Bu çalışmada, TIMSS 2019 uygulamasına katılan 4. sınıf öğrencilerinin matematik ve fen bilimleri alanlarındaki verileri kullanılarak öğrencilerin yeterlik sınıflandırmasına etki eden değişkenlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla okula aidiyet, zorbalık, öğrenme için ev kaynakları, bilgisayar kullanımı için öz yeterlik, Matematik derslerinde düzensiz davranış, Matematik/Fen öğrenmeyi sevme, Matematik/Fen'de kendine güven ve Matematik/Fen derslerinde öğretimsel netlik değişkenleri ile sınıflama geçerliğine kanıt sağlanmaya çalışılmıştır. Çalışma korelasyonel bir tasarımla yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemi, başlangıçta uygulamaya katılan 4028 öğrenciden kayıp veri silme ve atama işlemleri sonucunda kalan her iki dersteki 3887 öğrenciden oluşmaktadır. Verilerin analizinde lojistik regresyon ve diskriminant analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, öğrencilerin yeterlilik sınıfları bağımsız değişkenler olarak ele alındığında, lojistik regresyon analizinde Matematik için %41,6 ve Fen Bilimleri için %43; diskriminant analizinde ise Matematik için %42,5 ve Fen Bilimleri için %45 olarak belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar literatür ışığında tartışılmış ve hem araştırmacılara hem de uygulayıcılara yönelik öneriler sunulmuştur.
lojistik regresyon ayırma analizi TIMSS 2019 Matematik ve Fen Bilimleri yeterlik sınıflamaları
In this study, it was aimed to determine the variables affecting students' proficiency classification by using the data of 4th-grade students participating in the TIMSS 2019 application in the fields of mathematics and science. For this purpose, it was tried to provide evidence for classification validity with the variables of school belonging, bullying, home resources for learning, self-efficacy for computer use, disorderly behavior in Math lessons, like learning Math/Science, confident in Math/Science and instructional clarity in Math/Science lessons. The study was conducted with a correlational design. The sample of the study consisted of 3887 students in both lessons, which remained as a result of the missing data deletion and assignment processes from 4028 students who originally participated in the application. Logistic regression and discriminant analysis were used to analyze the data. As a result of the study, it was determined that 41.6% for Mathematics and 43% for Science in logistic regression analysis and 42.5% for Mathematics and 45% for Science in discriminant analysis were correctly classified through independent variables. The results obtained from the study were discussed in the light of the literature and recommendations for both researchers and practitioners were presented.
logistic regression discrimination analysis TIMSS 2019 Math and Science international benchmarks
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ulusal ve Uluslararası Başarı Karşılaştırmaları |
Bölüm | Orjinal Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |