İnsanların, gündelik yaşantılarında kendilerini diğer insanlara sunmaları ve diğer
insanlarda oluşturdukları izlenimler ile kendi davranışlarını düzenleyip kontrol
etmeleri benlik sunumu olarak nitelendirilir. İnternetle birlikte bireyler birbirleriyle
sanal ortamlar üzerinden iletişim kurmaya başlamış ve sosyal ağlar aracılığıyla
yeni bir iletişim yolu oluşmuştur. Böylece benlik sunumlarının gerçekleşebileceği
yeni bir alan ortaya çıkmıştır. Bu araştırmada sosyal ağ kullanan bireylerin sanal
ortamlardaki benlik sunum startejileri/taktikleri incelenmiştir. Araştırmaya 368
sosyal ağ kullanıcısı katılmıştır. Araştırma bulguları, araştırmacı tarafından
oluşturulan ‘kişisel bilgi form’ ile ‘benlik sunumu taktikleri’ ölçeğinin 2015 yılı
içinde gönüllü yetişkin katılımcılara uygulanması sonucu elde edilen verilere
dayanmaktadır. Araştırma verileri SPSS.21 programında t-test, ANOVA, Kruskal-
Wallis ve çoklu karşılaştırma testleri kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma
sonucunda benlik sunum taktikleri/stratejileri ile cinsiyet, yaş, medeni durum,
gelir seviyesi, sosyal ağ kullanım tercihleri ve amaçları değişkenleri arasında
anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
yeni iletişim benlik sunumu benlik sunum taktikleri sosyal ağlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 32 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)