Bu çalışmanın amacı, hikâyeleştirme ve zihin haritalama tekniklerinin öğrencilerin İngilizce kelime bilgisi ve okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Çalışmada yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini MEB'e bağlı Karadeniz Bölgesi’nde yer alan iki farklı ortaokulun üç yedinci sınıfında öğrenim gören 60 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada deney 1, deney 2 ve kontrol grupları yer almıştır. Deneysel süreçte deney-1 grubuna hikâyeleştirme tekniği uygulanmış, deney-2 grubuna zihin haritalama tekniği kullanılarak öğretim yapılmış, kontrol grubuna ise öğretim sürecinde herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Yedinci sınıf İngilizce öğretim programına göre Biyografiler ve Sporlar adında iki ünite, bu üniteler için hazırlanan ders planları ve materyallerle deney gruplarındaki öğrencilere aktarılmıştır. Deneysel süreçte veri analizinde ön-test, son-test ve izleme testleri kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak İngilizce kelime bilgisi ve okuduğunu anlama becerilerini ölçen başarı testleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, deneysel işlem öncesine göre tüm gruplarda okuduğunu anlama becerilerinde anlamlı bir fark olduğu ve deney gruplarında yer alan tekniklerin kalıcı öğrenmeyi sağladığı görülmüştür.
Zihin Haritası Hikayeleştirme Okuduğunu Anlama Kelime Bilgisi
This study aimed to investigate the effects of storification and mind mapping techniques on students' vocabulary knowledge and reading comprehension skills in English. A quasi-experimental research design was employed. The sample consisted of 60 seventh-grade students from three classes in secondary schools affiliated with the Ministry of National Education (MONE). The study included three groups: Experiment 1, Experiment 2, and a control group. During the experimental process, the Experiment 1 group was taught using the storification technique, while the Experiment 2 group was taught using the mind mapping technique. The control group did not receive any intervention during the teaching process. In line with the seventh-grade English curriculum, two topics were presented to the experimental groups using lesson plans and materials specifically prepared for these units. The experimental process involved the use of pre-tests, post-tests, and follow-up tests for data analysis. Achievement tests measuring English vocabulary and reading comprehension skills were utilized as data collection tools. The research findings revealed a significant improvement in reading comprehension skills across all groups compared to the pre-experimental phase, indicating that the techniques used in the experimental groups facilitated permanent learning.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 3 |