Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

4+4+4 SİSTEM DEĞİŞİKLİĞİ SONRASI 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIĞI SORUNLARA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 288 - 299, 31.12.2019

Öz

Araştırmanın amacı 4+4+4 eğitim sistemi değişikliğiyle ilgili 5. Sınıf
öğrencilerinin yaşadığı sorunları öğretmen gözüyle ortaya koymaktır. Araştırma
2014-2017 yılları arasında Çanakkale il merkezi ile Çan ve Biga ilçelerinde
Milli Eğitime bağlı okullarda görev yapan 32 öğretmenin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada nitel araştırma yöntemi olan görüşme tekniği kullanılmıştır.
Yarı-yapılandırılmış sorular öğretmenlerle yüz yüze görüşme esnasında
sorulmuştur. Bu sayede birincil kaynağa ulaşılmıştır. Betimsel analiz
kullanılarak araştırmanın bulguları elde edilmiştir. Bu araştırma sonuçlarına
göre öğretmenler, 5.sınıf öğrencilerinin İngilizce ve Matematik dersi gibi bazı
branş derslerinin akademik başarısında düşme gözlemlemişler, sınıf içindeki
tutum ve davranış değişikliği yaşamaları gibi çeşitli bulgulara ulaşılmıştır,
ilkokul kademesinden yeni çıkan öğrencinin bazı branş derslerinde zorlandığı,
akranlarıyla ilgili sıkıntılar yaşadığı ve branş öğretmenlerine alışmakta sorun
yaşadığı sonucuna ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Argon, T. & Özçelik, N. (2008). İlköğretim okulu yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlilikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (16), 70-89.
  • Avcu, A. & Başman, M. (2016). Eğitim sistemindeki 4+4+4 yapılanmasına ilişkin branş öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. A. Bakioğlu (Ed.), 4+4+4 eğitim yapılanmasına ilişkin kapsamlı bir çalışma (ss. 117-131). Ankara: Nobel.
  • Başaran, B. P. (2016). 4+4+4 eğitim sisteminde yöneticilerin ve öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Cerit, Y., Akgün, N., Yıldız, K. & Soysal, M. R. (2014). Yeni eğitim sisteminin (4+4+4) uygulanmasında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri (Bolu İli Örneği). Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4, (Özel Sayı 1), 59-82.
  • Çam, F. M. (2015). Sınıf öğretmenleri ve yöneticilerin yeni eğitim modeline (4+4+4) ilişkin görüşleri (Pendik ilçesi örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çoruk, A. (2013). Türk eğitim sisteminin genel yapısı ve özellikleri. S.Z. Genç & Ç. Şahin (Ed.). Eğitim Bilimine Giriş. (ss. 2197-223). İstanbul: Paradigma.
  • Doğan, S., Uğurlu, C.T. & Demir, A. (2014). 4+4+4 eğitim siteminin okul paydaşlarına olumlu ve olumsuz etkilerinin yönetici görüşlerine göre incelenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences. 13 (1), 115-138.
  • Durmuşçelebi, M. & Bilgili, A. (2014). Yeni 12 yıllık eğitim sistemi, karşılaşılan sorunlar ve dünyadaki uygulamalarda bazılarının incelenmesi. Turkish Studies, 9(2), 603-621.
  • Ekiz, D. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı.
  • Epçaçan, C. (2014). İlkokul ve ortaokul öğretmen ve yöneticilerinin 4+4+4 eğitim sistemine ilişkin görüşleri. (Siirt İli Örneği). EKEV Akademi Dergisi, 18 (58), 505-522.
  • Ercan, H. (2016). İlköğretim öğretmenlerinin ve yöneticilerinin 4+4+4 eğitim sisteminin uygulama sürecine ilişkin görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Güner, H. (2016). Eğitim sistemindeki 4+4+4 yapılanmasına ilişkin müfettişlerin görüşlerinin incelenmesi. A. Bakioğlu (Ed.), 4+4+4 yapılanmasına ilişkin kapsamlı bir çalışma (ss. 95-114). Ankara: Nobel.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Kılınç, M. (2014). Eğitim sistemindeki değişimlerden 4+4+4 eğitim modeline ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Sebahattin Zam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kurşunluoğlu, A. & Tanrıöğen, A. (2006). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel değişmeye ilişkin tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (20), 13-22.
  • MEB, (2012). 12 yıl zorunlu eğitim soru ve cevaplar. http://www.meb.gov.tr/duyurular/2012/12yıl_sorular_cevaplar.pdf adresinden 23.09.2017 tarihinde indirilmiştir.
  • Memişoğlu, S. P. (2012). Türk milli eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri. K. Kıroğlu, C. Elma (Ed.). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem.
  • Örs, Ç., Erdoğan, H. & Kipici, K. (2013). Eğitim yöneticileri bakış açısıyla 12 yıllık kesintili zorunlu eğitim sistemi: Iğdır örneği. Iğdır Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 4, 131-154.
  • Özenç, E.G., Özcan, Z.E., Güçlü, F. & Güney, E.K. (2016). 4+4+4 Eğitim sisteminin beşinci sınıf öğrencilerine yansıması: Öğretmen görüşleri. İlköğretim Online, 15(2), 560-580.
  • Tatık, R. Ş. (2016). Eğitim sistemindeki 4+4+4 yapılanmasına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. A. Bakioğlu (Ed.), 4+4+4 yapılanmasına ilişkin kapsamlı bir çalışma (ss. 133-164). Ankara: Nobel.
  • Topdemir, S. (2014). 4+4+4 uygulamasının okul yöneticilerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi (Diyarbakır il örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 288 - 299, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Argon, T. & Özçelik, N. (2008). İlköğretim okulu yöneticilerinin değişimi yönetme yeterlilikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (16), 70-89.
  • Avcu, A. & Başman, M. (2016). Eğitim sistemindeki 4+4+4 yapılanmasına ilişkin branş öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. A. Bakioğlu (Ed.), 4+4+4 eğitim yapılanmasına ilişkin kapsamlı bir çalışma (ss. 117-131). Ankara: Nobel.
  • Başaran, B. P. (2016). 4+4+4 eğitim sisteminde yöneticilerin ve öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Cerit, Y., Akgün, N., Yıldız, K. & Soysal, M. R. (2014). Yeni eğitim sisteminin (4+4+4) uygulanmasında yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri (Bolu İli Örneği). Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4, (Özel Sayı 1), 59-82.
  • Çam, F. M. (2015). Sınıf öğretmenleri ve yöneticilerin yeni eğitim modeline (4+4+4) ilişkin görüşleri (Pendik ilçesi örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çoruk, A. (2013). Türk eğitim sisteminin genel yapısı ve özellikleri. S.Z. Genç & Ç. Şahin (Ed.). Eğitim Bilimine Giriş. (ss. 2197-223). İstanbul: Paradigma.
  • Doğan, S., Uğurlu, C.T. & Demir, A. (2014). 4+4+4 eğitim siteminin okul paydaşlarına olumlu ve olumsuz etkilerinin yönetici görüşlerine göre incelenmesi. Gaziantep University Journal of Social Sciences. 13 (1), 115-138.
  • Durmuşçelebi, M. & Bilgili, A. (2014). Yeni 12 yıllık eğitim sistemi, karşılaşılan sorunlar ve dünyadaki uygulamalarda bazılarının incelenmesi. Turkish Studies, 9(2), 603-621.
  • Ekiz, D. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı.
  • Epçaçan, C. (2014). İlkokul ve ortaokul öğretmen ve yöneticilerinin 4+4+4 eğitim sistemine ilişkin görüşleri. (Siirt İli Örneği). EKEV Akademi Dergisi, 18 (58), 505-522.
  • Ercan, H. (2016). İlköğretim öğretmenlerinin ve yöneticilerinin 4+4+4 eğitim sisteminin uygulama sürecine ilişkin görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Güner, H. (2016). Eğitim sistemindeki 4+4+4 yapılanmasına ilişkin müfettişlerin görüşlerinin incelenmesi. A. Bakioğlu (Ed.), 4+4+4 yapılanmasına ilişkin kapsamlı bir çalışma (ss. 95-114). Ankara: Nobel.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Kılınç, M. (2014). Eğitim sistemindeki değişimlerden 4+4+4 eğitim modeline ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Sebahattin Zam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kurşunluoğlu, A. & Tanrıöğen, A. (2006). İlköğretim okulu öğretmenlerinin örgütsel değişmeye ilişkin tutumları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (20), 13-22.
  • MEB, (2012). 12 yıl zorunlu eğitim soru ve cevaplar. http://www.meb.gov.tr/duyurular/2012/12yıl_sorular_cevaplar.pdf adresinden 23.09.2017 tarihinde indirilmiştir.
  • Memişoğlu, S. P. (2012). Türk milli eğitim sisteminin yapısı ve özellikleri. K. Kıroğlu, C. Elma (Ed.). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem.
  • Örs, Ç., Erdoğan, H. & Kipici, K. (2013). Eğitim yöneticileri bakış açısıyla 12 yıllık kesintili zorunlu eğitim sistemi: Iğdır örneği. Iğdır Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, 4, 131-154.
  • Özenç, E.G., Özcan, Z.E., Güçlü, F. & Güney, E.K. (2016). 4+4+4 Eğitim sisteminin beşinci sınıf öğrencilerine yansıması: Öğretmen görüşleri. İlköğretim Online, 15(2), 560-580.
  • Tatık, R. Ş. (2016). Eğitim sistemindeki 4+4+4 yapılanmasına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. A. Bakioğlu (Ed.), 4+4+4 yapılanmasına ilişkin kapsamlı bir çalışma (ss. 133-164). Ankara: Nobel.
  • Topdemir, S. (2014). 4+4+4 uygulamasının okul yöneticilerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi (Diyarbakır il örneği). (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Zirve Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adil Çoruk 0000-0001-5858-0317

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 28 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çoruk, A. (2019). 4+4+4 SİSTEM DEĞİŞİKLİĞİ SONRASI 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN YAŞADIĞI SORUNLARA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 288-299.
Değerli Meslektaşlarımız,
IHEAD'ın son sayısının (Cilt 8-Sayı 2) yayımlandığını bildirmekten mutluluk duyarız. Sayının yayımlanmasında emeği geçen editör kurulu üyelerine, hakemlere ve yazarlara değerli katkılarından dolayı özel teşekkürlerimizi ifade etmek isteriz. Ayrıca, IHEAD'ın gelecek sayısını (Cilt 9-Sayı 1) haziran 2024 itibariyle yayımlamayı planlamaktayız. Ocak 2024 itibariyle dergimize Türkçe makalelerin yanı sıra İngilizce makaleler de kabul edeceğiz. Eğitimle ile ilgili makalelerinizi değerlendirmekten büyük bir memnuniyet duyacağımızı belirtmek isteriz. Katkılarınız için şimdiden teşekkür ederiz.
Editör Kurulu
Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) by Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi içeriği CC BY-NC-SA 4.0. lisansına sahiptir.
by-nc-sa.svg

Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) dünyada araştırmacılar, yayıncılar ve bilim insanları tarafından en fazla kullanılan benzerlik yazılımlarından birisi olan iThenticate'i kullanmaktadır.

ithenticate-badge-rec-reverse.jpg


Ihlara Eğitim Araştırmaları Dergisi (IHEAD) açık erişimli bir dergidir.
Open-Access-logo.png