BibTex RIS Kaynak Göster

BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME KURAMINA DAYALI MATEMATİK EĞİTİMİNİN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUM ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 1, 16 - 32, 01.05.2016

Öz

The Effect Of Mathematics Education on Academic Success and Attitude - Brain Based Learning Theory

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 1, 16 - 32, 01.05.2016

Öz

This thesis observes the success of 6th grade secondary school students on the topic of fractions with the help of brain based learning and it observes the level of its effects on mathematic course. Pre-test and Post-test control group experimental design is used in this search. The search is carried out of total 30 course hours. In order to collect data achievement test,attitude test, cerebral dominance test and interview form are used in the search.The data which are derived from the search, are analysed with Spss 17.0. In the analysing of statistical data, after searching the normality of the data t-test is used both in control and experimental group. The obtained data from the applied analyses; In the last test markings between the control and the experimental group, the success is statistically different in a clear level for the benefit of the experimental group.In the last test markings between the control and the experimental group,the attitude is statistically different in a clear level for the benefit of the experimental group.Furthermore, In the meetings it is understood that the students have positive ideas on the course practices which based on brain based learning method

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA37NN67ZB
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Şükrü Özdemir Bu kişi benim

Sinem Sadık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özdemir, A. Ş., & Sadık, S. (2016). BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME KURAMINA DAYALI MATEMATİK EĞİTİMİNİN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUM ÜZERİNE ETKİSİ. International Journal of Social Science Research, 5(1), 16-32.
AMA Özdemir AŞ, Sadık S. BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME KURAMINA DAYALI MATEMATİK EĞİTİMİNİN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUM ÜZERİNE ETKİSİ. IJSSR. Mayıs 2016;5(1):16-32.
Chicago Özdemir, Ahmet Şükrü, ve Sinem Sadık. “BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME KURAMINA DAYALI MATEMATİK EĞİTİMİNİN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUM ÜZERİNE ETKİSİ”. International Journal of Social Science Research 5, sy. 1 (Mayıs 2016): 16-32.
EndNote Özdemir AŞ, Sadık S (01 Mayıs 2016) BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME KURAMINA DAYALI MATEMATİK EĞİTİMİNİN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUM ÜZERİNE ETKİSİ. International Journal of Social Science Research 5 1 16–32.
IEEE A. Ş. Özdemir ve S. Sadık, “BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME KURAMINA DAYALI MATEMATİK EĞİTİMİNİN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUM ÜZERİNE ETKİSİ”, IJSSR, c. 5, sy. 1, ss. 16–32, 2016.
ISNAD Özdemir, Ahmet Şükrü - Sadık, Sinem. “BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME KURAMINA DAYALI MATEMATİK EĞİTİMİNİN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUM ÜZERİNE ETKİSİ”. International Journal of Social Science Research 5/1 (Mayıs 2016), 16-32.
JAMA Özdemir AŞ, Sadık S. BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME KURAMINA DAYALI MATEMATİK EĞİTİMİNİN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUM ÜZERİNE ETKİSİ. IJSSR. 2016;5:16–32.
MLA Özdemir, Ahmet Şükrü ve Sinem Sadık. “BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME KURAMINA DAYALI MATEMATİK EĞİTİMİNİN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUM ÜZERİNE ETKİSİ”. International Journal of Social Science Research, c. 5, sy. 1, 2016, ss. 16-32.
Vancouver Özdemir AŞ, Sadık S. BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME KURAMINA DAYALI MATEMATİK EĞİTİMİNİN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUM ÜZERİNE ETKİSİ. IJSSR. 2016;5(1):16-32.

*