Bu araştırma okul öncesi dönem resimli çocuk kitaplarının içerisindeki dil sanatlarının incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda, araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş ‘Kitap Kayıt Formu’ kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklem grubunu Ankara’da bulunan bir üniversiteye bağlı anaokulun kitaplığında yer alan 180 adet resimli çocuk kitabı oluşturmaktadır.
Kitap Kayıt Formundan elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimleyici istatistik (frekans, yüzde ve ortalama) ve parametrik testler (Bağımsız t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Korelasyon Testi) kullanılmıştır. Araştırmanın amacına yönelik olarak toplanan veriler, SPSS 22.0 paket programı yardımı ile değerlendirilmiştir. Verilerin karşılaştırılmasında anlamlılık düzeyi 0.05 olarak kabul edilmiştir.
Yapılan istatistiksel analizler sonucunda, araştırmada incelenen kitaplardaki dil sanatları kullanım sayısının dağılımı ve kullanım ortalamaları saptanmıştır.Bunun yanı sıra dil sanatları ile kitabın çeviri olup olmaması arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür (p < 0.05).
Bu bulguların yanı sıra, her bir dil sanatının kullanım sıklığının birbiri ile ilişili olduğu sonucuna varılmışır. Araşırmadan elde edilen bazı dil sanatları betimlenmiş ve çocuğa görelilik bakımından tartışılmıştır.
Anahtar kelimler: Metafor, Deyim, Okul Öncesi, Çocuk Kitapları, Dil Sanatları
Bu araştırma okul öncesi dönem resimli çocuk kitaplarının içerisindeki dil sanatlarının incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda, araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilmiş ‘Kitap Kayıt Formu’ kullanılmıştır
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Sözel Bildiri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 22 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Uluslararası Katılımlı 3. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Kongre Kitabı |