Müslümanların makara üzerinde tasviri, en popüler Hollywood'dan başlayarak Bollywood'daki muadillerine ve rakiplerine kadar yaygın bir fenomen haline geldi ve hatta Türk filmlerinin ve dramalarının yeni gelmesi, Endonezya filmleri Müslüman dünyasının birçok yerinde yükselen bir tür. Bu akademik makalede, sırasıyla kültürel emperyalizm ve temsil teorileri yardımıyla Bollywood ve Endonezya filmlerindeki Müslüman tasvirlerinin irdelenmesi amaçlanmaktadır. Birbiriyle çelişen betimlemeler, metodoloji olarak Göstergebilimsel Kare yardımıyla anlaşılır. Makale ayrıca, genel Müslüman kimliğini ve dindarlığını şekillendirme açısından ticari filmlerin toplum üzerindeki rolünü inceleme amacını da taşımaktadır. Bollywood ve Endonezyalı yönetmen ve yapımcıların özellikle 90'lı ve 2000'li yılların başında Müslümanları canlandıran ve kimlik oluşturan filmleri dikkate alınmaktadır. Belge, sinematik anlatıları ve Müslüman temsilini deşifre ederek kimlik siyasetinin yanı sıra Endonezya ve Hindistan'daki arka plan tarihini de vurguluyor.
Müslüman Kimliği Bollywood Endonezya Hint Filmleri Kültürel Emperyalizm.
The depiction of Muslims on reel has been a widely popular phenomenon starting from the most popular Hollywood to their Bollywood counterparts and competitors, and even the new arrival of Turkish films an dramas, Indonesian films are a rising genre in many parts of the Muslim world. In this academic article, a scrutiny of Muslim depiction in Bollywood as well as Indonesian movie is aimed with the help of cultural imperialism, and representation theories respectively. The contrasting depictions are understood with the help of the Semiotic Square as methodology. The article also has an objective of examining the role of commercial films on the society at large in terms of shaping overall Muslim identity and piety. The movies of Bollywood and Indonesian directors and producers which portray Muslims and create identity, particularly in the 90s and early 2000s, are taken into account. The paper highlights identity politics, as well as background history in Indonesia and India by decoding cinematic narratives and Muslim representation.
Muslim Identity Bollywood Indonesia Hindi Movies Cultural Imperialism.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Radyo-Televizyon |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 2 Nisan 2022 |
Kabul Tarihi | 11 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 3 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)