2019 yılı sonunda ilk olarak Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan ve 2020 itibariyle dünyaya yayılan Covid-19, toplumların yaşam şekillerinin bir anda değişebileceğini ve bu duruma hazırlıklı olmak gerektiğini ortaya koymuştur. İnsanlığın temel ihtiyaçlarının karşılanmasındaki bu ani değişim, çoğu alan gibi eğitimi de etkilemiş ve dönüştürmeye başlamıştır. Mimarlık eğitimi de bu dönüşümü yaşayan alanlardan biridir. Çoğu dersi, deneyerek öğrenmeye dayalı mimarlık disiplini pandemi sürecinden en çok etkilenen bilim dallarından biri olmuştur.
Mimarlık eğitiminin özü olarak kabul gören stüdyolar; öğrenci-öğretim elemanı etkileşiminin ön planda olduğu, teorik ve uygulama bilgisinin bir arada verildiği derslerdir. Bu noktada makalenin amacı; kapsamlı ve çok yönlü olan mimarlık stüdyolarının pandemi etkisi ile geçirdiği değişim sürecinin öğrenciler üstündeki etkisini ele almaktır. Farklı üniversitelerde eğitim gören çeşitli sınıflardaki mimarlık öğrencilerinin, pandemi sürecinde uzaktan eğitim yöntemiyle sürdürülen stüdyo dersleri ile ilgili görüşleri, uygulanan anket çalışması ile elde edilmiştir. Genellikle yüz yüze eğitim modeliyle işlenen dersin uzaktan eğitime mecburi ve hızlı geçişi ile dönüşümü, olumlu ve olumsuz sonuçları tartışılmış ve analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda; uzaktan eğitim yönteminin tasarım stüdyosu eğitimi için tek başına yeterli olup olmadığı, stüdyo eğitimi ile kullanılabilirliği, örgün eğitimin yerini alıp alamayacağı tartışılmıştır. Mimari tasarım stüdyoları için hibrit bir sistem modeli önerilmiştir.
Covid-19 Pandemisi Tasarım Stüdyosu Mimarlık Eğitimi Uzaktan Eğitim
Studios accepted as the essence of architectural education; These are courses where student-instructor interaction is at the forefront, and where theoretical and practical knowledge are given together. At this point, the aim of the article is; The aim of this course is to examine the impact of the transformation process of architectural studios, which are comprehensive and versatile, on students. The views of the architecture students in various classes studying at different universities about the studio courses, which were carried out by distance education during the pandemic process, were obtained by the survey study. The transformation of the course, which is usually taught with the faceto-face education model, with its obligatory and rapid transition to distance education, its positive and negative consequences have been discussed and analyzed. As a result of the study; Whether the distance education method alone is sufficient for design studio training, its usability with studio training, and whether it can replace formal
education has been discussed. A hybrid system model has been proposed for architectural design studios.
Covid-19 Pandemic Design Studio Architectural Education Distance Learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 25 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1-2 |