Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE FORMATİF BİR TEST OLARAK “KAHOOT!” UYGULAMASI

Yıl 2019, Sayı: 5, 7 - 27, 22.07.2019

Öz

Günümüzde
yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme amacıyla çoğunlukla geleneksel
araçlar kullanılmaktadır. Teknolojinin gelişimiyle beraber eğitimde ölçme ve
değerlendirme sürecinde çevrimiçi uygulamaların kullanılması da kaçınılmaz bir
hal almıştır. Bu sebeple ilgili çalışmada; öncelikle ölçme ve değerlendirme
türlerinden, daha sonra bir değerlendirme türü olan formatif değerlendirmeden
söz edilmiştir. Bu bağlamda çevrimiçi bir uygulama olan Kahoot!’tan ve
Kahoot!’un yabancı dil öğretiminde özellikle A1 ve A2 düzeyindeki öğreniciler
için formatif bir test olarak nasıl kullanılabileceğinden bahsedilmiştir.
Ayrıca Kahoot!’un ölçme ve değerlendirme sürecinde öğreniciler için nasıl
motivasyon sağladığına ilişkin değerlendirmelerde bulunulmuştur. Çalışma sürecinde
tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın konusu ile ilgili yeterli düzeyde
yerli kaynak bulunamadığından yurt dışındaki çalışmalardan yararlanılmıştır. 

Kaynakça

  • Budiati. (2017). Ict (Informatıon And Communıcatıon Technology) Use: Kahoot Program For Englısh Students’ Learnıng Booster. The Development of Language and Education toward Asean Economic Community (ELIC 2017): 10 Şubat 2017- Endonezya (s.178-188). Endonezya: The 1st Education and Language International Conference Proceedings Center for International Language Development of Unissula.
  • Güler, N. (2014). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (7.bs.). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Kahoot!. 17 Aralık 2018 tarihinde https://kahoot.com/what-is-kahoot/ adresinden erişildi.
  • Olatoye, F. (2015). Research Paper: Technology Enhanced Learning. Evaluation of Online Formative Assessment in the Classroom: A Comparative Case Study of Kahoot and Socratives (s.15). 17 Aralık 2018 tarihinde https://www.academia.edu/11171554/Evaluation_of_Online_Formative_Assessment_in_the_Classroom_A_Comparative_Case_Study_of_Kahoot_and_Socratives adresinden erişildi.
  • Semerci, Ç. (2011). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. E.Karip (Ed.) Ölçme ve Değerlendirme (4.bs.) (s.2-15). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Yaşar, M. (2010). Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar. S.Tekindal (Ed.). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (2.bs.) (s.10-38). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.

Using the “Kahoot!” Application as a Formative Test in Teaching Turkish as Foreign Language

Yıl 2019, Sayı: 5, 7 - 27, 22.07.2019

Öz

Today traditional
tools are mostly used to measure and assess the teaching of foreign languages. However
the development of technology makes unavoidable the usage of   online
assessment in the measuring and assessing process in education. Thus, this
study firstly discusses types of measuring and assessment and then analyses the
formative assessment as an assessment type. In this context, we discussed the online
application: “Kahoot!” and how it can be used as a formative test for A1 and A2
levels learners in teaching foreign languages. Moreover we evaluated the
application provided motivation for the learners in the measuring and
assessment process. Utilising the scanning method in the study process, the
research made use of foreign studies due to the absebce of domestic related
research.

Kaynakça

  • Budiati. (2017). Ict (Informatıon And Communıcatıon Technology) Use: Kahoot Program For Englısh Students’ Learnıng Booster. The Development of Language and Education toward Asean Economic Community (ELIC 2017): 10 Şubat 2017- Endonezya (s.178-188). Endonezya: The 1st Education and Language International Conference Proceedings Center for International Language Development of Unissula.
  • Güler, N. (2014). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (7.bs.). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Kahoot!. 17 Aralık 2018 tarihinde https://kahoot.com/what-is-kahoot/ adresinden erişildi.
  • Olatoye, F. (2015). Research Paper: Technology Enhanced Learning. Evaluation of Online Formative Assessment in the Classroom: A Comparative Case Study of Kahoot and Socratives (s.15). 17 Aralık 2018 tarihinde https://www.academia.edu/11171554/Evaluation_of_Online_Formative_Assessment_in_the_Classroom_A_Comparative_Case_Study_of_Kahoot_and_Socratives adresinden erişildi.
  • Semerci, Ç. (2011). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. E.Karip (Ed.) Ölçme ve Değerlendirme (4.bs.) (s.2-15). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Yaşar, M. (2010). Ölçme ve Değerlendirme ile İlgili Temel Kavramlar. S.Tekindal (Ed.). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (2.bs.) (s.10-38). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Hakan Ayaz 0000-0002-2575-9967

Yayımlanma Tarihi 22 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Ayaz, A. H. (2019). YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE FORMATİF BİR TEST OLARAK “KAHOOT!” UYGULAMASI. Hacettepe Üniversitesi Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi(5), 7-27.

Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü
06532 Beytepe / Ankara
Tel: +90 312 297 67 71 / +90 312 297 67 72
Belgeç: +90 0312 297 71 71

H.Ü. Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi (HÜYDOTAD)

Tel: +90 312 297 71 82
huydotad@hacettepe.edu.tr