Amaç: Bu araştırma yapılandırılmış eğitim programının hemşirelerin adli vakayı tanılama ve değerlendirmesine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Çalışma, ön test, son test ve izlem testi tasarımlı bir müdahale çalışmasıdır. Araştırmanın evrenini, bir üniversite hastanesinde çalışan 130 hemşire oluşturmaktadır. Örneklem hesabı yapılmamış çalışmaya katılmayı kabul eden tüm hemşireler çalışma kapsamına alınmış ve çalışma 42 hemşire ile tamamlanmıştır. Ön test eğitimden bir hafta önce, son test eğitimden hemen sonra yapılmış ve izlem eğitimden bir ay sonra yapılmıştır.
Bulgular: Hemşirelerin ortalama yaşının 30.11 ± 4.87; %69'unun evli ve %59,5'inin lisans mezunu olduğu belirlenmiştir. Ortalama çalışma süresinin 7,54 ± 4,36 yıl olduğu saptanmıştır.
Hemşirelerin Adli Vaka Tanılama ve Değerlendirme Bilgi Formu ortalama puanları karşılaştırıldığında, ortalama puan ön testte 4.57 ± 1.98, son testte 11.73 ± 4.09 ve bir ay sonra yapılan takipte 9.88 ± 3.40 olarak bulunmuştur. Ön teste göre hemşirelerin son test ve takip puanlarında ortalamada anlamlı bir artış olduğu belirlenmiştir (p <0.05).
Sonuç: Verilen eğitimin adli vakaların tanımlanması ve değerlendirilmesi ile ilgili bilgi düzeyi üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Hemşirelerin adli vakaların değerlendirilmesi ve kanıtların tespiti, toplanması, saklanması ve kaydedilmesi konularında hizmet içi eğitim verilmesi ve adli hemşirelik sertifika programlarının daha yaygın hale getirilmesi önerilmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 23 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 26 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1 |
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/DOAJ_logo.pnghttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/DOAJ_logo.pnghttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/DOAJ_logo.pnghttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/20/DOAJ_logo.png