Bu araştırma yeni medya ortamlarında inşa edilen kimliklerin analizine odaklanmaktadır. Kimlik inşasının
tarihsel sürecine ilişkin genel bir çerçeve sunulmakla birlikte onun dijital ortamdaki değişimi incelenmiştir. Özellikle
de Walter Benjamin tarafından detaylı araştırılan flaneur kimlik ve teknolojinin gelişimi ile birlikte onun değişimi
araştırılmıştır. İlk dönemlerde Paris’in Pasajlarını gezen, şehire ve kültüre dışarıdan bakan flaneur zamanla Turizm
sanayisi içerisinde belirli bir evrim geçirdi. Marshall McLuhan’ın ‘Global Köy’ kavramı doğrultusunda flaneur
kimliğin gezindiği, deneyimlediği mekanların sınırları da genişledi. Araştırmada flaneur kimliğin teknolojinin
etkisi ve dijital kültürle birlikte kazanmış olduğu cyberflâneur, dijital gezgin, flanör/turist gibi yeni özellikleri
tespit edilmiştir. Araştırmanın ampirik boyutu Youtube üzerindeki seyahat kanallarının içeriğinin analiz edilmesi
ile inşa edilmiştir. Kendi gezisini son teknolojik aygıtlar aracılığıyla kayda alan ve onu belirli bir anlatı biçiminde
sunan birey modern zamanların flanörü olarak tespit edilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 3, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |