Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Gizli İkna, İnsan Davranışlarını Şekillendiren Yansımaların Etkisi Üzerine

Yıl 2025, Cilt: 11 Sayı: 2, 351 - 354, 30.06.2025

Öz

Berger, Pennsylvania Üniversitesi Wharton Okulu'nda profesör olarak çalışmaktadır. Ağızdan ağıza, viral pazarlama, sosyal etki ve trendler konusunda uzmandır. Berger’in önde gelen, psikoloji, pazarlama ve genel bilim dergilerinde düzinelerce makalesi yayınlanmıştır.
Jonah Berger, kaleme almış olduğu kitapları içinde öne çıkmış olanı, Gizli İkna: İnsan davranışını şekillendiren hayalet etkilerdir. Sosyal etki ve trendler kuramcısı olması sebebiyle Jonah, bu kitabında İnsan davranışlarını etkileyen gizli faktörleri incelemiştir. Diğer bir kitabı olan contagious (Bulaşıcı): Bir Ürünü veya Fikri Popüler Yapan Nedir? İsimli kitabında ise bir fikir ya da ürün hakkında konuşmaya iten unsurları araştırmıştır.

Teşekkür

Degerli hocam teşekkür ederim saygılarımla

Kaynakça

  • Berger, J. (2013). Bulaşıcı: Neden Şeyler Yakalanır.New York, Simon ve Schuster.
  • Cheema, A. ve Kaikati, A. (2010) Özgünlük İhtiyacının Ağızdan Ağıza Etkisi. Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 47, 553-563.
  • Han, Y. J., Nunes, J. C., & Drèze, X. (2010). Lüks mallarda sinyalizasyon durumu, markanın öne çıkmasının rolü, Pazarlama dergisi, 74 (4), 15-30. JonahBerger.com
  • Tian, K. T., Bearden, W. O., & Hunter, G. L. (2001). Tüketicilerin benzersiz olma ihtiyacı, ölçek geliştirme ve doğrulama Tüketici araştırmalar dergisi, 28(1), 50-66.
  • Simonson, I., & Nowlis, S. M. (2000). Tüketicileri karar vermesinde açıklamaların rolü ve benzersiz olma ihtiyacı, nedenlere dayalı alışılmadık seçimler.Tüketici araştırmalar dergisi 27(1), 49–68.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Çevresel Antropoloji
Bölüm Kitap İncelemesi
Yazarlar

Oğuz Şahin

Erken Görünüm Tarihi 2 Temmuz 2025
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 27 Mart 2025
Kabul Tarihi 26 Nisan 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şahin, O. (2025). Gizli İkna, İnsan Davranışlarını Şekillendiren Yansımaların Etkisi Üzerine. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 11(2), 351-354.



Dergimizin Tarandığı İndeksler

research-bib.jpgcosmos_logo_big.png  logo.png  idealonline%20logo.jpg  citefactor-300x101.jpg

logo1.jpgbase-1036x436.png  Logo_Horizontal.png pak.jpg


International Anatolia Academic Online Journal / Sosyal Bilimler Dergisi

e-ISSN 2148-3175

https://www.iaaoj.org