Health sector has expanded via the increasing number of private hospitals as a result of the demand for health service. Competitive struggle has also increased the expectations of patients (consumers) from health organizations. Patient satisfaction is the most fundamental thing in the recent competitive atmosphere. The aim of the study is to determine whether or not promotional activities carried out by private hospitals make a difference in perceptions of consumers in terms of age and marital status about the effect of prestige, recognition and desirability of private hospitals. The study also suggests messages about prestige, recognition and desirability for private hospitals in order to meet the needs of target consumers. The literature is reviewed in the first three parts. The fourth part includes factor analysis to find out perceptions of consumers and MANOVA to reveal the differences. The study finds out that there are differences in perceptions of consumers in terms of age and marital status about the effect of prestige, recognition and desirability of private hospitals.
Health sector marketing promotional activities in private hospitals prestige recognition perception
Sağlık hizmetlerine olan talebin yükselmesiyle, özel hastane sayılarında gözle görülür bir artış yaşanmış ve sağlık sektörü büyümüştür. Sektördeki rekabet güçlendikçe, hastaların (tüketicilerin) sağlık kurumlarından beklentileri de her geçen gün artmaya başlamıştır. Günümüzün çetin rekabet ortamında, hastalar (tüketiciler) tarafından tercih edilmenin en önemli yollarından biri hastaların tatmin olacaklarına inanmalarını sağlamaktır. Bu çalışmanın amacı; “özel hastanelerin yaptığı tanıtımın, hastanenin prestijine, tanınırlığına ve tercih edilirliğine etkisine dair tüketici algıları”nın, yaş ve medeni duruma göre fark yaratıp yaratmadığını tespit etmektir. Bu sayede, özel hastanelerin prestij, tanınırlık ve tercih edilirliğini sağlayacak mesajların, hedef kitlenin özelliklerine göre doğru olarak şekillenebilmesi için öneriler geliştirmektir. Bu amaçlara ulaşabilmek için çalışmanın ilk üç bölümünde konuyla ilgili teorik bilgilere, dördüncü bölümünde ise; tüketicilerin (hastaların) söz konusu algılarını tespit etmek için faktör analizine, yaş ve medeni durumlarına göre farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymak üzere ise MANOVA analizine yer verilmiştir. Analizler sonucunda, katılımcıların yaşlarına ve medeni durumlarına göre, “tanıtımın hastanenin prestiji, tanınırlığı ve tercih edilirliğine etkisi”ne dair algılarında anlamlı bir farklılık görülmüştür.
Sağlık Hizmetleri Pazarlaması Özel Hastanelerde Tanıtım Prestij Tanınırlık Algı
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.