BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 2, 94 - 106, 04.06.2015

Öz

Aim In our study, it was aimed to investigate views of second grade students on the current state of anatomy education in the Anatomy Department of the Namik Kemal University Faculty of Medicine by means of a survey. Materials and Methods 79 second grade students taking anatomy courses in Faculty of Medicine, Namik Kemal University, in the academic year of 2012-2013 were enrolled in the study. Students' opinions on anatomy education were determined using a questionnaire. Results We found that students’ decision to apply for medical school was their own choice, and they were satisfied with anatomy education. Students want class sizes to be smaller, the number of cadavers and models to be increased. They want smaller student groups and more time for laboratory courses. They think the number and format of the anatomy exams are appropriate, they are also pleased with learning clinical anatomy. It was determined that students who got higher grades in the anatomy course were the ones who showed greater interest in the subject, did not skip lessons and studied regularly. Same students could use relevant anatomical knowledge when needed. Conclusion Opinions of students can be helpful and may contribute to improvement of anatomy education

Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 2, 94 - 106, 04.06.2015

Öz

Amaç: Çalışmamızda Namık Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde eğitim gören ikinci sınıf öğrencilerinin Anatomi Anabilim Dalı tarafından verilen anatomi eğitiminin mevcut durumu hakkındaki görüşlerinin yapılan anket yardımıyla değerlendirilmesi amaçlandı.
Materyal ve Metot: Çalışmamıza 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Namık Kemal Üniversitesi Tıp Fakültesi ikinci sınıfta anatomi dersini alan 79 öğrenci dahil edildi. Öğrencilerin almış oldukları anatomi eğitimi hakkındaki görüşleri anket yöntemiyle belirlendi.
Bulgular: Çalışmamızda öğrencilerin tıp fakültelerini isteyerek tercih ettikleri ve anatomi eğitiminden memnun oldukları görüldü. Öğrencilerin sınıf mevcudunun az olmasını, uygulama dersi çalışma gruplarının daha az sayıda kişiden oluşmasını, kadavra ve maket sayısının arttırılmasını, uygulama ders saatinin arttırılmasını istedikleri belirlendi. Öğrencilerin anatomi sınavlarının sayı ve formatını uygun buldukları, ders içerisinde verilen klinik anatomi bilgilerinden memnun oldukları saptandı. Anatomi dersinde başarılı olan öğrencilerin derse daha ilgili, ders çalışmayı seven, derse devamlılık gösteren kişiler oldukları ve öğrendikleri anatomi bilgilerini kullanabildikleri tespit edildi.
Sonuç: Anatomi eğitiminden daha fazla verim alabilmek için, öğrencilerin anatomi dersi hakkındaki görüşlerinin alınmasının anatomi eğitimine katkı sağlayabileceği ve yol gösterici nitelikte olabileceği belirlenmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ramazan Uygur

Veli Çağlar

Birol Topçu

Sadiye Aktaş Bu kişi benim

Oğuz Özen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 4 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Uygur, R., Çağlar, V., Topçu, B., Aktaş, S., vd. (2015). Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine, 1(2), 94-106.
AMA Uygur R, Çağlar V, Topçu B, Aktaş S, Özen O. Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine. Haziran 2015;1(2):94-106.
Chicago Uygur, Ramazan, Veli Çağlar, Birol Topçu, Sadiye Aktaş, ve Oğuz Özen. “Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. International Journal of Basic and Clinical Medicine 1, sy. 2 (Haziran 2015): 94-106.
EndNote Uygur R, Çağlar V, Topçu B, Aktaş S, Özen O (01 Haziran 2015) Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine 1 2 94–106.
IEEE R. Uygur, V. Çağlar, B. Topçu, S. Aktaş, ve O. Özen, “Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”, International Journal of Basic and Clinical Medicine, c. 1, sy. 2, ss. 94–106, 2015.
ISNAD Uygur, Ramazan vd. “Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. International Journal of Basic and Clinical Medicine 1/2 (Haziran 2015), 94-106.
JAMA Uygur R, Çağlar V, Topçu B, Aktaş S, Özen O. Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine. 2015;1:94–106.
MLA Uygur, Ramazan vd. “Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi”. International Journal of Basic and Clinical Medicine, c. 1, sy. 2, 2015, ss. 94-106.
Vancouver Uygur R, Çağlar V, Topçu B, Aktaş S, Özen O. Anatomi Eğitimi Hakkında Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. International Journal of Basic and Clinical Medicine. 2015;1(2):94-106.