Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Interdisciplinarity in the Activities of the Turkish Course Workbooks

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 3, 473 - 480, 30.09.2018

Öz

Teaching methods enrich the learning environment, making learning easier. The importance of approaching interdisciplinary relations and issues from different angles has gradually increased in recent years and the integration of various disciplines in the educational environment has come to the fore. The multidisciplinary teaching method or approach is to exploit the knowledge and skills of multiple disciplines to understand a subject, a concept, or a concern. Through the teaching method of the multidisciplinary, the students gain different perspectives and establish relationships in different disciplines so that they can learn the relations between events, facts, concepts and ideas more easily and structure new information on them more easily. Since the information in the interdisciplinary approach is related to the other lessons, even the lessons that students dislike can be more enjoyable in their behalf. For example, for students who see that mathematics is not only composed of numbers, it can be used even in Turkish lessons, and this situation can become more and more exciting and exciting. The purpose of this research is to examine the activities in Turkish textbooks according to the interdisciplinary teaching approach. In the study, the data were obtained from the qualitative data collection methods by the method of document review. The level of interdisciplinary approach to the activities in the workbooks of 5th, 6th, 7th and 8th grade Turkish lessons in secondary school was examined. It is observed that the use of interdisciplinary teaching method is often left to the teacher in the lessons. Interdisciplinary approaches should be included in curricula, and activities in workbooks should be organized accordingly.

Kaynakça

  • Duman B. Aybek B. (2003) Süreç-Temelli Ve Disiplinler Arası Öğretim Yaklaşımlarının Karşılaştırılması, Muğla Üniversitesi SBE Dergisi Güz, Sayı:11.
  • Gözütok, F. D. (2001). Kolej Ayşeabla Okullarında Çoklu Zekâ Kuramı Uygulaması. Ankara: Siyasal Yayıncılık.
  • İlköğretim Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı, Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.2006
  • İlköğretim Türkçe 6. Sınıf Öğrenci Çalışma Kitabı, Başak Yayınları, Ankara.2017
  • İlköğretim Türkçe 7 Öğrenci Çalışma Kitabı, Ez-De Yayıncılık, Ankara.2017
  • İlköğretim Türkçe 8 Öğrenci Çalışma Kitabı, MEB Devlet Kitapları, İstanbul.2017
  • İlköğretim Türkçe 8 Öğrenci Çalışma Kitabı, Dörtel Yayıncılık, Ankara.2017
  • İşler, A.Ş. (2004). Sanat Eğitiminde Disiplinlerarası-Tematik Yaklaşım, Milli Eğitim Dergisi, 163, 43-54.

Türkçe Dersi Çalışma Kitaplarındaki Etkinliklerde Disiplinler Arasılık

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 3, 473 - 480, 30.09.2018

Öz

Eğitim ortamını zenginleştiren, öğrenmeyi kolaylaştıran öğretim yöntemleridir. Son yıllarda disiplinler arası ilişkilerin ve meselelere farklı açılardan yaklaşmanın önemi giderek artmış ve eğitim ortamında değişik disiplinleri bütünleştirme gündeme gelmiştir. Disiplinler arası öğretim yöntemi ya da yaklaşımı bir konunun, bir kavramın yahut meselenin anlaşılması için birden çok disiplin alanının bilgisinden ve tekniğinden yararlanılmasıdır. Disiplinler arası öğretim yöntemi sayesinde öğrenciler, değişik bakış açıları kazanarak farklı disiplinler arasında ilişki kurmayı böylelikle olay, olgu, kavram ve fikirler arası ilişkileri daha kolay öğrenmeyi gerçekleştirirler ve bunların üzerine yeni bilgileri daha kolay yapılandırırlar. Disiplinler arası yaklaşımda bir dersteki bilgiler öteki derslerle ilişkilendirildiği için, öğrencilerin hoşlanmadığı dersler bile onlar adına daha zevkli hâle gelebilmektedir. Misal olarak matematiğin sadece sayılardan oluşmadığını, Türkçe derslerinde dahi kullanılabileceğini gören öğrenciler için bu durum gittikçe daha eğlenceli ve heyecan verici bir duruma dönüşebilecektir. Bu araştırmanın amacı Türkçe dersi çalışma kitaplarındaki etkinlikleri disiplinler arası öğretim yaklaşımına göre incelemektir. Çalışmada veriler, nitel veri toplama yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemiyle elde edilmiştir. Ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe dersi çalışma kitaplarındaki etkinliklerde disiplinler arası yaklaşıma ne ölçüde yer verildiğine bakılmıştır. Disiplinler arası öğretim yönteminin kullanımının derslerde çoğunlukla öğretmenin çabasına bırakıldığı görülmektedir. Disiplinler arası yaklaşım öğretim programlarında yer almalı, çalışma kitaplarındaki etkinlikler de buna uygun olarak düzenlenmelidir.

Kaynakça

  • Duman B. Aybek B. (2003) Süreç-Temelli Ve Disiplinler Arası Öğretim Yaklaşımlarının Karşılaştırılması, Muğla Üniversitesi SBE Dergisi Güz, Sayı:11.
  • Gözütok, F. D. (2001). Kolej Ayşeabla Okullarında Çoklu Zekâ Kuramı Uygulaması. Ankara: Siyasal Yayıncılık.
  • İlköğretim Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı, Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.2006
  • İlköğretim Türkçe 6. Sınıf Öğrenci Çalışma Kitabı, Başak Yayınları, Ankara.2017
  • İlköğretim Türkçe 7 Öğrenci Çalışma Kitabı, Ez-De Yayıncılık, Ankara.2017
  • İlköğretim Türkçe 8 Öğrenci Çalışma Kitabı, MEB Devlet Kitapları, İstanbul.2017
  • İlköğretim Türkçe 8 Öğrenci Çalışma Kitabı, Dörtel Yayıncılık, Ankara.2017
  • İşler, A.Ş. (2004). Sanat Eğitiminde Disiplinlerarası-Tematik Yaklaşım, Milli Eğitim Dergisi, 163, 43-54.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şahin Şimşek

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şimşek, Ş. (2018). Türkçe Dersi Çalışma Kitaplarındaki Etkinliklerde Disiplinler Arasılık. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 6(3), 473-480.