Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, Cilt: 8/1, 140 - 156, 07.11.2023

Öz

Kaynakça

  • AÇEV (2020). https://www.acevokuloncesi.org/ogrenme-ortami/eğitimci/sinif-yönetimi/dinlemek-ve-kendini-ifade-etme/
  • Aksoy, P. & Baran, G. (2019). Dil gelişimi. A. Köksal Akyol (Ed), Erken çocukluk döneminde gelişim 1 (2.Baskı). Anı. Aksoy, P. & Baran, G. (2017) Dil Gelişimi. A. Köksal Aksoy (Ed.) Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I Ankara: Anı.
  • Alperen, N. (2001). Türkçe okuma ve yazma eğitim rehberi. Alperen
  • Bachmann, C., Lindenfeld, J. & Simonin, J. (1991). Langage et communications sociales. Hatier/Didier.
  • Başak, B., Korkmaz, H. Ü., Doğan, B., & Küser, B. (2022). Dinleme nedir? Ankara Üniversitesi Açık ders Malzemeleri, Açikders.ankara.edu.tr.
  • Bee, H. & Boyd, B. (2009). Çocuk gelişimi psikolojisi. (O.Gündüz, Çev.) İstanbul: Kaknüs.
  • Beebe, S. A., Beebe, S. J., & lvy, D.K (2013). Communication: Principles for a lifetime(5rd Edition). Boston: Pearson Higher Ed.
  • Berk, L. E. (2013) Çocuk Gelişimi. (B.Onur & A. Dönmez, Çev.) Ankara: İmge
  • Berk, L. E. (2020). Erken çocuklukta bilişsel gelişim. N. Işıkoğlu Erdoğan (Ed.), (Çev.
  • N. Işıkoğl Erdoğan), Bebekler ve çocuklar doğum öncesinden orta çocukluğa (s. 202-246), Nobel.
  • Calp, M. (2005). Özel Öğretim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi. Eğitim
  • Çakır, N. (2000). Normal İşiten Bir Türk Anne ve İlköğretim Çağındaki İşitme Engelli
  • Çocuğunun Yemek Hazırlama ve Yemek Yeme Etkinliği Esnasındaki Etkileşimlerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Cihangir-Çankaya, Z. (2015). Kişiler arası ilişkiler ve iletişimde dinleme. A. Kaya (Ed). Kişiler arası ilişkiler ve etkili iletişim. Pegem Yayınları.
  • Davis, M., Paleng, K., & Fanning, P. (2015). İletişim becerileri. Çeviri Ed.: S. Erkal ilhan, Alter.
  • Demirtaş, V. Y.; Karadağ, F. (2021). Erken okuryazarlıkta sözel dil becerileri, sözcük dağarcığı ve desteklenmesi. F. Erbay. (Ed.). Erken okuryazarlık becerileri ve desteklenmesi. Eğiten.
  • Doğan, Y. (2013). Dinleme eğitimi: kuram, uygulama, ölçme ve değerlendirme. Güzel ve H. Karatay (Ed). Türkçe öğretimi el kitabı. Pegem Yayınları. Dönmezer, İ. (2009). Ailede iletişim ve etkileşim (6.Baskı), Hegem.
  • Dönmezer, İ. (1999). Ailede iletişim ve etkileşim sağlıklı insan, sağlıklı aile (2. Baskı). Sistem.
  • Ergin, B. (2012). 5-6 Yaş Çocklarının Dil Gelişim Düzeyleri İle Sosyal Kabul Durumları Arasındaki İlişkilerinin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi.
  • Estabrooks, W. (1998). Cochlear Implants for Kids. Alex Graham Bell Assn for Deaf; 1st edition.
  • Gilberston, M., & Bramlett, R. K. (1998). Phonological awareness screening to identify at-risk readers: Implications for practitioners. Language, Speech and Hearing Services in Schools, 29, 109-116.
  • Gordon, I. E. (2004). Theories of visual perception. Psychology press.
  • Göğüş, B. (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi. Gül.
  • Güneş, F. (2017). Okuma sürecinde metindeki anlamdan zihindeki anlama, İnternational Journal of Language Academy, 14, 7-25
  • Hunt, R. R., & Ellis, H. C. (1999). Fundamentals of cognitive psychology (6th ed.). McGraw-Hill
  • İzin, N. (2005). Dil Becerilerinin Gelişiminde Özgüven. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Jusczyk, P. W., & Hohne, E. A. (1997). Infants’ memory for spoken words. Science, 277(5334), 1984–1986.
  • Kabadayı, A. (2005). Nasreddin Hoca fıkralarının okul öncesi eğitimde kullanılması için bilgisayar odaklı bir model önerisi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 2(2), 2- 20. Retrieved from http://www.insanbilimleri. com.
  • Kabadayı, A. (2007). Sosyal bir ders materyali olarak bilmecelerin çocukların gelişim alanlarına katkılarının incelenmesi: Konya örneği. Uluslararası Insan Bilimleri Dergisi, 4(2), 2-17. http://www.insanbilimleri.com.
  • Kabadayı, A. (2009). Ninnilerin çocuğun gelişim alanlarına katkılarının içerik acıdan incelenmesi: Konya örneği. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6, 1. Retrieved from http://www.insanbilimleri.com
  • Kabadayı, A. (2014). Contributions of the “Counting Jingles” to children in plays from teachers’ perspectives. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 143, 458 – 462.
  • Kabadayı, A. (2017). Enhancing early literacy development of the children via finger games. New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences. [Online]. 01, pp 401-408. Available from: www.prosoc.eu
  • Kadıoğlu, Ö. T. (2004). Çocuğumu Hayata Hazırlıyorum. Damla.
  • Levitin, D. J. (2008). The world in six songs: How the musical brain created human nature. Penguin.
  • Mackay, I. (1997). Dinleme Becerisi (Çev: Aksu Bora ve Onur Cançolak), İlkkaynak Kültür ve Sanat Ürünleri.
  • Morrison, G. S. (2021). Bebekler ve çocuklar: öğrenme için temel yıllar. S. Sönmez (Ed.), (Çev. I.B. Kolaşınlı), Günümüzde erken çocukluk eğitimi içinde (s.243-281), Nobel.
  • Navaro, L. (1987). Beni Duyuyor musun? Ya-Pa
  • Özbay, M. (2009). Bir dil becerisi olarak dinleme eğitimi. Öncü.
  • Özbay, M. & Çetin, D. (2011). Dinleme becerisinin geliştirilmesinde prozodik farkındalığın önemi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26, 155-175.
  • Özbay, M. & Melanlıoğlu, D. (2012). Türkçe öğretim programlarının dinleme becerisi bakımından değerlendirilmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature an History of Turkish or Turkic, 7(1), 87-97.
  • Özcan Eroğlu, A. (1998). Down Sendromlu Çocuk Anneleri ile Normal Gelişim Gösteren Çocuk Annelerinin Doğal Ortamda Günlük Rutinlerde Sözel İletişim Amaçlarının Betimlenmesi ve Karşılaştırılması, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Querleu, D., Renard, X., Versyp, F., Paris-Delrue, L. and Crtpin, G. (1988): Fetal hearing. Eur. J. Obstet. Gynecol. Reprod. Biol., 29, 191-212.
  • Savaş, B. (2018). Okuma eğitimi ve çocuklarda dil gelişimi (2. Baskı), Papatya.
  • Senemoğlu, N. (2010). Gelişim öğrenme ve öğretim. (17. Baskı), Pegem Akademi.
  • Şimşek, Z. C. (2017). Farklı kitap okma tekniklerinin 48-66 ay grubu çocuklarının dil gelişimine olan etkileri (Doktora Tezi). Pamukkale Üniversitesi.
  • Tallack, P. (2007). Anne karnında. NTV Yayınları.
  • Tallack, W. (2011). Malta, under the Phenicians, Knights, and English. Creative Media Partners, LLC
  • Turan, F., Topçu, Z. G. (2016). İletişim ve dil gelişimi. E. N. Metin (Ed.), Doğum Öncesinden Ergenliğe Çocuk Gelişimi. Pegem,
  • Turan, Ü. D. (2019). Edimbilim l: bağlam, konuşma ilkeleri ve söz eylem kuramı. A. S. Özsoy ve Ü. D. Turan (ed.), Genel dilbilim ll İçinde (s. 119-132). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Tutar, H., Yılmaz, M.K. & Eroğlu, Ö. (2014). Genel ve teknik iletişim (6. baskı). Ankara:Seçkin.
  • Tümkaya, S. (2016). Dil Gelişimi. (Ed. M. E. Deniz) Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. (s.29-54), Maya.
  • Umagan, S. (2007). Dinleme, İlköğretimde Türkçe Öğretimi. Editör: Ahmet Kırkkılıç ve Hayati Akyol, Pegam.
  • Mc.Whirter,J & Voltan-Acar, N. (2005). Çocukla İletişim. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayın Evi
  • Woolfolk, A., Winne, P. H., & Perry, N. E. (2011). Educational Psychology, Fifth Canadian Edition (5th Edition) Paperback.
  • Yalçın, A. (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri Yeni Yaklaşımlar, Akçağ.
  • Yangın, B. (1999). İlköğretimde Türkçe Öğretimi İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı Modül 4. Millî Eğitim Bakanlığı. Ankara.
  • Yavuzer, H. (2001). Çocuk eğitimi el kitabı (13. Baskı), Remzi.
  • Yavuzer, H. (2012). Çocuk psikolojisi (34. Baskı), Remzi.
  • Yazıcı, Z., Dereobalı, N. (2015). Sözel dil becerisi ve erken okuryazarlık. F. Temel (Ed.). Dil ve okuryazarlık. Hedef.

IMPLICATIONS OF THE DEVELOPING LISTENING SKILLS IN EARLY CHILDHOOD PERIOD

Yıl 2024, Cilt: 8/1, 140 - 156, 07.11.2023

Öz

Listening is one of the basic language skills and the most used skill in communication. Just as most human relations are based on listening, one of the main ways to obtain information, learn and understand is listening. Listening skill; Although it is as important as speaking, reading and writing skills, listening skill training is given less importance because it occurs spontaneously and does not require any other effort. In fact, without giving due importance to listening skills, development in other language skill areas cannot be expected. The way for children to correctly perceive the world and the environment they live in is through listening skills, and since babies begin to hear sounds from the seventh month of pregnancy, listening skills need to be developed from an early age. The role of family and education is important in developing listening skills.

Kaynakça

  • AÇEV (2020). https://www.acevokuloncesi.org/ogrenme-ortami/eğitimci/sinif-yönetimi/dinlemek-ve-kendini-ifade-etme/
  • Aksoy, P. & Baran, G. (2019). Dil gelişimi. A. Köksal Akyol (Ed), Erken çocukluk döneminde gelişim 1 (2.Baskı). Anı. Aksoy, P. & Baran, G. (2017) Dil Gelişimi. A. Köksal Aksoy (Ed.) Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I Ankara: Anı.
  • Alperen, N. (2001). Türkçe okuma ve yazma eğitim rehberi. Alperen
  • Bachmann, C., Lindenfeld, J. & Simonin, J. (1991). Langage et communications sociales. Hatier/Didier.
  • Başak, B., Korkmaz, H. Ü., Doğan, B., & Küser, B. (2022). Dinleme nedir? Ankara Üniversitesi Açık ders Malzemeleri, Açikders.ankara.edu.tr.
  • Bee, H. & Boyd, B. (2009). Çocuk gelişimi psikolojisi. (O.Gündüz, Çev.) İstanbul: Kaknüs.
  • Beebe, S. A., Beebe, S. J., & lvy, D.K (2013). Communication: Principles for a lifetime(5rd Edition). Boston: Pearson Higher Ed.
  • Berk, L. E. (2013) Çocuk Gelişimi. (B.Onur & A. Dönmez, Çev.) Ankara: İmge
  • Berk, L. E. (2020). Erken çocuklukta bilişsel gelişim. N. Işıkoğlu Erdoğan (Ed.), (Çev.
  • N. Işıkoğl Erdoğan), Bebekler ve çocuklar doğum öncesinden orta çocukluğa (s. 202-246), Nobel.
  • Calp, M. (2005). Özel Öğretim Alanı Olarak Türkçe Öğretimi. Eğitim
  • Çakır, N. (2000). Normal İşiten Bir Türk Anne ve İlköğretim Çağındaki İşitme Engelli
  • Çocuğunun Yemek Hazırlama ve Yemek Yeme Etkinliği Esnasındaki Etkileşimlerinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Cihangir-Çankaya, Z. (2015). Kişiler arası ilişkiler ve iletişimde dinleme. A. Kaya (Ed). Kişiler arası ilişkiler ve etkili iletişim. Pegem Yayınları.
  • Davis, M., Paleng, K., & Fanning, P. (2015). İletişim becerileri. Çeviri Ed.: S. Erkal ilhan, Alter.
  • Demirtaş, V. Y.; Karadağ, F. (2021). Erken okuryazarlıkta sözel dil becerileri, sözcük dağarcığı ve desteklenmesi. F. Erbay. (Ed.). Erken okuryazarlık becerileri ve desteklenmesi. Eğiten.
  • Doğan, Y. (2013). Dinleme eğitimi: kuram, uygulama, ölçme ve değerlendirme. Güzel ve H. Karatay (Ed). Türkçe öğretimi el kitabı. Pegem Yayınları. Dönmezer, İ. (2009). Ailede iletişim ve etkileşim (6.Baskı), Hegem.
  • Dönmezer, İ. (1999). Ailede iletişim ve etkileşim sağlıklı insan, sağlıklı aile (2. Baskı). Sistem.
  • Ergin, B. (2012). 5-6 Yaş Çocklarının Dil Gelişim Düzeyleri İle Sosyal Kabul Durumları Arasındaki İlişkilerinin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi.
  • Estabrooks, W. (1998). Cochlear Implants for Kids. Alex Graham Bell Assn for Deaf; 1st edition.
  • Gilberston, M., & Bramlett, R. K. (1998). Phonological awareness screening to identify at-risk readers: Implications for practitioners. Language, Speech and Hearing Services in Schools, 29, 109-116.
  • Gordon, I. E. (2004). Theories of visual perception. Psychology press.
  • Göğüş, B. (1978). Orta Dereceli Okullarımızda Türkçe ve Yazın Eğitimi. Gül.
  • Güneş, F. (2017). Okuma sürecinde metindeki anlamdan zihindeki anlama, İnternational Journal of Language Academy, 14, 7-25
  • Hunt, R. R., & Ellis, H. C. (1999). Fundamentals of cognitive psychology (6th ed.). McGraw-Hill
  • İzin, N. (2005). Dil Becerilerinin Gelişiminde Özgüven. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Jusczyk, P. W., & Hohne, E. A. (1997). Infants’ memory for spoken words. Science, 277(5334), 1984–1986.
  • Kabadayı, A. (2005). Nasreddin Hoca fıkralarının okul öncesi eğitimde kullanılması için bilgisayar odaklı bir model önerisi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 2(2), 2- 20. Retrieved from http://www.insanbilimleri. com.
  • Kabadayı, A. (2007). Sosyal bir ders materyali olarak bilmecelerin çocukların gelişim alanlarına katkılarının incelenmesi: Konya örneği. Uluslararası Insan Bilimleri Dergisi, 4(2), 2-17. http://www.insanbilimleri.com.
  • Kabadayı, A. (2009). Ninnilerin çocuğun gelişim alanlarına katkılarının içerik acıdan incelenmesi: Konya örneği. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6, 1. Retrieved from http://www.insanbilimleri.com
  • Kabadayı, A. (2014). Contributions of the “Counting Jingles” to children in plays from teachers’ perspectives. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 143, 458 – 462.
  • Kabadayı, A. (2017). Enhancing early literacy development of the children via finger games. New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences. [Online]. 01, pp 401-408. Available from: www.prosoc.eu
  • Kadıoğlu, Ö. T. (2004). Çocuğumu Hayata Hazırlıyorum. Damla.
  • Levitin, D. J. (2008). The world in six songs: How the musical brain created human nature. Penguin.
  • Mackay, I. (1997). Dinleme Becerisi (Çev: Aksu Bora ve Onur Cançolak), İlkkaynak Kültür ve Sanat Ürünleri.
  • Morrison, G. S. (2021). Bebekler ve çocuklar: öğrenme için temel yıllar. S. Sönmez (Ed.), (Çev. I.B. Kolaşınlı), Günümüzde erken çocukluk eğitimi içinde (s.243-281), Nobel.
  • Navaro, L. (1987). Beni Duyuyor musun? Ya-Pa
  • Özbay, M. (2009). Bir dil becerisi olarak dinleme eğitimi. Öncü.
  • Özbay, M. & Çetin, D. (2011). Dinleme becerisinin geliştirilmesinde prozodik farkındalığın önemi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26, 155-175.
  • Özbay, M. & Melanlıoğlu, D. (2012). Türkçe öğretim programlarının dinleme becerisi bakımından değerlendirilmesi. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature an History of Turkish or Turkic, 7(1), 87-97.
  • Özcan Eroğlu, A. (1998). Down Sendromlu Çocuk Anneleri ile Normal Gelişim Gösteren Çocuk Annelerinin Doğal Ortamda Günlük Rutinlerde Sözel İletişim Amaçlarının Betimlenmesi ve Karşılaştırılması, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Querleu, D., Renard, X., Versyp, F., Paris-Delrue, L. and Crtpin, G. (1988): Fetal hearing. Eur. J. Obstet. Gynecol. Reprod. Biol., 29, 191-212.
  • Savaş, B. (2018). Okuma eğitimi ve çocuklarda dil gelişimi (2. Baskı), Papatya.
  • Senemoğlu, N. (2010). Gelişim öğrenme ve öğretim. (17. Baskı), Pegem Akademi.
  • Şimşek, Z. C. (2017). Farklı kitap okma tekniklerinin 48-66 ay grubu çocuklarının dil gelişimine olan etkileri (Doktora Tezi). Pamukkale Üniversitesi.
  • Tallack, P. (2007). Anne karnında. NTV Yayınları.
  • Tallack, W. (2011). Malta, under the Phenicians, Knights, and English. Creative Media Partners, LLC
  • Turan, F., Topçu, Z. G. (2016). İletişim ve dil gelişimi. E. N. Metin (Ed.), Doğum Öncesinden Ergenliğe Çocuk Gelişimi. Pegem,
  • Turan, Ü. D. (2019). Edimbilim l: bağlam, konuşma ilkeleri ve söz eylem kuramı. A. S. Özsoy ve Ü. D. Turan (ed.), Genel dilbilim ll İçinde (s. 119-132). Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Tutar, H., Yılmaz, M.K. & Eroğlu, Ö. (2014). Genel ve teknik iletişim (6. baskı). Ankara:Seçkin.
  • Tümkaya, S. (2016). Dil Gelişimi. (Ed. M. E. Deniz) Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. (s.29-54), Maya.
  • Umagan, S. (2007). Dinleme, İlköğretimde Türkçe Öğretimi. Editör: Ahmet Kırkkılıç ve Hayati Akyol, Pegam.
  • Mc.Whirter,J & Voltan-Acar, N. (2005). Çocukla İletişim. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayın Evi
  • Woolfolk, A., Winne, P. H., & Perry, N. E. (2011). Educational Psychology, Fifth Canadian Edition (5th Edition) Paperback.
  • Yalçın, A. (2002). Türkçe Öğretim Yöntemleri Yeni Yaklaşımlar, Akçağ.
  • Yangın, B. (1999). İlköğretimde Türkçe Öğretimi İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı Modül 4. Millî Eğitim Bakanlığı. Ankara.
  • Yavuzer, H. (2001). Çocuk eğitimi el kitabı (13. Baskı), Remzi.
  • Yavuzer, H. (2012). Çocuk psikolojisi (34. Baskı), Remzi.
  • Yazıcı, Z., Dereobalı, N. (2015). Sözel dil becerisi ve erken okuryazarlık. F. Temel (Ed.). Dil ve okuryazarlık. Hedef.
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Yetişkin Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Damar

Erken Görünüm Tarihi 7 Kasım 2023
Yayımlanma Tarihi 7 Kasım 2023
Gönderilme Tarihi 19 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8/1

Kaynak Göster

APA Damar, M. (2023). IMPLICATIONS OF THE DEVELOPING LISTENING SKILLS IN EARLY CHILDHOOD PERIOD. International Journal of Quality in Education, 8/1, 140-156.
AMA Damar M. IMPLICATIONS OF THE DEVELOPING LISTENING SKILLS IN EARLY CHILDHOOD PERIOD. IJQE. Kasım 2023;8/1:140-156.
Chicago Damar, Mustafa. “IMPLICATIONS OF THE DEVELOPING LISTENING SKILLS IN EARLY CHILDHOOD PERIOD”. International Journal of Quality in Education 8/1, Kasım (Kasım 2023): 140-56.
EndNote Damar M (01 Kasım 2023) IMPLICATIONS OF THE DEVELOPING LISTENING SKILLS IN EARLY CHILDHOOD PERIOD. International Journal of Quality in Education 8/1 140–156.
IEEE M. Damar, “IMPLICATIONS OF THE DEVELOPING LISTENING SKILLS IN EARLY CHILDHOOD PERIOD”, IJQE, c. 8/1, ss. 140–156, 2023.
ISNAD Damar, Mustafa. “IMPLICATIONS OF THE DEVELOPING LISTENING SKILLS IN EARLY CHILDHOOD PERIOD”. International Journal of Quality in Education 8/1 (Kasım 2023), 140-156.
JAMA Damar M. IMPLICATIONS OF THE DEVELOPING LISTENING SKILLS IN EARLY CHILDHOOD PERIOD. IJQE. 2023;8/1:140–156.
MLA Damar, Mustafa. “IMPLICATIONS OF THE DEVELOPING LISTENING SKILLS IN EARLY CHILDHOOD PERIOD”. International Journal of Quality in Education, c. 8/1, 2023, ss. 140-56.
Vancouver Damar M. IMPLICATIONS OF THE DEVELOPING LISTENING SKILLS IN EARLY CHILDHOOD PERIOD. IJQE. 2023;8/1:140-56.