştirilmiş ve çalışmaya katılmaya gönüllü yirmi dört okul öncesi eğitim kurumda (OÖEK) görev yapan
270 öğretmen, branş öğretmeni ve yardımcı öğretmen dahil edilmiştir. Araştırma bulgularına göre OÖEK görev
yapan eğitimcilerin çeşitli değişkenlere göre bilgi düzeylerinde istatistiksel olarak farklılıklar bulunmakla beraber,
OSB’ye dair bilgilerinin yeterli düzeyde olmadığı sonucuna varılmıştır. OÖEK görev yapacak olan eğitimcilerin
mesleki eğitim programlarının OSB konusunda güçlendirilmesinin yanı sıra, hizmet içi eğitim programlarının yetkin
kişilerce güncel bilimsel temelde verilmesi tartışılmıştır.
Otizm spektrum bozukluğu okul öncesi eğitimcileri bilgi düzeyi
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Nisan 2016 |
Gönderilme Tarihi | 11 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1 |