Bu çalışma meslek yüksekokullarında öğrenim gören öğrencilerin umutsuzluk düzeylerini belirlemek ve öğrencilerin umutsuzluk düzeylerinin sosyo-ekonomik değişkenlere göre değişip değişmediğini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya Akdeniz Üniversitesi bünyesinde eğitim-öğretime devam eden Kumluca ve Finike Meslek Yüksekokulları’nda öğrenim gören 416 öğrenci dahil edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin umutsuzluk düzeylerini belirlemek amacıyla “Beck Umutsuzluk Ölçeği”, öğrencilerin sosyo-ekonomik bilgilerini elde edebilmek amacı ile “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Elde edilen veriler t-testi ve varyans (ANOVA) analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulguları, öğrencilerin umutsuzluk düzeylerinin düşük olmasıyla birlikte, bazı öğrencilerin yoğun umutsuzluk yaşadıklarını, cinsiyetlerine, okul başarı durumlarına, arkadaş ilişkilerine ve gelir durumlarına göre umutsuzluk düzeyleri arasında anlamlı farklılıklar olduğunu göstermektedir. Araştırmada öğrencilerin okudukları bölümlerine, sınıflarına, kaldıkları yerlere ve mezun oldukları liseye göre anlamlı farklılıklar olmadığı saptanmıştır. Ayrıca ailelerinin beraberlik durumları, eğitim durumları ve çalışma durumlarına göre de anlamlı farklılıklar olmadığı tespit edilmiştir.
The general purpose of this study is to examine the hopelessness level of Kumluca Vocational School and Finike Vocational School’s students, and the relationship between the socio-demographic variables and the students’ hopelessness levels. 416 currently enrolled students from Kumluca Vocational School and Finike Vocational School are included to the study. In this study, “Beck’s Hopelessness Level” is used for to define the hopelessness level of students; and “Personal Information Form” is used for to gather students’ socio-economic data. The obtained data is evaluated by t-test and variance ( ANOVA ) analysis. The findings of our study shows that, in addition to the low hopelessness level of students, some students experience intensive hopelessness based on their sex, success rate on their schools, the relationship with their friends and their incomes. Also the study points out that there are meaningful varieties between them. However, there are no meaningful findings according to students’ major, accommodation and high schools that they were graduated. Likewise, parents’ marital status, level of education and working conditions do not have any meaningful variety.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.