The purpose of this study is
to critically and descriptively analyze the problems of upgrading Associate of
Tourism Animation degree to a Bachelor’s degree. Of the total number of
students, 42.9% were female and 57.1% were male. The mean age of the female
students was 20.67±2.94 years and mean age of male students
was 20.88±1.36 years. 13 item data collection instrument was designed
by the researcher. Fifty percent said after graduation they will work in the
profession (animation) in which they are studying; 21.4% said they were
undecided about working in the profession. Also, 57.1% of the students reported
Theatre, %21.4% Recreation, and 21.4% Tourism and Hotel Management as the
potential upgrading bachelor’s degree program for Tourism Animation associate’s
degree. Fifty percent of the students plan to complete an associate’s degree
and upgrade their degree to a bachelor’s degree. Also, 50% of participants
think bachelor’s degree will contribute them in the workplace and 50% think
that it will also contribute their academic career in the future. Results of
the analysis showed that, 64.3% of the participants think that course contents
of the Tourism Animation program and Recreation program is similar and 50%
think that getting a bachelor’s degree in Recreation is more advantageous than
getting a associate’s degree in Tourism Animation. It is suggested that
bachelor’s degree in Recreation should be provided as an upgrading program for
the graduates of associate’s degree in Tourism and Animation. This will help
students to gain motivation, to improve their knowledge and skills for their
future academic career, and to transition these knowledge and skill to future
generations.
Tourism animation recreation animation associate’s degree bachelor’s degree exam
Bu çalışmanın amacı, Turizm Animasyonu Önlisans
Programlarında öğrenim gören öğrencilerin lisans programlarına geçişlere
yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmaya katılan öğrencilerinin %42.9’u
kadın, %57.1’i erkektir. Kadın öğrencilerin yaş ortalaması 20.67±2.94, erkek öğrencilerin yaş ortalaması ise 20.88±1.36’dır. Verilerin
toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen 13 soruluk anket
kullanılmıştır. Araştırma bulguları öğrencilerin %50’sinin mezuniyet sonrası
animatörlüğü meslek olarak yapmayı düşündükleri, %21.4’ünün de animatörlüğü
meslek olarak yapmakta kararsız oldukları ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin
%57.1’i Tiyatro, %21.4’ü Rekreasyon, %21.4’ü de Turizm ve Otelcilik
Programlarına geçiş haklarının bulunduğunu belirtmişlerdir. Önlisans
öğrencilerinden Dikey Geçiş Sınavı ile lisans programına geçiş yapmayı öncelik
olarak gören öğrenciler de tüm öğrencilerin %50’sini oluşturmuştur.
Katılımcıların %64.3’ünün Rekreasyon Lisans Program içeriklerinin Turizm
Animasyonu Önlisans Program içerikleri ile ilişkili olduğunu düşündükleri,
%50’sinin Rekreasyon Lisans Programının, Turizm Animasyonu Programının devamı
niteliğinde olduğunu düşündükleri de bulunmuştur. Turizm animasyonu önlisans
programından mezun olan öğrencilere, Dikey Geçiş Sınavı ile Rekreasyon
bölümlerine geçiş hakkı tanınmasının, Turizm Animasyonu Programın geleceği
adına büyük kazanç olacağı düşünülmektedir.
Konular | Spor Hekimliği |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.