Merkezden ve yerinden yönetim ilkelerine göre teşkilatlanan İdare; görev, yetki ve sorumluluklarını yerine getirme konusunda önceden belirlenmiş esaslara göre belirli periyotlarda denetime tabi tutulmaktadır. Bu görevi icra eden mercii ve görevliler açısından denetimi iç ve dış denetim olarak ikiye ayırdığımızda İdarenin kendi iç denetim mekanizmaları ile yapmış olduğu denetimin dış denetime nazaran daha uzun süreli, ayrıntılı ve iç işleyişin daha bilinir olmasına bağlı olarak değer katıcı olacağını söylemek mümkün olacaktır. Bu nedenle kurumların amaçlarına ulaşması konusunda daha yapıcı ve yol gösterici bir göreve de sahip olan iç denetim birimlerinin yaşanan Kamu Yönetimi Reformları ve paradigma değişimleri sonucunda farklılaştıkları ve eksen kaymasına maruz kaldıkları görülmektedir. Bu makalede de İç Denetim Birimleri ile Teftiş Kurulu Başkanlıklarının reorganizasyonu bağlamında bir tek tipleşme örneği olacak Denetim Kurulu Başkanlıkları adı altında farklı bir model önerisi yapılmaktadır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 5 |