Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Zihin Haritası ve Hikayeleştirme Tekniklerinin Yedinci Sınıf Öğrencilerinin İngilizcede Okuduğunu Anlama ve Kelime Bilgilerine Etkisi

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 3, 19 - 35, 30.09.2024

Öz

Bu çalışmanın amacı, hikâyeleştirme ve zihin haritalama tekniklerinin öğrencilerin İngilizce kelime bilgisi ve okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Çalışmada yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini MEB'e bağlı Karadeniz Bölgesi’nde yer alan iki farklı ortaokulun üç yedinci sınıfında öğrenim gören 60 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada deney 1, deney 2 ve kontrol grupları yer almıştır. Deneysel süreçte deney-1 grubuna hikâyeleştirme tekniği uygulanmış, deney-2 grubuna zihin haritalama tekniği kullanılarak öğretim yapılmış, kontrol grubuna ise öğretim sürecinde herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır. Yedinci sınıf İngilizce öğretim programına göre Biyografiler ve Sporlar adında iki ünite, bu üniteler için hazırlanan ders planları ve materyallerle deney gruplarındaki öğrencilere aktarılmıştır. Deneysel süreçte veri analizinde ön-test, son-test ve izleme testleri kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak İngilizce kelime bilgisi ve okuduğunu anlama becerilerini ölçen başarı testleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, deneysel işlem öncesine göre tüm gruplarda okuduğunu anlama becerilerinde anlamlı bir fark olduğu ve deney gruplarında yer alan tekniklerin kalıcı öğrenmeyi sağladığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Ağçam, R. & Babanoğlu, M. P. (2018). The solo analysis of EFL teaching programmes: Evidence from Turkey. Electronic Turkish Studies, 13(27), 1-18. https://doi.org/10.7827/turkishstudies.14255
  • Akbari, Z. (2015). Current challenges in teaching/learning English for EFL learners: The case of junior high school and high school. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 199, 394–401. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.524
  • Aydoğan, H. (2016). English vocabulary and grammar difficulties encountered among Turkish students: A case study at a Turkish state university. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 550-562.
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. (24. baskı) Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. (2nd ed.). Sage, Thousand Oaks, CA.
  • Drew, I., Oostdam, R. and Van Toorenburg, H. (2007). Teachers’ experiences and perceptions of primary EFL in Norway and the Netherlands: A comparative study. European Journal of Teacher Education, 30(3), 319–341. https://doi.org/10.1080/02619760701486159
  • Ellis, G., Brewster, J.& Girard, D. (2002). The primary English teacher’s guide. Reading and Writing, 110. Erguvan, D. (2014). Instructors ‘perceptions towards the use of online instructional tool in an academic English setting in Kuwait. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 13(1), 115-130.
  • Fadel, M. R. (2005). Orta seviyede hikâye anlatımı ve kelime edinimi. Yüksek Lisans Tezi. Mentouri Üniversitesi. Cezayir
  • Harmer, J. (1993). The practice of English language teaching. Essex: Longman Group UK Limited, ISBN 0582-04656-4.
  • İnam, G. (2009). İlköğretim okulları 4.sınıf İngilizce dersi öğretim programının değerlendirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Kızılarslan, E. (2022), Yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde üniversite öğretim görevlileri ve öğrencilerinin COVID 19 salgın döneminde İngilizce öğretmek için kullanılan çevrimiçi araçlara bakış açıları. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • La, A. & Santoso, B. & Ginting, D. (2023). The effects of storytelling teaching style on elementary students' reading comprehension. Journal of English Educational Study (JEES). 6. 20-29. 10.31932/jees.v6i2.2472.
  • Malekzadeh, B., & Bayat, A. (2015). The effect of mind mapping strategy on comprehending ımplicit ınformation in efl reading texts.
  • Öksüzer, K. (2021), Drama aktivitelerinin çocuklara yabancı dil olarak ingilizce öğretiminde tutum, güdülenme ve kaygıya etkisi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Medeniyet Üniversitesi, İstanbul.
  • Pransiska,T. E. (2018). The use of short story as materials in reading comprehension in mts yapı pakem sleman yogyakarta grade ıx, Thesis, Indonesia
  • Şahin, C. (2016). Hikâyelerle desteklenmiş yabancı dil öğretiminin 5 ve 8. Sınıflar düzeylerinde kelime dağarcığı, okuduğunu anlama ve yabancı dile karşı tutumuna etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.
  • Şendoğan Erdoğan, K. (2020). Foreign language education during covıd-19 pandemic: An evaluation from the perspectives of preparatory class students. Milli Eğitim, 49(1), 1079-1090. DOI: 10.37669milliegitim.788274
  • Şerabatır, S. (2008). İlkögretim 6. ve 7. Sınıf öğrencilerinin İngilizce dersinde kullandıkları kelime öğrenme stratejileri. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu
  • Şimşir, N., Karahan, E. ve Anagün, Ş. S. (2019). Yabancı dil öğretiminde hikâye anlatımı tekniğinin kelime öğrenimine etkilerinin öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, 7(3), 1266-1287. doi:10.14689/issn.2148-624.1.7c.3s.15m
  • Tyler, R. W. (1949). Basic principles of curriculum and instruction. Chicago: The University of Chicago Press.
  • Yılmaz, Ş. (2015). Ortaokul seviyesinde İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin kısa hikâyeler eşliğinde hazırlanan derslere karşı tutumlarını araştıran bir vaka çalışması. Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi, Mersin.

The Effect of Mind Mapping and Storification Techniques on Seventh Grade Students' Reading Comprehension and Vocabulary Knowledge in English

Yıl 2024, Cilt: 12 Sayı: 3, 19 - 35, 30.09.2024

Öz

This study aimed to investigate the effects of storification and mind mapping techniques on students' vocabulary knowledge and reading comprehension skills in English. A quasi-experimental research design was employed. The sample consisted of 60 seventh-grade students from three classes in secondary schools affiliated with the Ministry of National Education (MONE). The study included three groups: Experiment 1, Experiment 2, and a control group. During the experimental process, the Experiment 1 group was taught using the storification technique, while the Experiment 2 group was taught using the mind mapping technique. The control group did not receive any intervention during the teaching process. In line with the seventh-grade English curriculum, two topics were presented to the experimental groups using lesson plans and materials specifically prepared for these units. The experimental process involved the use of pre-tests, post-tests, and follow-up tests for data analysis. Achievement tests measuring English vocabulary and reading comprehension skills were utilized as data collection tools. The research findings revealed a significant improvement in reading comprehension skills across all groups compared to the pre-experimental phase, indicating that the techniques used in the experimental groups facilitated permanent learning.

Kaynakça

  • Ağçam, R. & Babanoğlu, M. P. (2018). The solo analysis of EFL teaching programmes: Evidence from Turkey. Electronic Turkish Studies, 13(27), 1-18. https://doi.org/10.7827/turkishstudies.14255
  • Akbari, Z. (2015). Current challenges in teaching/learning English for EFL learners: The case of junior high school and high school. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 199, 394–401. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.524
  • Aydoğan, H. (2016). English vocabulary and grammar difficulties encountered among Turkish students: A case study at a Turkish state university. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 550-562.
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. (24. baskı) Ankara: Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. (2nd ed.). Sage, Thousand Oaks, CA.
  • Drew, I., Oostdam, R. and Van Toorenburg, H. (2007). Teachers’ experiences and perceptions of primary EFL in Norway and the Netherlands: A comparative study. European Journal of Teacher Education, 30(3), 319–341. https://doi.org/10.1080/02619760701486159
  • Ellis, G., Brewster, J.& Girard, D. (2002). The primary English teacher’s guide. Reading and Writing, 110. Erguvan, D. (2014). Instructors ‘perceptions towards the use of online instructional tool in an academic English setting in Kuwait. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 13(1), 115-130.
  • Fadel, M. R. (2005). Orta seviyede hikâye anlatımı ve kelime edinimi. Yüksek Lisans Tezi. Mentouri Üniversitesi. Cezayir
  • Harmer, J. (1993). The practice of English language teaching. Essex: Longman Group UK Limited, ISBN 0582-04656-4.
  • İnam, G. (2009). İlköğretim okulları 4.sınıf İngilizce dersi öğretim programının değerlendirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Kızılarslan, E. (2022), Yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde üniversite öğretim görevlileri ve öğrencilerinin COVID 19 salgın döneminde İngilizce öğretmek için kullanılan çevrimiçi araçlara bakış açıları. Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • La, A. & Santoso, B. & Ginting, D. (2023). The effects of storytelling teaching style on elementary students' reading comprehension. Journal of English Educational Study (JEES). 6. 20-29. 10.31932/jees.v6i2.2472.
  • Malekzadeh, B., & Bayat, A. (2015). The effect of mind mapping strategy on comprehending ımplicit ınformation in efl reading texts.
  • Öksüzer, K. (2021), Drama aktivitelerinin çocuklara yabancı dil olarak ingilizce öğretiminde tutum, güdülenme ve kaygıya etkisi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Medeniyet Üniversitesi, İstanbul.
  • Pransiska,T. E. (2018). The use of short story as materials in reading comprehension in mts yapı pakem sleman yogyakarta grade ıx, Thesis, Indonesia
  • Şahin, C. (2016). Hikâyelerle desteklenmiş yabancı dil öğretiminin 5 ve 8. Sınıflar düzeylerinde kelime dağarcığı, okuduğunu anlama ve yabancı dile karşı tutumuna etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.
  • Şendoğan Erdoğan, K. (2020). Foreign language education during covıd-19 pandemic: An evaluation from the perspectives of preparatory class students. Milli Eğitim, 49(1), 1079-1090. DOI: 10.37669milliegitim.788274
  • Şerabatır, S. (2008). İlkögretim 6. ve 7. Sınıf öğrencilerinin İngilizce dersinde kullandıkları kelime öğrenme stratejileri. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu
  • Şimşir, N., Karahan, E. ve Anagün, Ş. S. (2019). Yabancı dil öğretiminde hikâye anlatımı tekniğinin kelime öğrenimine etkilerinin öğrenci ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – Journal of Qualitative Research in Education, 7(3), 1266-1287. doi:10.14689/issn.2148-624.1.7c.3s.15m
  • Tyler, R. W. (1949). Basic principles of curriculum and instruction. Chicago: The University of Chicago Press.
  • Yılmaz, Ş. (2015). Ortaokul seviyesinde İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin kısa hikâyeler eşliğinde hazırlanan derslere karşı tutumlarını araştıran bir vaka çalışması. Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi, Mersin.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İkinci Bir Dil Olarak İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Burcu İlhan İrge 0000-0002-0926-2096

Sevilay Yıldız 0000-0002-8863-2488

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 24 Haziran 2024
Kabul Tarihi 20 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA İlhan İrge, B., & Yıldız, S. (2024). The Effect of Mind Mapping and Storification Techniques on Seventh Grade Students’ Reading Comprehension and Vocabulary Knowledge in English. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 12(3), 19-35.