Türk Hava Yolları sektördeki diğer rakipleri ile karşılaştırılacak olursa pek çok yönden daha özgün bir marka konumlandırmasına sahiptir. Bu konumlandırma doğrultusunda THY’nin hedef kitlesi ikiye ayrılmaktadır. Birinci tür hedef kitle, THY’nin Star Alliance üyesi olması ve 319 ülkeye uçan bir havayolu şirketi olması sebebiyle global bir müşteri segmentini kapsamaktadır. İkinci segmentte ise, yurt içindeki müşteriler için yerel kültürel kavramların vurgulandığı, Türklük imgesinin duygusal anlamda başat bir rol aldığı bir kurumsal kimlik stratejisi izlenmektedir. Bu stratejiye dâhil olan reklam ve halkla ilişkiler çalışmalarında THY’nin müşteriler için sunduğu hizmetlerin kalitesi ile ilgili bilgiler geri plana itilerek, bireysel faydadan ziyade tüketicinin duygularına hitap edilmektedir. Bu çalışmada ikinci segmente dâhil olan paydaşları hedefleyen kurumsal kimlik stratejisi THY’nin 85. yıl reklamı özelinde incelenmiştir. Çözümleme aşamasında toplumsal bellek içerisinde gelişen milliyetçi duygudaşlığın varoluş sebeplerine odaklanan kuramsal temelden yararlanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 23 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)