Erken müdahale programları; ailelerin, eğitimcilerin, hükümet düzeyinde katılımcıların, sivil toplum kuruluşlarının, sağlık çalışanlarının ve konuyla ilgilenen bilim insanlarının paydaşlığında uygulanmaktadır. Bu çalışmada, üniversite ortamında çalışan bilim insanlarının “erken çocukluk döneminde erken müdahale” hakkındaki bilgi, tanımlama ve rollerine ilişkin değerlendirmeleri incelenmiştir. Çalışma farklı üniversitelerin Psikoloji, Psikolojik Danışmanlık Rehberlik, Okul Öncesi ve Sosyal Hizmet bölümlerinden 26 akademisyenle sürdürülmüştür. Katılımcılara, açık uçlu soruların bulunduğu bir anket uygulanmış, yanıtlar bilgi düzeyi, tanımlama ve roller başlıkları altında incelenmiştir. Sonuçlar, akademisyenlerin erken çocukluk döneminde erken müdahaleye dair bilgi düzeyleri ve içerik konularında kendilerini kısmen yeterli bulduklarını, programların içerikleri ve paydaş rolleri hakkında çeşitli başlıkları kapsayan değerlendirmelerde bulunduklarını göstermiştir.
Anahtar kelimeler: Erken çocukluk, erken müdahale, akademik paydaşlar
Erken müdahale programları; ailelerin, eğitimcilerin, hükümet düzeyinde katılımcıların, sivil toplum kuruluşlarının, sağlık çalışanlarının ve konuyla ilgilenen bilim insanlarının paydaşlığında uygulanmaktadır. Bu çalışmada, üniversite ortamında çalışan bilim insanlarının “erken çocukluk döneminde erken müdahale” hakkındaki bilgi, tanımlama ve rollerine ilişkin değerlendirmeleri incelenmiştir. Çalışma farklı üniversitelerin Psikoloji, Psikolojik Danışmanlık Rehberlik, Okul Öncesi ve Sosyal Hizmet bölümlerinden 26 akademisyenle sürdürülmüştür. Katılımcılara, açık uçlu soruların bulunduğu bir anket uygulanmış, yanıtlar bilgi düzeyi, tanımlama ve roller başlıkları altında incelenmiştir. Sonuçlar, akademisyenlerin erken çocukluk döneminde erken müdahaleye dair bilgi düzeyleri ve içerik konularında kendilerini kısmen yeterli bulduklarını, programların içerikleri ve paydaş rolleri hakkında çeşitli başlıkları kapsayan değerlendirmelerde bulunduklarını göstermiştir
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Sözel Bildiri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Uluslararası Katılımlı 3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongre Kitabı |