Research Article
BibTex RIS Cite

Physical Geography Teaching with 3D Simulation

Year 2016, Volume: 3 Issue: 2, 65 - 70, 01.12.2016

Abstract

The main objective of the physical geography is to
give a meaning to the natural environment. It is only possible with the
implementation of the observation method to make the students perfectly
understand the physical geography topics, in laboratory environments allowing
the participation of all senses in teaching activity. In physical geography
teaching, observation method is only applicable with the trips as its
laboratory is natural environment.  There
is a need for new methods in teaching of physical geography topics to motivate
the students, increase their interest towards the topics, bring them different
perspectives, make the complex issues easier to understand for them, let them
have quick and permanent learning and to make the abstract concepts concrete
for them. There have been carried out studies and different theories to this
effect. We have developed a new strategy using the latest technology against
the problem of difficulties in observation-trip method in secondary schools.
The basis of our strategy is to create a learning environment with “Physical
Geography Teaching with 3D Simulation” model. 
With this model, the students will be able to experience the fieldwork
and the teacher will be able to use the observation method.

References

  • Akınoğlu, O. (2004). Yapılandırmacı öğrenme ve coğrafya öğretimi. Marmara Coğrafya Dergisi, (10).
  • Alkan, C., & Kurt, M. (2001). Özel öğretim yöntemleri: disiplinlerin öğretim teknolojisi. Anı Yayıncılık.
  • Demirci, A. (2005). Globalleşen Dünyada Türkiye’deki Coğrafya Biliminin, Amaç, Metot ve Araç-Gereç Olarak Kendini Sorgulaması: Coğrafya Eğitiminde Yapılması Gereken Reformlar. Ulusal Coğrafya Kongresi, 141-149.
  • Garipağaoğlu, N. (2001). Gezi-gözlem metodunun coğrafya eğitimi ve öğretimindeki yeri. Marmara Coğrafya Dergisi, (4).
  • Kazu, H., & Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanım amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 175-188.
  • Özgen, N. (2011). Fiziki coğrafya dersi öğretim metoduna farklı bir yaklaşım: gezi-gözlem destekli öğretim. Marmara Coğrafya Dergisi, (23).
  • Şahin, V., & Özey, R. (2012). İngiltere’de lisans düzeyinde coğrafi arazi çalışmaları. Marmara Coğrafya Dergisi, (25).
  • Yazıcı, Ö. (2015). Coğrafya bölümü öğrencilerinin üç boyutlu görsel materyal geliştirmelerine yönelik deneyimleri: Karabük üniversitesi örneği. Marmara Coğrafya Dergisi, (31), 98-131.
Year 2016, Volume: 3 Issue: 2, 65 - 70, 01.12.2016

Abstract

References

  • Akınoğlu, O. (2004). Yapılandırmacı öğrenme ve coğrafya öğretimi. Marmara Coğrafya Dergisi, (10).
  • Alkan, C., & Kurt, M. (2001). Özel öğretim yöntemleri: disiplinlerin öğretim teknolojisi. Anı Yayıncılık.
  • Demirci, A. (2005). Globalleşen Dünyada Türkiye’deki Coğrafya Biliminin, Amaç, Metot ve Araç-Gereç Olarak Kendini Sorgulaması: Coğrafya Eğitiminde Yapılması Gereken Reformlar. Ulusal Coğrafya Kongresi, 141-149.
  • Garipağaoğlu, N. (2001). Gezi-gözlem metodunun coğrafya eğitimi ve öğretimindeki yeri. Marmara Coğrafya Dergisi, (4).
  • Kazu, H., & Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanım amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 175-188.
  • Özgen, N. (2011). Fiziki coğrafya dersi öğretim metoduna farklı bir yaklaşım: gezi-gözlem destekli öğretim. Marmara Coğrafya Dergisi, (23).
  • Şahin, V., & Özey, R. (2012). İngiltere’de lisans düzeyinde coğrafi arazi çalışmaları. Marmara Coğrafya Dergisi, (25).
  • Yazıcı, Ö. (2015). Coğrafya bölümü öğrencilerinin üç boyutlu görsel materyal geliştirmelerine yönelik deneyimleri: Karabük üniversitesi örneği. Marmara Coğrafya Dergisi, (31), 98-131.
There are 8 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Halil Mesut Baylak This is me

Publication Date December 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Baylak, H. M. (2016). Physical Geography Teaching with 3D Simulation. International Journal of Contemporary Educational Research, 3(2), 65-70.

133171332113318  2351823524 13319 13327 13323  13322


13325

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

IJCER (International Journal of Contemporary Educational Research) ISSN: 2148-3868