Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Pandemisinin Mimarlık Tasarım Stüdyosu Eğitimi Üzerindeki Etkisinin Mimarlık Öğrencileri Gözünden İncelenmesi

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 1-2, 1 - 15, 31.12.2021

Öz

2019 yılı sonunda ilk olarak Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan ve 2020 itibariyle dünyaya yayılan Covid-19, toplumların yaşam şekillerinin bir anda değişebileceğini ve bu duruma hazırlıklı olmak gerektiğini ortaya koymuştur. İnsanlığın temel ihtiyaçlarının karşılanmasındaki bu ani değişim, çoğu alan gibi eğitimi de etkilemiş ve dönüştürmeye başlamıştır. Mimarlık eğitimi de bu dönüşümü yaşayan alanlardan biridir. Çoğu dersi, deneyerek öğrenmeye dayalı mimarlık disiplini pandemi sürecinden en çok etkilenen bilim dallarından biri olmuştur.

Mimarlık eğitiminin özü olarak kabul gören stüdyolar; öğrenci-öğretim elemanı etkileşiminin ön planda olduğu, teorik ve uygulama bilgisinin bir arada verildiği derslerdir. Bu noktada makalenin amacı; kapsamlı ve çok yönlü olan mimarlık stüdyolarının pandemi etkisi ile geçirdiği değişim sürecinin öğrenciler üstündeki etkisini ele almaktır. Farklı üniversitelerde eğitim gören çeşitli sınıflardaki mimarlık öğrencilerinin, pandemi sürecinde uzaktan eğitim yöntemiyle sürdürülen stüdyo dersleri ile ilgili görüşleri, uygulanan anket çalışması ile elde edilmiştir. Genellikle yüz yüze eğitim modeliyle işlenen dersin uzaktan eğitime mecburi ve hızlı geçişi ile dönüşümü, olumlu ve olumsuz sonuçları tartışılmış ve analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda; uzaktan eğitim yönteminin tasarım stüdyosu eğitimi için tek başına yeterli olup olmadığı, stüdyo eğitimi ile kullanılabilirliği, örgün eğitimin yerini alıp alamayacağı tartışılmıştır. Mimari tasarım stüdyoları için hibrit bir sistem modeli önerilmiştir.

Kaynakça

  • Arıdağ, L., Aslan, A.E., (2012). Tasarım Çalışmaları-1 Stüdyosunda Uygulanan Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Mimarlık Öğrencilerinin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin Gelişimine Etkisi. Megaron, 7(1), 49-66.
  • Broadfoot, O. ve Bennett, R. (2003). Design Studios: Online? Comparing Traditional Face-to-face Design Studio Education with Modern Internetbased Design Studios. Apple University Consortium Academic and Developers Conference Proceedings, Sydney, 9-21.
  • Ciravoğlu, A., (2003). Mimari Tasarım Eğitiminde Formel ve Enformel Çalışmalar Üzerine. Yapı. http://www.yapi.com.tr/haberler/mimari-tasarim-egitiminde-formel-ve-enformel-calismalar-uzerine_61061.html (Erişim Tarihi: 12.06.2020).
  • Çağdaş, G., Kavaklı Thorne, M., Özsoy, A., Altaş, N.E, Tong, H.,(2000) Virtual Design Studio VDS2000 As a Virtual Construction Site: Digital Media is Design Media, not a Drawing Tool. International Journal of Design Computing, 3, 1-12.
  • Doğan, D., Tüzün, H., Dağhan, G., Altıntaş, A., Ilgaz, H., Özdinç, F., Kayaduman, H., Özpala, N., (2012). Uzaktan Eğitimde Ders Tasarımı: Yüz Yüze Verilen Bir Dersin Uzaktan Eğitim Sürecine Hazır Hale Getirilmesi. New World Sciences Academy 7(2): 574-582.
  • NBC News, (2020). How does coronavirus spread?, https://www.nbcnews.com/health/health-news/howdoes-new-coronavirus-spread-n1121856, (Erişim Tarihi:24.01.2020).
  • Keegan, D., (1990). Foundations of Distance Education. London: Routledge.
  • Işık, A.H., Kararcı, A. Özkaraca, O., Biroğul, S., (2010) Web Tabanlı Eş Zamanlı (Senkron) Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Analizi. Akademik Bilişim’10, XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 10-12 Şubat 2010, Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Maher, M.L., Simoff, S., Cicognani, A., (2000). Understanding Virtual Design Studios, Springer- Verlag, London.
  • Onur, D., ve Zorlu, T., (2017). Tasarım Stüdyolarında Uygulanan Eğitim Metotları ve Tasarım Stüdyolarında Uygulanan Eğitim Metotları ve Yaratıcılık İlişkisi. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 7(4), 542.
  • Öztürk, A., (2016). Tasarım Stüdyosuna Teknolojinin Entegrasyonu: Sanal Tasarım Stüdyosu, Jret Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(5), 255-262.
  • Söğüt, A., (2020). Covid-19 Pandemisi Sonrası Normalleşme Sürecinin Sürdürülebilirliğe Etkisi, Mühendislik ve Mimarlık Bilimlerinde Güncel Araştırmalar, 55-68, 59.
  • Tong, H. ve Çağdaş, G. (2004). Global Bir Tasarım Stüdyosuna Doğru, Stüdyo: Tasarım, Kuram, Eleştiri Dergisi, 3, 1-10
  • Turgut, H., ve Açımuz İşbakan, N., (2019). Yeni Yaşam Biçimleri Üzerine Denemeler: Bir Mimari Tasarım Stüdyosu Deneyimi, Megaron, 14 70-82, 78.
  • UIA/UNESCO, (2017). Charter for Architectural Education, International Union of Architects, 9.
  • Yıldırım, T., Özen, A., İnan, N. (2008). Uzaktan Mimari Tasarım Eğitiminde İnternet Teknolojilerinin Kullanımı, Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 37-45.
  • YÖK, (2020). https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinankararlar/03-uzaktan-egitime-iliskin-alinankarar.pdf (Erişim Tarihi: 24.09.2020).
  • WHO, (2020). https://www.who.int/emergencies/diseases/novelcoronavirus-2019/global-research-on-novelcoronavirus-2019-ncov, (Erişim Tarihi:12.06.2020).
  • Yürekli, İ., ve Yürekli, H., (2004). Mimari Tasarım Eğitiminde Enformellik, Mimarlık Planlama Tasarım Dergisi, 3(1), 53-62.

An Evaluation of the Impact of the Covid-19 Pandemic on Architecture Design Studio Education from the Perspective of Architecture Students

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 1-2, 1 - 15, 31.12.2021

Öz

Studios accepted as the essence of architectural education; These are courses where student-instructor interaction is at the forefront, and where theoretical and practical knowledge are given together. At this point, the aim of the article is; The aim of this course is to examine the impact of the transformation process of architectural studios, which are comprehensive and versatile, on students. The views of the architecture students in various classes studying at different universities about the studio courses, which were carried out by distance education during the pandemic process, were obtained by the survey study. The transformation of the course, which is usually taught with the faceto-face education model, with its obligatory and rapid transition to distance education, its positive and negative consequences have been discussed and analyzed. As a result of the study; Whether the distance education method alone is sufficient for design studio training, its usability with studio training, and whether it can replace formal
education has been discussed. A hybrid system model has been proposed for architectural design studios.

Kaynakça

  • Arıdağ, L., Aslan, A.E., (2012). Tasarım Çalışmaları-1 Stüdyosunda Uygulanan Yaratıcı Drama Etkinliklerinin Mimarlık Öğrencilerinin Yaratıcı Düşünce Becerilerinin Gelişimine Etkisi. Megaron, 7(1), 49-66.
  • Broadfoot, O. ve Bennett, R. (2003). Design Studios: Online? Comparing Traditional Face-to-face Design Studio Education with Modern Internetbased Design Studios. Apple University Consortium Academic and Developers Conference Proceedings, Sydney, 9-21.
  • Ciravoğlu, A., (2003). Mimari Tasarım Eğitiminde Formel ve Enformel Çalışmalar Üzerine. Yapı. http://www.yapi.com.tr/haberler/mimari-tasarim-egitiminde-formel-ve-enformel-calismalar-uzerine_61061.html (Erişim Tarihi: 12.06.2020).
  • Çağdaş, G., Kavaklı Thorne, M., Özsoy, A., Altaş, N.E, Tong, H.,(2000) Virtual Design Studio VDS2000 As a Virtual Construction Site: Digital Media is Design Media, not a Drawing Tool. International Journal of Design Computing, 3, 1-12.
  • Doğan, D., Tüzün, H., Dağhan, G., Altıntaş, A., Ilgaz, H., Özdinç, F., Kayaduman, H., Özpala, N., (2012). Uzaktan Eğitimde Ders Tasarımı: Yüz Yüze Verilen Bir Dersin Uzaktan Eğitim Sürecine Hazır Hale Getirilmesi. New World Sciences Academy 7(2): 574-582.
  • NBC News, (2020). How does coronavirus spread?, https://www.nbcnews.com/health/health-news/howdoes-new-coronavirus-spread-n1121856, (Erişim Tarihi:24.01.2020).
  • Keegan, D., (1990). Foundations of Distance Education. London: Routledge.
  • Işık, A.H., Kararcı, A. Özkaraca, O., Biroğul, S., (2010) Web Tabanlı Eş Zamanlı (Senkron) Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Analizi. Akademik Bilişim’10, XII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, 10-12 Şubat 2010, Muğla Üniversitesi, Muğla.
  • Maher, M.L., Simoff, S., Cicognani, A., (2000). Understanding Virtual Design Studios, Springer- Verlag, London.
  • Onur, D., ve Zorlu, T., (2017). Tasarım Stüdyolarında Uygulanan Eğitim Metotları ve Tasarım Stüdyolarında Uygulanan Eğitim Metotları ve Yaratıcılık İlişkisi. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 7(4), 542.
  • Öztürk, A., (2016). Tasarım Stüdyosuna Teknolojinin Entegrasyonu: Sanal Tasarım Stüdyosu, Jret Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(5), 255-262.
  • Söğüt, A., (2020). Covid-19 Pandemisi Sonrası Normalleşme Sürecinin Sürdürülebilirliğe Etkisi, Mühendislik ve Mimarlık Bilimlerinde Güncel Araştırmalar, 55-68, 59.
  • Tong, H. ve Çağdaş, G. (2004). Global Bir Tasarım Stüdyosuna Doğru, Stüdyo: Tasarım, Kuram, Eleştiri Dergisi, 3, 1-10
  • Turgut, H., ve Açımuz İşbakan, N., (2019). Yeni Yaşam Biçimleri Üzerine Denemeler: Bir Mimari Tasarım Stüdyosu Deneyimi, Megaron, 14 70-82, 78.
  • UIA/UNESCO, (2017). Charter for Architectural Education, International Union of Architects, 9.
  • Yıldırım, T., Özen, A., İnan, N. (2008). Uzaktan Mimari Tasarım Eğitiminde İnternet Teknolojilerinin Kullanımı, Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2), 37-45.
  • YÖK, (2020). https://covid19.yok.gov.tr/Documents/alinankararlar/03-uzaktan-egitime-iliskin-alinankarar.pdf (Erişim Tarihi: 24.09.2020).
  • WHO, (2020). https://www.who.int/emergencies/diseases/novelcoronavirus-2019/global-research-on-novelcoronavirus-2019-ncov, (Erişim Tarihi:12.06.2020).
  • Yürekli, İ., ve Yürekli, H., (2004). Mimari Tasarım Eğitiminde Enformellik, Mimarlık Planlama Tasarım Dergisi, 3(1), 53-62.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mimarlık
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ebru Pekdaş 0000-0003-4531-5148

Burçin Kutsal Bu kişi benim 0000-0001-9365-4887

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Kabul Tarihi 25 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1-2

Kaynak Göster

APA Pekdaş, E., & Kutsal, B. (2021). Covid-19 Pandemisinin Mimarlık Tasarım Stüdyosu Eğitimi Üzerindeki Etkisinin Mimarlık Öğrencileri Gözünden İncelenmesi. Uluslararası Mühendislik Tasarım Ve Teknoloji Dergisi, 3(1-2), 1-15.