Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 372 - 382, 03.01.2019

Öz

Kaynakça

  • Akkan E. ve Bozyiğit S. (2012). Turizm Pazarlamasinda Web Sitelerinin Önemi: KKTC’deki Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştirma, 1.Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu, http://apbs.mersin.edu.tr/files/sbozyigit/Scientific_Meetings_007.pdf
  • Alyakut Ö. ve Küçükkömürler Ö. (2018). Kocaeli Gastronomi Potansiyelinin Yaratici Şehirler Aği Kapsaminda Değerlendirilmesi, Uluslararası Orhan Gazi ve Kocaeli Tarihi-Kültürü Sempozyumu-V, Kocaeli.
  • Asmadili, M. ve Yüksek, G. (2018). Konaklama İşletmelerinin Web Sayfa Tasarımlarının Pazarlama Uygulamaları Açısından İncelenmesi: Eskişehir Örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1): 15-26.
  • Ateş U. ve Boz M. (2015). Konaklama İşletmelerinin Web Sitelerinin Değerlendirilmesi: Çanakkale Örneği, JEBPIR, 1 (1): 63-84.
  • Bayram M. ve Yaylı A. (2009). Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi YöntemiyleDeğerlendirilmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (27), 347-379.
  • Birkan, İbrahim. 1998. Bilgisayar Teknolojisindeki Gelişmelerin Turizm Pazarlaması Üzerindeki Etkileri. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 9: 26-32.
  • Boylu Y. ve Tuncer A. (2008). Konaklama İşletmelerinin Yönetim Yapilarinin Web Tabanli Pazarlama Faaliyetlerine Etkisi Üzerine Bir Araştirmaİstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 11-30.
  • Çubukçu M.İ. (2010). Konaklama İşletmeleri Web Site İçeriklerinin Değerlendirilmesi, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi (IUYD), 1(1): 39-59.
  • Erdem, B. ve Kabakçı, E.(2004). Otel İşletmelerinde İnternet Üzerinden İşe Alım (E-İşe Alım) Üzerine Ampirik Bir Araştırma. 3. Ulusal Bilgi, Ekonomi Ve Yönetim Kongresi, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir, 119–131.
  • Güzel, F.Ö., Türker G.Ö. ve Türker A. (2014). Bir Pazarlama Enstrümanı Olarak Rekreasyon Faaliyetlerinin Otellerin Web Sitelerinde Kullanımı: Antalya Destinasyonunda Bir Araştırma, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi (IUYD), 5(2): 5-18.
  • Karamustafa, K., Biçkes, D.M. ve Ulama, Ş. (2002). Türkiye’deki Konaklama İşletmelerinin İnternet Web Sitelerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Çalişma, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19: 51-92.
  • Karamustafa, K.ve Öz, M. (2010).Türkiye’de Konaklama İşletmelerinin Web Sitelerinde Yer Verilen Faktörlerin Başarımı, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(2): 189‐218.
  • Liu, Z. (2000). Internet Tourism Marketing: Potential and Constraints. “Tourism in Southeast Asia& Indo-Chine: Development, Marketing and Sustainability”. Fourth International Conference.
  • https://www.hotel-online.com/Trends/ChiangMaiJun00/InternetConstraints.html Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) (2013). Seçilmiş Göstergelerle Kocaeli 2013, Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası: Ankara, Yayın No 4216.
  • Üzümcü Polat, Tülay; Alyakut, Ömür ve Akpulat Adalet, Nükhet (2017). Coğrafi İşaretleme Kapsamında Kocaeli Gastronomik Ürünlerinin Değerlendirilmesi, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi,19 (28): 132-140.
  • Burhanettin B. ve Özçelik Heper F. (2013). Kocaeli İli’nin Alternatif Turizm Potansiyelinin Değerlendirilmesi, Turizm ve Arastırma Dergisi, 2 (1):46-68.
  • Kocaeli İli, Kültür ve Turizm Bakanliği Turizm İşletmesi Belgeli Konaklama Tesisleri Kapasite Bilgileri, 05.09.2018.
  • http://www.kocaeli.bel.tr/tr/main/pages/tarihce/16 , Erişim: 12.10.2018
  • http://www.kocaeli.gov.tr/turizm, Erişim: 12.10.2018

KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN PAZARLAMASINDA WEB SİTELERİNİN ROLÜ: KOCAELİ OTELLERİ ÖRNEĞİ

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 372 - 382, 03.01.2019

Öz

Bir çok sektörde etkin bir şekilde kullanılan internet, işletmelerin iletişim biçimlerini yeniden

şekillendirmiştir. Internetin teknolojisinin yaygın olarak kullanılmasıyla birlikte işletmler kendilerini kurumsal

web sayfalarından doğrudan temsil etme ve tüketicilerine doğrudan ulaşma olanağına sahip olmuşllardır. Bu

nedenle bu web sayfalarının içerdikleri bilgiler ve tasarımları son derece önemli olmuştur. Bu bağlamda yapılan bu

çalışmada, konaklama işletmelerinin pazarlanmasında web sitelerinin önemine yer verilmiştir. Araştırmada amaçlı

örnekleme yöntemi kullanılarak, Kocaeli ilinde faaliyet gösteren turizm işletme belgeli 4 ve 5 yıldızlı konaklama

işletmeleri (n:19) seçilmiştir. Araştırmada konaklama işletmelerinin pazarlanması bakımından web sayfalarını etkin

kılabilecek özellikleri dikkate alınarak konaklama işletmelerinin web sayfalarını değerlendirmek amaçlanmıştır.

Araştırmada örneklem kapsamına alınan konaklama işletmelerinin web sayfaları ziyaret edilmiş, dört boyut ve

34 maddelik bir ölçek oluşturularak oteller nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi ile değerlendirilmiştir.

Araştırma sonucunda konaklama işletmelerinin web sitelerinde online rezervasyon bilgilerinin yetersiz olduğu,

daha çok klasik otel tanıtımına yönelik bilgilerin yer aldığı ancak sanal tur ve istihdam gibi güncel konularda ise

yetersiz oldukları, iletişim konusunda standart bilgiler verilmekle birlikte forum/blog gibi tüketici yorumları gibi

güncel kullanımların eksik olduğu ve çevresel alan bilgisi açısından ulaşım bilgisinin olduğu ancak otelllerin

konumlandıkları şehirler hakkında bilgi barındırmadıkları görülmektedir.

Kaynakça

  • Akkan E. ve Bozyiğit S. (2012). Turizm Pazarlamasinda Web Sitelerinin Önemi: KKTC’deki Konaklama İşletmeleri Üzerinde Bir Araştirma, 1.Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu, http://apbs.mersin.edu.tr/files/sbozyigit/Scientific_Meetings_007.pdf
  • Alyakut Ö. ve Küçükkömürler Ö. (2018). Kocaeli Gastronomi Potansiyelinin Yaratici Şehirler Aği Kapsaminda Değerlendirilmesi, Uluslararası Orhan Gazi ve Kocaeli Tarihi-Kültürü Sempozyumu-V, Kocaeli.
  • Asmadili, M. ve Yüksek, G. (2018). Konaklama İşletmelerinin Web Sayfa Tasarımlarının Pazarlama Uygulamaları Açısından İncelenmesi: Eskişehir Örneği, Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(1): 15-26.
  • Ateş U. ve Boz M. (2015). Konaklama İşletmelerinin Web Sitelerinin Değerlendirilmesi: Çanakkale Örneği, JEBPIR, 1 (1): 63-84.
  • Bayram M. ve Yaylı A. (2009). Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi YöntemiyleDeğerlendirilmesi, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (27), 347-379.
  • Birkan, İbrahim. 1998. Bilgisayar Teknolojisindeki Gelişmelerin Turizm Pazarlaması Üzerindeki Etkileri. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 9: 26-32.
  • Boylu Y. ve Tuncer A. (2008). Konaklama İşletmelerinin Yönetim Yapilarinin Web Tabanli Pazarlama Faaliyetlerine Etkisi Üzerine Bir Araştirmaİstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(13), 11-30.
  • Çubukçu M.İ. (2010). Konaklama İşletmeleri Web Site İçeriklerinin Değerlendirilmesi, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi (IUYD), 1(1): 39-59.
  • Erdem, B. ve Kabakçı, E.(2004). Otel İşletmelerinde İnternet Üzerinden İşe Alım (E-İşe Alım) Üzerine Ampirik Bir Araştırma. 3. Ulusal Bilgi, Ekonomi Ve Yönetim Kongresi, Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir, 119–131.
  • Güzel, F.Ö., Türker G.Ö. ve Türker A. (2014). Bir Pazarlama Enstrümanı Olarak Rekreasyon Faaliyetlerinin Otellerin Web Sitelerinde Kullanımı: Antalya Destinasyonunda Bir Araştırma, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi (IUYD), 5(2): 5-18.
  • Karamustafa, K., Biçkes, D.M. ve Ulama, Ş. (2002). Türkiye’deki Konaklama İşletmelerinin İnternet Web Sitelerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Çalişma, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19: 51-92.
  • Karamustafa, K.ve Öz, M. (2010).Türkiye’de Konaklama İşletmelerinin Web Sitelerinde Yer Verilen Faktörlerin Başarımı, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(2): 189‐218.
  • Liu, Z. (2000). Internet Tourism Marketing: Potential and Constraints. “Tourism in Southeast Asia& Indo-Chine: Development, Marketing and Sustainability”. Fourth International Conference.
  • https://www.hotel-online.com/Trends/ChiangMaiJun00/InternetConstraints.html Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) (2013). Seçilmiş Göstergelerle Kocaeli 2013, Türkiye İstatistik Kurumu Matbaası: Ankara, Yayın No 4216.
  • Üzümcü Polat, Tülay; Alyakut, Ömür ve Akpulat Adalet, Nükhet (2017). Coğrafi İşaretleme Kapsamında Kocaeli Gastronomik Ürünlerinin Değerlendirilmesi, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi,19 (28): 132-140.
  • Burhanettin B. ve Özçelik Heper F. (2013). Kocaeli İli’nin Alternatif Turizm Potansiyelinin Değerlendirilmesi, Turizm ve Arastırma Dergisi, 2 (1):46-68.
  • Kocaeli İli, Kültür ve Turizm Bakanliği Turizm İşletmesi Belgeli Konaklama Tesisleri Kapasite Bilgileri, 05.09.2018.
  • http://www.kocaeli.bel.tr/tr/main/pages/tarihce/16 , Erişim: 12.10.2018
  • http://www.kocaeli.gov.tr/turizm, Erişim: 12.10.2018
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süheyla Bayraktar Bu kişi benim

Tülay Polat Üzümcü

Yayımlanma Tarihi 3 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bayraktar, S., & Polat Üzümcü, T. (2019). KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN PAZARLAMASINDA WEB SİTELERİNİN ROLÜ: KOCAELİ OTELLERİ ÖRNEĞİ. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, 2(2), 372-382.
AMA Bayraktar S, Polat Üzümcü T. KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN PAZARLAMASINDA WEB SİTELERİNİN ROLÜ: KOCAELİ OTELLERİ ÖRNEĞİ. IJTEBS. Ocak 2019;2(2):372-382.
Chicago Bayraktar, Süheyla, ve Tülay Polat Üzümcü. “KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN PAZARLAMASINDA WEB SİTELERİNİN ROLÜ: KOCAELİ OTELLERİ ÖRNEĞİ”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi 2, sy. 2 (Ocak 2019): 372-82.
EndNote Bayraktar S, Polat Üzümcü T (01 Ocak 2019) KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN PAZARLAMASINDA WEB SİTELERİNİN ROLÜ: KOCAELİ OTELLERİ ÖRNEĞİ. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 2 2 372–382.
IEEE S. Bayraktar ve T. Polat Üzümcü, “KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN PAZARLAMASINDA WEB SİTELERİNİN ROLÜ: KOCAELİ OTELLERİ ÖRNEĞİ”, IJTEBS, c. 2, sy. 2, ss. 372–382, 2019.
ISNAD Bayraktar, Süheyla - Polat Üzümcü, Tülay. “KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN PAZARLAMASINDA WEB SİTELERİNİN ROLÜ: KOCAELİ OTELLERİ ÖRNEĞİ”. Uluslararası Turizm Ekonomi ve İşletme Bilimleri Dergisi 2/2 (Ocak 2019), 372-382.
JAMA Bayraktar S, Polat Üzümcü T. KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN PAZARLAMASINDA WEB SİTELERİNİN ROLÜ: KOCAELİ OTELLERİ ÖRNEĞİ. IJTEBS. 2019;2:372–382.
MLA Bayraktar, Süheyla ve Tülay Polat Üzümcü. “KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN PAZARLAMASINDA WEB SİTELERİNİN ROLÜ: KOCAELİ OTELLERİ ÖRNEĞİ”. Uluslararası Turizm Ekonomi Ve İşletme Bilimleri Dergisi, c. 2, sy. 2, 2019, ss. 372-8.
Vancouver Bayraktar S, Polat Üzümcü T. KONAKLAMA İŞLETMELERİNİN PAZARLAMASINDA WEB SİTELERİNİN ROLÜ: KOCAELİ OTELLERİ ÖRNEĞİ. IJTEBS. 2019;2(2):372-8.