Bu çalışmanın amacı, çizgi film ve değer öğretimi üzerine yapılan çalışmaların sistematik derleme yöntemiyle incelenmesidir. Çalışmada 2013-2022 yılları arasında yayınlanmış 14 makale ve 14 tez incelenmiştir. Araştırmaların; yayın yılı, yayın türü, amaç, yöntem/desen, örneklem düzeyi, örneklem büyüklüğü, izlenen çizgi filmler, bölüm sayıları, veri toplama araçları, veri analiz yöntemi, sonuç ve öneri temalarına uygun olarak incelenmiştir. İncelemelere göre, araştırmaların 2019 yılında yoğunlaştığı, yayın türü, amaç, desen, veri toplama araçları ve incelenen çizgi filmler konusunda benzediği sonucuna ulaşılmıştır. Bulgular; olumlu değerlerin ağırlıkta olduğunu, olumsuz değerlerin ise daha az olduğunu göstermiştir. Elde edilen sonuçlara göre velilere, öğretmenlere, araştırmacılara ve yayıncılara önerilerde bulunulmuştur
cartoon animated cartoon value education value analysis systematic review
Necmettin Erbakan Üniversitesi
The aim of this study is to examine the studies on cartoons and value education by systematic compilation method. In the study, 14 articles and 14 theses published between 2013-2022 were examined. Researches; publication year, publication type, purpose, method/pattern, sample level, sample size, watched cartoons, number of episodes, data collection tools, data analysis method, results and suggestions were examined in accordance with the themes. According to the reviews, it was concluded that the researches were concentrated in 2019 and that they were similar in terms of publication type, purpose, pattern, data collection tools and the cartoons examined. Results; showed that positive values were more dominant and negative values were less. According to the results obtained, suggestions were made to parents, teachers, researchers and publishers.
cartoon animated cartoon value education value analysis systematic review
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Sistematik Derlemeler ve Meta Analiz |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Mayıs 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 17 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
ISSN: 2667-5870