BibTex RIS Kaynak Göster

BASIN YAYIN SEKTÖRÜNDE REKABET STRATEJİLERİ VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ: ULUSLARARASI VE YEREL DERGİLERDE BİR İNCELEME

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 5, 201 - 212, 02.08.2016

Öz

Türk Basın Yayın sektörü, ülkemizin en rekabetçi sektörlerindendir.  Özellikle ‘dergicilik’ alt başlığında okuyucu kitlesini elde tutmak ve yeni okuyuculara ulaşmak günümüz koşullarında çeşitli rekabet stratejilerini gerekli kılmaktadır. Bu bağlamda çalışma kapsamında basın yayın sektöründe dergicilik alanında faaliyet gösteren işletmelerin finansal performansları ile rekabet stratejileri tercihleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu bağlamda çalışmaya dâhil edilen dergilerin uluslararasılaşma dereceleri ise aracı değişken olarak ele alınmıştır. Çalışma sonuçları dergicilik alanında faaliyet gösteren işletmelerin tercih ettikleri rekabet stratejileri ile performansları arasında bir ilişki saptamıştır. Ek olarak dergilerin uluslararasılaşma derecelerinin rekabet stratejisi tercihlerinde istatistiki bir anlama sahip olmadığı bulunmuştur.

Kaynakça

  • Acquaah, M. (2009). International Joint Venture Partner Origin, Strategic Choice and Performance: “A Comparative Analysis in an Emerging Economy in Africa”. Journal of International Management, 15: 46–60.
  • Aulakh, P.S., Kotabe, M. ve Teegen, H. (2000). “Export Strategies and Performance of Firms from Emerging Economies: Evidence from Brazil, Chile and Mexico”. Academy of Management Journal, 43: 342–361.
  • Beal, R. ve Yasai-Ardekani, M. (2000). “Performance Implications of Aligning CEO Functional Experiences with Competitive Strategies”. Journal of Management, 26: 733–762.
  • Boateng, A. ve Glaister K.W. (2003). “Strategic Motives for International Joint Venture Formation in Ghana”. Management International Review, 43 (2): 107–128.
  • Campbell-Hunt, C. (2000). “What Have We Learned About Generic Competitive Strategy? A Meta-Analysis”. Strategic Management Journal, 21: 127–154.
  • Dess G.G. ve Davis P.S. (1984). “Porter’s Generic Strategies as Determinants of Strategic Group Membership and Organizational Performance”. Academy of Management Journal, 27: 467–468.
  • Kotha, S. ve Vadlamani, B.L. (1995) “Assessing Generic Strategies: An Empirical Investigation of Two Competing Typologies in Discrete Manufacturing Industries”. Strategic Management Journal, 16: 75–83.
  • Porter, M.E. (1980). Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York: Free Press.
  • Porter, M.E. (1991). “Towards a Dynamic Theory of Strategy”. Strategic Management Journal, 12: 95–117.
  • Spanos, Y.E. ve Lioukas, S. (2001). “An Examination into the Causal Logic of Rent Generation: Contrasting Porter’s Competitive Strategy Framework and the Resource-Based Perspective”. Strategic Management Journal, 22: 907–934.
  • Spanos, Y.E., Zaralis ve G., Lioukas, S. (2004). “Strategy and Industry Effects on Profitability: Evidence from Greece”. Strategic Management Journal, 25: 139–165.
  • Ülgen, H. (2013). İşletmelerde Stratejik Yönetim. İstanbul: Beta Yayınları.
Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 5, 201 - 212, 02.08.2016

Öz

Kaynakça

  • Acquaah, M. (2009). International Joint Venture Partner Origin, Strategic Choice and Performance: “A Comparative Analysis in an Emerging Economy in Africa”. Journal of International Management, 15: 46–60.
  • Aulakh, P.S., Kotabe, M. ve Teegen, H. (2000). “Export Strategies and Performance of Firms from Emerging Economies: Evidence from Brazil, Chile and Mexico”. Academy of Management Journal, 43: 342–361.
  • Beal, R. ve Yasai-Ardekani, M. (2000). “Performance Implications of Aligning CEO Functional Experiences with Competitive Strategies”. Journal of Management, 26: 733–762.
  • Boateng, A. ve Glaister K.W. (2003). “Strategic Motives for International Joint Venture Formation in Ghana”. Management International Review, 43 (2): 107–128.
  • Campbell-Hunt, C. (2000). “What Have We Learned About Generic Competitive Strategy? A Meta-Analysis”. Strategic Management Journal, 21: 127–154.
  • Dess G.G. ve Davis P.S. (1984). “Porter’s Generic Strategies as Determinants of Strategic Group Membership and Organizational Performance”. Academy of Management Journal, 27: 467–468.
  • Kotha, S. ve Vadlamani, B.L. (1995) “Assessing Generic Strategies: An Empirical Investigation of Two Competing Typologies in Discrete Manufacturing Industries”. Strategic Management Journal, 16: 75–83.
  • Porter, M.E. (1980). Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors. New York: Free Press.
  • Porter, M.E. (1991). “Towards a Dynamic Theory of Strategy”. Strategic Management Journal, 12: 95–117.
  • Spanos, Y.E. ve Lioukas, S. (2001). “An Examination into the Causal Logic of Rent Generation: Contrasting Porter’s Competitive Strategy Framework and the Resource-Based Perspective”. Strategic Management Journal, 22: 907–934.
  • Spanos, Y.E., Zaralis ve G., Lioukas, S. (2004). “Strategy and Industry Effects on Profitability: Evidence from Greece”. Strategic Management Journal, 25: 139–165.
  • Ülgen, H. (2013). İşletmelerde Stratejik Yönetim. İstanbul: Beta Yayınları.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aslıhan Güzin Selçuk Bu kişi benim

Sarp Güneri Bu kişi benim

Tuna Arabacı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Selçuk, A. G., Güneri, S., & Arabacı, T. (2016). BASIN YAYIN SEKTÖRÜNDE REKABET STRATEJİLERİ VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ: ULUSLARARASI VE YEREL DERGİLERDE BİR İNCELEME. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 201-212.
AMA Selçuk AG, Güneri S, Arabacı T. BASIN YAYIN SEKTÖRÜNDE REKABET STRATEJİLERİ VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ: ULUSLARARASI VE YEREL DERGİLERDE BİR İNCELEME. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi. Ağustos 2016;3(5):201-212.
Chicago Selçuk, Aslıhan Güzin, Sarp Güneri, ve Tuna Arabacı. “BASIN YAYIN SEKTÖRÜNDE REKABET STRATEJİLERİ VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ: ULUSLARARASI VE YEREL DERGİLERDE BİR İNCELEME”. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi 3, sy. 5 (Ağustos 2016): 201-12.
EndNote Selçuk AG, Güneri S, Arabacı T (01 Ağustos 2016) BASIN YAYIN SEKTÖRÜNDE REKABET STRATEJİLERİ VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ: ULUSLARARASI VE YEREL DERGİLERDE BİR İNCELEME. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi 3 5 201–212.
IEEE A. G. Selçuk, S. Güneri, ve T. Arabacı, “BASIN YAYIN SEKTÖRÜNDE REKABET STRATEJİLERİ VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ: ULUSLARARASI VE YEREL DERGİLERDE BİR İNCELEME”, Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, c. 3, sy. 5, ss. 201–212, 2016.
ISNAD Selçuk, Aslıhan Güzin vd. “BASIN YAYIN SEKTÖRÜNDE REKABET STRATEJİLERİ VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ: ULUSLARARASI VE YEREL DERGİLERDE BİR İNCELEME”. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi 3/5 (Ağustos 2016), 201-212.
JAMA Selçuk AG, Güneri S, Arabacı T. BASIN YAYIN SEKTÖRÜNDE REKABET STRATEJİLERİ VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ: ULUSLARARASI VE YEREL DERGİLERDE BİR İNCELEME. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;3:201–212.
MLA Selçuk, Aslıhan Güzin vd. “BASIN YAYIN SEKTÖRÜNDE REKABET STRATEJİLERİ VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ: ULUSLARARASI VE YEREL DERGİLERDE BİR İNCELEME”. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi, c. 3, sy. 5, 2016, ss. 201-12.
Vancouver Selçuk AG, Güneri S, Arabacı T. BASIN YAYIN SEKTÖRÜNDE REKABET STRATEJİLERİ VE PERFORMANS ARASINDAKİ İLİŞKİ: ULUSLARARASI VE YEREL DERGİLERDE BİR İNCELEME. Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;3(5):201-12.