İmam Maturidi’ye göre din tevhide inanmak demektir. Şeriat ise İslam dininin itikadi, ahlaki ve ameli sahadaki aynı özün her peygambere vahiy yoluyla gönderilen fakat tarihi kültürel ve sosyal şartlara göre birbirinden farklı olan boyutlarını ifade eder. Bu yönüyle din sabittir, şeriat ise dinamiktir. Bu dinamik yapı batı toplumlarında sekülerizm kavramı ile ilişkilendirilmiş dinin sabitelerinde topyekûn bir değişim oluşturulmaya çalışılmıştır. İslam dinin yapısı zaten hayatla iç içe olduğu için bu oluşum genel manada dinin özünü etkilememektedir. Dinin bireysel ve sosyal hayattaki varlığının azalması ve dünya merkezli düşünmeyi ifade eden sekülerleşme, batılılaşma ve modernleşmenin doğal sonucu olarak ortaya çıkmaktadır. Sekülerleşme, sosyolojik ve psikolojik bir anlamı içermektedir. Sekülerleşme kavramıyla kişilerin toplumsal hayatlarında veya ferdi düşünce ve duygularında dinin etkin olma özelliğini kaybetmesi kastedilmektedir.
Bu çalışmada Din-şeriat kavramları açıklanmış, İmam Maturidi’de din-şeriat ayırımındaki hususlar ortaya konmuş bu ayırımdaki temel nokta belirlenmiştir. Aynı zamanda sekülerizm olgusu din bağlamında ele alınıp sekülerizmin etki alanları açıklanmaya çalışılmıştır. İslami sekülerleşmenin imkânı konusu irdelenip sekülerleşen dünyaya karşı dinin tutumu ortaya konulmaya çalışılmıştır.
According to Imam Maturidi, religion means believing in tawheed. Shari'a, on the other hand, refers to the dimensions of Islam that are sent through revelation to every prophet whose essence in the creed, moral and deed field is the same, but which are different from each other according to historical, cultural and social conditions. In this respect, religion is fixed and sharia is dynamic. This dynamic structure was associated with the concept of secularism and tried to create a total change in the constants of religion in horse societies. Since the structure of Islam is already intertwined with life, this formation does not affect the essence of religion in general. The decline of the presence of religion in individual and social life and the secularization of world-centered thinking and expression emerge as a natural result of westernization and modernization. Secularization has a sociological and psychological meaning. The concept of secularization means that religion loses its effectiveness in people's social lives or in their individual thoughts and feelings. In this study, the concepts of Religion-Sharia are explained, Imam Maturidi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İslam Mezhepleri, Kelam |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 15 |