İşletmelerin rakiplerine karşı sahip oldukları tüm kaynakları kullanmaları
gerekmektedir. Otel işletmelerinin sürekliliği, çalışanların performansı,
hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetinin belirleyicisidir. Otel işletmeleri
çalışanlarına işleri ile ilgili yetki ve sorumluluk vererek, bireysel ve
kurumsal performansın artırılmasının otel işletmeleri açısından karlılığa etki
sağlayacağı düşünülmektedir. Mutfak, otel işletmelerinde müşteri beklentilerine
hizmet sunan, müşteri memnuniyetine önem veren bir bölümdür. Mutfak bölümü
konukların gereksinimi olan yeme–içme üretim alanlarından oluşmaktadır. Bu
çalışmanın amacı, otel mutfaklarının genel yapısının iş performansına etkisini
araştırmaktır. Yapılan literatür taramasında iş performansı ile ilgili bir çok
çalışmaya ulaşılırken otel mutfaklarının genel yapısının çalışanların iş
performansına etkisini araştıran bir çalışmaya ulaşılamaması sebebiyle büyük
önem taşıyan özgün bir araştırmadır. Bu doğrultuda, nicel araştırma
yöntemlerinden biri olan anket tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmada, 2019
yılı yaz ayında Antalya ilinin Aksu ve Serik ilçelerinde bulunan beş yıldızlı
konaklama işletmelerinde çalışan 450 mutfak çalışanından toplanan veriler analiz
edilmiştir. Gerçekleştirilen faktör analizi sonucunda; “çalışan performansı”
tek faktör ve mutfağın genel yapısı ise “mutfağın konumu”, “mutfağın atmosferi”, “mutfağın
tasarımı” ve “mutfak çalışanları” olmak üzere toplam dört faktörden oluştuğu
görülmüştür. Gerçekleştirilen regresyon analizleri sonucunda “mutfağın
tasarımı” ve “mutfak çalışanları” faktörlerinin bağımlı değişken olan çalışan
performansı faktörünü anlamlı bir şekilde etkilediği görülmüştür. Diğer yandan,
“mutfağın konumu” ve “mutfağın atmosferi” faktörlerinin, bağımlı değişken olan çalışan performansı faktörünü
anlamlı bir şekilde etkilemediği tespit edilmiştir.
Otel işletmesi mutfak personeli atmosfer tasarım iş performansı
SDÜ BAP SYL-2018-6897
Businesses
should use all the resources they have against their competitors. The
continuity of hotel businesses is the determinant of employee performance,
service quality and customer satisfaction. It is thought that improving
individual and corporate performance by giving authority and responsibility to
the employees of hotel establishments is expected to have an impact on
profitability in terms of hotel businesses. Cuisine is a department that
provides service to customer expectations and gives importance to customer
satisfaction. The kitchen section consists of the food and beverage production
areas that the guests need. The aim of this study is to investigate the effect
of general structure of hotel kitchens on business performance. While many
studies related to business performance are reached in the literature review,
it is an original research which is of great importance because of the lack of
access to a study investigating the effect of the general structure of hotel
kitchens on the work performance of employees. In this direction, one of the
quantitative research methods, questionnaire technique was used. In the
research, the data collected from 450 kitchen workers working in five star
accommodation establishments in Aksu and Serik districts of Antalya in summer
2019 were analyzed. As a result of factor analysis performed; it was seen that
the four factors “Employee performance” and the location of the cuisine, the
atmosphere of the cuisine, the design of the cuisine and including those
working in the cuisine staff were evaluated as affecting the employee
performance. As a result of the regression analysis, it was found that cuisine
design and cuisine workers factors had a significant effect on the employee
performance factor, which was a dependent variable. On the other hand, it was
found that cuisine location and atmosphere of the cuisine which is a dependent
variable did not significantly affect the employee performance factor.
Hotel management cuisine staff atmosphere planning job performance
SDÜ BAP SYL-2018-6897
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | SDÜ BAP SYL-2018-6897 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.