Bu çalışma, kültür ekonomilerinin yeni dönemini ve platformlar arasındaki diyalektiği, Türkiye bağlamında tartışmayı amaçlamaktadır. Platform kapitalizmi olarak adlandırılan yeni kapitalist dönemin, küresel düzeyde sınırlı sayıdaki platformun medya endüstrisi ve bileşenlerinin yeniden yapılandırılmasındaki etkisini ele almaktadır. Siyasal iktisadın eleştirisi ve karşılaştırmalı siyasa analizi yöntemleri doğrultusunda, platformların kapitalist değer üretimindeki işlevi sorgulanmaktadır. Çalışma sonuç bölümünde, Türkiye’nin yakın dönemli ulusal kalkınma planını değerlendirmekte ve Türkiye için kültür ekonomileri alanında bir dizi alternatif öneri geliştirmektedir.
Algoritma Kültür Ekonomileri Platform Platform Kapitalizmi Kültürel Aracı
This study has aims to discussion on the new era of cultural economies and the on-demand platforms dialectics between platforms through a discussion that it has set up in Turkey. To a large degree, discussing the impact of a limited number of global platforms brought to the fore by the new era of capitalism, also called platform capitalism, on the restructuring of the media industry and its components, the study questions the function of platforms in the production of capitalist value through the critique of political economy and comparative policy analysis method. In the conclusion part of the study, it evaluates Turkey's near-term national development plan and develops a series of alternative proposals for Turkey in the field of cultural economies.
Algorithms Cultural Economies Platforms Platform Capitalism Cultural Intermediaries
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Medya Endüstrisi Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 2 |
İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. |
---|