Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DEVELOPMENT AND EFFICIENCY OF SMART MOBILE DEVICE APPLICATION: EXAMPLE OF HEAT AND TEMPERATURE INSTRUCTION

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 3, 209 - 221, 16.09.2021
https://doi.org/10.47933/ijeir.902543

Öz

The versatility of mobile devices, such as availability, portability, adaptability, and the ability to personalize individual experiences, makes them valuable and makes their use mandatory. Rapid developments in mobile devices have had an impact on the field of education as well as in all areas. This situation has revealed mobile learning in the education system. Mobile learning is seen as a field of research that attracts practitioners at different stages of education to facilitate learning. The use of mobile technologies in learning has a number of advantages in terms of providing learning opportunities anywhere and anytime. This superiority, more mobility and expanded functionality, allows for faster, student-faculty interactions in flexible times and locations. In addition, when mobile technologies are used as part of active learning, they can increase students' motivation and satisfaction, and contribute to the learning of the taught content. The aim of this study is to develop mobile applications for the subject of heat and temperature, which students find hard to understand, and to use the developed applications in the lecture and to measure their impact on learning. For this purpose, mobile applications of the planned scenarios were created using Crazy Talk Animator and Adobe Flash CS6. Mobile applications were applied to the students as pre-test-post-test with control group and as half-experimental in the lessons. When the results were evaluated, it was observed that educational materials consisting of mobile applications were significantly more effective in increasing students' level of knowledge on the subject compared to normal lectures.

Kaynakça

  • APK ? from: www.chip.com.tr/haber/apk-dosyasi-nedir-ne-ise-yarar_73277.html#rf. 27. 08 2018.
  • Atmaca, U. İ., Uygun, N. G. ve Çağlar, M. F. (2014). Haberleşme Mühendisliği için Mobil Öğrenme Uygulaması. VII. URSI-Türkiye Bilimsel Kongresi, Elazığ, Türkiye.
  • Bahçeci, F. ve Elçiçek, M. (2015). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30,17-33.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Deneysel desenler: Öntest-sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. (3. bs.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (13. bs.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Carfi, G. (2014). Afyonkarahisar il merkezindeki 12. Sınıf öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konusundaki kavram yanılgıları (Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyon). , https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Cohen, J. (1992). A power primer, Psychological Bulletin, 112(1), 155–159.
  • Cohen, L., Manion, L.  Morrison, K.(2007). Research methods in education (6. bs.), London: Routledge.
  • Çakır, H. (2011). Mobil Öğrenmeye İlişkin Bir Yazılım Geliştirme ve Değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 1-9.
  • DeVellis, R. F. (2012). Scale development: theory and applications (3. bs.), London: SAGE.
  • Egi, S. ve Çakır, H. (2015). Mobil Cihazlara Yönelik Uzaktan Eğitim Sisteminin Geliştirilmesi. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 3(2),439-450.
  • Field, A. P. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4. bs.), London: Sage.
  • Gök, V. (2014). Fatih projesi kapsamında fizik dersi ısı ve sıcaklık konusunda akıllı cihaz uygulaması geliştirme (Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyon). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G. ve Reisoğlu, İ. (2012). Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000-2009 dönemi makalelerinin içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 177–199.
  • Güven, G. ve Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
  • Güzelyazıcı, Ö., Dönmez, B., Kurtuluş, G. ve Hacıosmanoğlu, Ö. (2014). Yeni Yüzyıl Üniversitesinde Mobil Öğrenme. Electronic Journal of Vocational Colleges, 4, (2), 1-7.
  • Ho, R. (2013). Handbook of univariate and multivariate data analysis with IBM SPSS, Second Edition (2 edition). Boca Raton, New York: Chapman and Hall/CRC.
  • Levine, T. R. (2013). A Defense of Publishing Nonsignificant (ns) Results. Communication Research Reports, 30 (3), 270-274.
  • Mooi, E.  Sarstedt, M. (2011). A concise guide to market research: The process, data, and methods using IBM SPSS statistics. Berlin: Springer.
  • Pallant, J. (2010). SPSS survival manual a step by step guide to data analysis using SPSS (4. bs.). Maidenhead: Open University Press/McGraw-Hill.
  • Saran, M., Seferoglu, G. ve Cagiltay, K. (2009). Mobile assisted language learning: English pronunciation at learners’ fingertips. Eurasian Journal of Educational Research, 34(1), 97-114.
  • Şimşek, A., Özdamar, N., Becit, G., Kılıçer, K., Akbulut, Y. ve Yıldırım, Y. (2008). Türkiye’deki eğitim teknolojisi araştırmalarında güncel eğilimler, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 440-458.
  • Tarımer, İ., Şenli, S. ve Doğan, E. (2010). Mobil İletişim Cihazları İle Öğrenim Materyallerine Erişim Sağlayan Bir Yazılım Tasarımı. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 3(3),1-6.
  • Yertürk, İ. (2013). Fatih Fizik Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına ve Tutumuna Etkisi: Elektrik Akımı Örneği, Yüksek lisans tezi, Van Yüzüncü Yıl üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.

DEVELOPMENT AND EFFICIENCY OF SMART MOBILE DEVICE APPLICATION: EXAMPLE OF HEAT AND TEMPERATURE INSTRUCTION

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 3, 209 - 221, 16.09.2021
https://doi.org/10.47933/ijeir.902543

Öz

Mobil cihazların kullanılabilirlik, taşınabilirlik, uyarlanabilirlik ve bireysel deneyimleri kişiselleştirebilme yeteneği gibi çok yönlülüğü, onları değerli kılmakta ve kullanımlarını zorunlu hale getirmektedir. Mobil cihazlardaki hızlı gelişmeler her alanda olduğu gibi eğitim alanında da bir etkiye sahip olmuştur. Bu durum eğitim sisteminde mobil öğrenmeyi ortaya çıkarmıştır. Mobil öğrenme, öğrenmeyi kolaylaştırmak için eğitimin farklı aşamalarında uygulayıcıların ilgisini çeken bir araştırma alanı olarak görülmektedir. Mobil teknolojilerinin öğrenmede kullanılmasının her yerde ve her zaman öğrenim fırsatları sunması bakımından bir takım üstünlükleri bulunmaktadır. Daha fazla hareketlilik ve genişletilmiş işlevsellik, esnek zamanlar ve konumlarda daha hızlı ve öğrenci-öğretim etkileşimlerine olanak tanıması bu üstünlüklerindendir. Ayrıca mobil teknolojiler aktif bir öğrenmenin bir parçası olarak kullanıldığında, öğrencilerin motivasyonunu ve memnuniyetini artırabilmekte, öğretilen içeriğin öğrenilmesine katkı sağlayabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin anlamada zorlandığı ısı ve sıcaklık konusu için mobil uygulamalar geliştirmek ve geliştirilen uygulamaları ders anlatımında kullanıp öğrenime olan etkisini ölçmektir. Çalışmada bu amaç doğrultusunda planlanan senaryoların mobil uygulamaları, Crazy Talk Animator ve Adobe Flash CS6 programı kullanılarak oluşturulmuştur. Oluşturulan mobil uygulamalar, derste, kontrol gruplu ön-test - son-test ve yarı deneysel olarak öğrencilere uygulanmıştır. Sonuçlar değerlendirildiğinde, mobil uygulamalardan oluşan eğitim materyallerinin öğrencilerin konuyla ilgili bilgi düzeylerini arttırmada normal ders anlatımıyla karşılaştırıldığında belirgin bir şekilde daha etkili olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • APK ? from: www.chip.com.tr/haber/apk-dosyasi-nedir-ne-ise-yarar_73277.html#rf. 27. 08 2018.
  • Atmaca, U. İ., Uygun, N. G. ve Çağlar, M. F. (2014). Haberleşme Mühendisliği için Mobil Öğrenme Uygulaması. VII. URSI-Türkiye Bilimsel Kongresi, Elazığ, Türkiye.
  • Bahçeci, F. ve Elçiçek, M. (2015). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30,17-33.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Deneysel desenler: Öntest-sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. (3. bs.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri (13. bs.), Ankara: Pegem Akademi.
  • Carfi, G. (2014). Afyonkarahisar il merkezindeki 12. Sınıf öğrencilerinin ısı ve sıcaklık konusundaki kavram yanılgıları (Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyon). , https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Cohen, J. (1992). A power primer, Psychological Bulletin, 112(1), 155–159.
  • Cohen, L., Manion, L.  Morrison, K.(2007). Research methods in education (6. bs.), London: Routledge.
  • Çakır, H. (2011). Mobil Öğrenmeye İlişkin Bir Yazılım Geliştirme ve Değerlendirme. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(2), 1-9.
  • DeVellis, R. F. (2012). Scale development: theory and applications (3. bs.), London: SAGE.
  • Egi, S. ve Çakır, H. (2015). Mobil Cihazlara Yönelik Uzaktan Eğitim Sisteminin Geliştirilmesi. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 3(2),439-450.
  • Field, A. P. (2013). Discovering statistics using IBM SPSS statistics (4. bs.), London: Sage.
  • Gök, V. (2014). Fatih projesi kapsamında fizik dersi ısı ve sıcaklık konusunda akıllı cihaz uygulaması geliştirme (Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyon). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Göktaş, Y., Küçük, S., Aydemir, M., Telli, E., Arpacık, Ö., Yıldırım, G. ve Reisoğlu, İ. (2012). Türkiye’de eğitim teknolojileri araştırmalarındaki eğilimler: 2000-2009 dönemi makalelerinin içerik analizi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 177–199.
  • Güven, G. ve Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8. sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
  • Güzelyazıcı, Ö., Dönmez, B., Kurtuluş, G. ve Hacıosmanoğlu, Ö. (2014). Yeni Yüzyıl Üniversitesinde Mobil Öğrenme. Electronic Journal of Vocational Colleges, 4, (2), 1-7.
  • Ho, R. (2013). Handbook of univariate and multivariate data analysis with IBM SPSS, Second Edition (2 edition). Boca Raton, New York: Chapman and Hall/CRC.
  • Levine, T. R. (2013). A Defense of Publishing Nonsignificant (ns) Results. Communication Research Reports, 30 (3), 270-274.
  • Mooi, E.  Sarstedt, M. (2011). A concise guide to market research: The process, data, and methods using IBM SPSS statistics. Berlin: Springer.
  • Pallant, J. (2010). SPSS survival manual a step by step guide to data analysis using SPSS (4. bs.). Maidenhead: Open University Press/McGraw-Hill.
  • Saran, M., Seferoglu, G. ve Cagiltay, K. (2009). Mobile assisted language learning: English pronunciation at learners’ fingertips. Eurasian Journal of Educational Research, 34(1), 97-114.
  • Şimşek, A., Özdamar, N., Becit, G., Kılıçer, K., Akbulut, Y. ve Yıldırım, Y. (2008). Türkiye’deki eğitim teknolojisi araştırmalarında güncel eğilimler, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 440-458.
  • Tarımer, İ., Şenli, S. ve Doğan, E. (2010). Mobil İletişim Cihazları İle Öğrenim Materyallerine Erişim Sağlayan Bir Yazılım Tasarımı. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 3(3),1-6.
  • Yertürk, İ. (2013). Fatih Fizik Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına ve Tutumuna Etkisi: Elektrik Akımı Örneği, Yüksek lisans tezi, Van Yüzüncü Yıl üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Mühendislik
Bölüm Research Articles
Yazarlar

Okan Oral 0000-0002-6302-4574

Volkan Gök Bu kişi benim 0000-0003-4244-2723

Yayımlanma Tarihi 16 Eylül 2021
Kabul Tarihi 18 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Oral, O., & Gök, V. (2021). DEVELOPMENT AND EFFICIENCY OF SMART MOBILE DEVICE APPLICATION: EXAMPLE OF HEAT AND TEMPERATURE INSTRUCTION. International Journal of Engineering and Innovative Research, 3(3), 209-221. https://doi.org/10.47933/ijeir.902543

Open Journal Systems (BOAI)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License
88x31.png