Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ EKONOMİDE DİJİTAL EMEK

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 5 - 17, 02.07.2018

Öz

Bilgi ve iletişim teknolojilerinin son yıllarda hızlı bir şekilde gelişmesiyle ülkelerde ekonominin ve ekonomik ilişkilerin gelişmesine ve değişmesine neden olmuştur. Bu değişime kayıtsız kalmak mümkün değildir. Dijital dönüşüm önce ekonomiyi daha sonra çalışma ilişkilerini ve toplumu etkilemekte ve değiştirmektedir. Bu değişim ne yazık ki her zaman olumlu olmamakta, oluşan yeni düzenin yeni kuralları, sömürüyü de beraberinde getirmektedir. Dijital ekonominin yaygınlaşmasıyla birlikte eski iş modelleri cazibesini yitirmiştir. Bu çalışmada dijital ekonomi içerisinde yer alan dijital emek piyasası ve dijital emeğin bu yeni düzen içindeki durumu tartışılacaktır. Bu tartışmaların çıkış noktası olan maddi ve maddi olmayan emek kavramları da bu bağlamda değerlendirilmiştir. 

Kaynakça

  • Barışık, S., Yirmibeşçik, O. (2006), “Türkiye’de Yeni Ekonominin Oluşum Sürecini Hızlandırmaya Yönelik Uyum Çabaları”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 39-62. Bozdoğanoğlu, B. (2014), “Sanal Para Birimi Bitcoin'in Kayıtdışı Ekonomi İle Karapara Faaliyetlerine Etkisi ve Vergilendirilmesi”, Mali Hukuk Dergisi, (111), 3-19. Brynjolfsson,E. vd. (2002), Intangible Assets: Computers and Organizational Capital. Bulut, E., Ayteş A. (2015), Giriş: Dijital Emek, Dijital Emek. Toplum ve Bilim, 135, 3-7. Dowling,E.,(2007), “Producing the Dining Experience:Measure, subjectivity and the affective worker”, Ephemera,vol 7. Elele, O. (2013), “Bulut Bilişimde Vergi Riskleri”, Vergide Gündem (İletişim-Bilişim Özel Sayısı), 3-5. Fuchs,C. (2015), Dijital Emek ve Karl Marx, Notabene Yayınları,Ankara Fuchs, C. (2015), The Digital Labour Theory of Value and Karl Marx in the Age of Facebook, Youtube, Twitter, Edt: Weibo. E. Fisher ve C. Fuchs, Reconsidering Value and Labour in the Digital Age. Hampshire: Palgrave Macmillan. Gill,R.,(2002), Cool, Creative and Egalitrain? Exploring gender in Project-based new media work in Euro. Information, communication& society 5 (1). Gökbunar, R., & Utkuseven , A. (2002), “Elektronik Ticaretin Vergilendirilmesinde Yaşanan gelişmeler: Yeni İpekyolu Bir Vergi Cenneti Mi?”, İ.Ü Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 197-209. Harvie,D.(2005), All labour produces value for capital and we all struggle against value, The commoner,no 10 Hebblewhite, J. and Henning, W. (2014). ''Üretim Araçları Olarak İletişim Araçları''. Marx Geri Döndü: Medya, Meta ve Sermaye Birikimi. Der: Vincent Mosco & Christian Fuchs, Tr. Derleyen: Funda Başaran. Notabene. ITO. (2006). İnternet Rekalmcılığı E-Reklam. (erişim) http://www.ito.org.tr/itoyayin/0021605.pdf, 14.06.2016. Karahanoğulları, Y., (2008), “Marx’ta üretken emek Kategorisi ve 2006 dönemi Türkiye ekonomisi için Ampirik bulgular”, SBF dergisi, C:63, S:2. Kıyan, Z. (2015), “Dijital Kapitalizm”in İletişim Alanındaki İzleri: Üretim, Dolaşım, Emek ve Tüketim Süreçleri. Toplum ve Bilim, 135, 27-56. Lazzarato, M. (1996). Immaterial Labour. In Radical Thought in Italy, ed. Paolo Virno and Michael Hardt, M. Minneapolis, MN: University of Minnesota Press, pp. 133-146. Negri, A. (2008) Reflections on Empire, çev. Edt: Emery, Polity Press, Cambridge OECD, (2017), Digital Economy Outlook. O’Reilly T.(2005). What is Web 2.0? Özmakas, U. (2015), “İnsan Sermayesinin Kaynağı: Maddi Olmayan Emek”, Toplum ve Bilim, 135, pp.8-26. Savul,G. (2018), Sınıfın Yeni Görünümleri ve Bilişim Sektörü, Maddi, Gayri Maddi Emek, Notabene Yayınları, Ankara. Savran,S., ve E., A.,Tonak (2012), Üretken emek ve üretken olmayan emek :Açıklığa Kavuşturma ve Sınıflandırma Denemesi, Kapitalin izinde. Trott,B.,(2007), Immertarial Labour and World Order: An Eveluation of A Thesis Uzgören,E.& Korkmaz, İ.(2015), “Sosyal Medya Ekonomisinin Mikro İktisadi Temelleri Üzerine Bir İnceleme”, Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(1), pp.63-73 Yıldız, Ö. (2009), “Bilişim Dünyasının Yeni Modeli: Bulut Bilişim (Cloud Computing) ve Denetim”, Sayıştay Dergisi, (74-75), pp.5-23. Yardımcıoğlu, M., & Uçar, M. (2015), “Küresel E-Ticaret Şirketlerinin Faaliyet Gösterdikleri Ülkelerde Elde Ettikleri Kazançların Muhasebe Süreci ve Vergilendirilmesi: Google, Facebook ve Twitter İçin Türkiye Örneği”, KSÜ İİBF Dergisi, 5(2), 169-190.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sezin Ünal Miçooğulları Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Temmuz 2018
Kabul Tarihi 25 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ünal Miçooğulları, S. (2018). YENİ EKONOMİDE DİJİTAL EMEK. International Journal of Labour Life and Social Policy, 1(1), 5-17.
AMA Ünal Miçooğulları S. YENİ EKONOMİDE DİJİTAL EMEK. IJLLSP. Temmuz 2018;1(1):5-17.
Chicago Ünal Miçooğulları, Sezin. “YENİ EKONOMİDE DİJİTAL EMEK”. International Journal of Labour Life and Social Policy 1, sy. 1 (Temmuz 2018): 5-17.
EndNote Ünal Miçooğulları S (01 Temmuz 2018) YENİ EKONOMİDE DİJİTAL EMEK. International Journal of Labour Life and Social Policy 1 1 5–17.
IEEE S. Ünal Miçooğulları, “YENİ EKONOMİDE DİJİTAL EMEK”, IJLLSP, c. 1, sy. 1, ss. 5–17, 2018.
ISNAD Ünal Miçooğulları, Sezin. “YENİ EKONOMİDE DİJİTAL EMEK”. International Journal of Labour Life and Social Policy 1/1 (Temmuz 2018), 5-17.
JAMA Ünal Miçooğulları S. YENİ EKONOMİDE DİJİTAL EMEK. IJLLSP. 2018;1:5–17.
MLA Ünal Miçooğulları, Sezin. “YENİ EKONOMİDE DİJİTAL EMEK”. International Journal of Labour Life and Social Policy, c. 1, sy. 1, 2018, ss. 5-17.
Vancouver Ünal Miçooğulları S. YENİ EKONOMİDE DİJİTAL EMEK. IJLLSP. 2018;1(1):5-17.