BibTex RIS Kaynak Göster

Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı

Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 35 - 37, 01.03.2016

Öz

Hemşirelik eğitiminde psikomotor beceri eğitiminin iyi yapılandırılması oldukça önemlidir.  Bu bağlamda, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümünde psikomotor beceri eğitiminin klasik yöntemlerin yanı sıra yenilikçi bir yaklaşım olan video destekli öğretim ile gerçekleştirilmesine karar verilmiştir. Beceri eğitimini gerçekleştiren Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı öğretim elemanları tüm becerilere ait video çekimleri yapmıştır. Her bir beceriye ait teorik anlatımların hemen ardından videolar öğrencilere ulaştırılmış ve kendilerine bir ders materyali olarak verilmiştir. Öğrencilerin beceriyi laboratuvar ortamından önce tüm işlem adımları doğrultusunda görmeleri sağlamıştır.  Beceri eğitiminin verilişi kadar değerlendirilmesinin de oldukça önemli olduğundan yola çıkılarak ve değerlendirmede öğrenciler arasında standardizasyonu, objektifliği sağlamak amacı ile Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınav uygulanmıştır. Psikomotor becerinin hem öğretimde hem de değerlendirilmesinde kullanılan bu yöntemlerin hemşirelik eğitimine katkıları olumlu yönde olmuştur.

Kaynakça

  • Denat, Y., Tuğrul, E. (2012). Klinik beceri performanslarını değerlendirmede bir yöntem: objektif yapılandırılmış klinik sınavlar. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 9 (3): 53-59.
  • Göriş, S., Bilgi, N., Bayındır, SD. (2014). Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(2):25-29.
  • Mete, S., Uysal, N. (2010). Hemşirelik mesleksel beceri laboratuarındaki psikomotor beceri eğitiminin öğrenci ve eğiticiler tarafından değerlendirilmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 2:28-38.
  • Schwan, S., Riempp, R.(2004). The cognitive benefits of interactive videos: Learning to tie nautical knots. Learning and Instruction, 14(3):293-305.
  • Terzioğlu, D., Kapucu, S., Özdemir, L. ve ark. (2012). Simülasyon yöntemine ilişkin hemşirelik öğrencilerinin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi, 2012; 16-23.
  • Yılmaz, FN.(2012). İletişim becerileri istasyonundan elde edilen öz değerlendirme ve puanlayıcı değerlendirmelerinin karşılaştırılması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2): 357- 363.
Yıl 2016, Cilt: 1 Sayı: 1, 35 - 37, 01.03.2016

Öz

Kaynakça

  • Denat, Y., Tuğrul, E. (2012). Klinik beceri performanslarını değerlendirmede bir yöntem: objektif yapılandırılmış klinik sınavlar. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 9 (3): 53-59.
  • Göriş, S., Bilgi, N., Bayındır, SD. (2014). Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(2):25-29.
  • Mete, S., Uysal, N. (2010). Hemşirelik mesleksel beceri laboratuarındaki psikomotor beceri eğitiminin öğrenci ve eğiticiler tarafından değerlendirilmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 2:28-38.
  • Schwan, S., Riempp, R.(2004). The cognitive benefits of interactive videos: Learning to tie nautical knots. Learning and Instruction, 14(3):293-305.
  • Terzioğlu, D., Kapucu, S., Özdemir, L. ve ark. (2012). Simülasyon yöntemine ilişkin hemşirelik öğrencilerinin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi, 2012; 16-23.
  • Yılmaz, FN.(2012). İletişim becerileri istasyonundan elde edilen öz değerlendirme ve puanlayıcı değerlendirmelerinin karşılaştırılması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2): 357- 363.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Esra Akın Korhan

Yasemin Tokem

Derya Uzelli Yılmaz

Hacı Dilemek

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2016
Gönderilme Tarihi 24 Kasım 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akın Korhan, E., Tokem, Y., Uzelli Yılmaz, D., Dilemek, H. (2016). Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(1), 35-37.
AMA Akın Korhan E, Tokem Y, Uzelli Yılmaz D, Dilemek H. Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı. İKÇÜSBFD. Mart 2016;1(1):35-37.
Chicago Akın Korhan, Esra, Yasemin Tokem, Derya Uzelli Yılmaz, ve Hacı Dilemek. “Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim Ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 1, sy. 1 (Mart 2016): 35-37.
EndNote Akın Korhan E, Tokem Y, Uzelli Yılmaz D, Dilemek H (01 Mart 2016) Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 1 1 35–37.
IEEE E. Akın Korhan, Y. Tokem, D. Uzelli Yılmaz, ve H. Dilemek, “Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı”, İKÇÜSBFD, c. 1, sy. 1, ss. 35–37, 2016.
ISNAD Akın Korhan, Esra vd. “Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim Ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 1/1 (Mart 2016), 35-37.
JAMA Akın Korhan E, Tokem Y, Uzelli Yılmaz D, Dilemek H. Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı. İKÇÜSBFD. 2016;1:35–37.
MLA Akın Korhan, Esra vd. “Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim Ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 1, 2016, ss. 35-37.
Vancouver Akın Korhan E, Tokem Y, Uzelli Yılmaz D, Dilemek H. Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı. İKÇÜSBFD. 2016;1(1):35-7.