Yıl 2016, Cilt 1 , Sayı 1, Sayfalar 35 - 37 2016-03-01

Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı

Esra Akın Korhan [1] , Yasemin Tokem [2] , Derya Uzelli Yılmaz [3] , Hacı Dilemek [4]


Hemşirelik eğitiminde psikomotor beceri eğitiminin iyi yapılandırılması oldukça önemlidir.  Bu bağlamda, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümünde psikomotor beceri eğitiminin klasik yöntemlerin yanı sıra yenilikçi bir yaklaşım olan video destekli öğretim ile gerçekleştirilmesine karar verilmiştir. Beceri eğitimini gerçekleştiren Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı öğretim elemanları tüm becerilere ait video çekimleri yapmıştır. Her bir beceriye ait teorik anlatımların hemen ardından videolar öğrencilere ulaştırılmış ve kendilerine bir ders materyali olarak verilmiştir. Öğrencilerin beceriyi laboratuvar ortamından önce tüm işlem adımları doğrultusunda görmeleri sağlamıştır.  Beceri eğitiminin verilişi kadar değerlendirilmesinin de oldukça önemli olduğundan yola çıkılarak ve değerlendirmede öğrenciler arasında standardizasyonu, objektifliği sağlamak amacı ile Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınav uygulanmıştır. Psikomotor becerinin hem öğretimde hem de değerlendirilmesinde kullanılan bu yöntemlerin hemşirelik eğitimine katkıları olumlu yönde olmuştur.

  • Denat, Y., Tuğrul, E. (2012). Klinik beceri performanslarını değerlendirmede bir yöntem: objektif yapılandırılmış klinik sınavlar. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 9 (3): 53-59.
  • Göriş, S., Bilgi, N., Bayındır, SD. (2014). Hemşirelik eğitiminde simülasyon kullanımı. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(2):25-29.
  • Mete, S., Uysal, N. (2010). Hemşirelik mesleksel beceri laboratuarındaki psikomotor beceri eğitiminin öğrenci ve eğiticiler tarafından değerlendirilmesi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 2:28-38.
  • Schwan, S., Riempp, R.(2004). The cognitive benefits of interactive videos: Learning to tie nautical knots. Learning and Instruction, 14(3):293-305.
  • Terzioğlu, D., Kapucu, S., Özdemir, L. ve ark. (2012). Simülasyon yöntemine ilişkin hemşirelik öğrencilerinin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Dergisi, 2012; 16-23.
  • Yılmaz, FN.(2012). İletişim becerileri istasyonundan elde edilen öz değerlendirme ve puanlayıcı değerlendirmelerinin karşılaştırılması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2): 357- 363.
Birincil Dil tr
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Yazar: Esra Akın Korhan

Yazar: Yasemin Tokem

Yazar: Derya Uzelli Yılmaz

Yazar: Hacı Dilemek

Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 1 Mart 2016

Bibtex @ { ikcusbfd106531, journal = {İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi}, issn = {2458-9799}, address = {}, publisher = {İzmir Katip Çelebi Üniversitesi}, year = {2016}, volume = {1}, pages = {35 - 37}, doi = {}, title = {Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı}, key = {cite}, author = {Akın Korhan, Esra and Tokem, Yasemin and Uzelli Yılmaz, Derya and Dilemek, Hacı} }
APA Akın Korhan, E , Tokem, Y , Uzelli Yılmaz, D , Dilemek, H . (2016). Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi , 1 (1) , 35-37 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ikcusbfd/issue/25505/106531
MLA Akın Korhan, E , Tokem, Y , Uzelli Yılmaz, D , Dilemek, H . "Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı". İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 1 (2016 ): 35-37 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/ikcusbfd/issue/25505/106531>
Chicago Akın Korhan, E , Tokem, Y , Uzelli Yılmaz, D , Dilemek, H . "Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı". İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 1 (2016 ): 35-37
RIS TY - JOUR T1 - Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı AU - Esra Akın Korhan , Yasemin Tokem , Derya Uzelli Yılmaz , Hacı Dilemek Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 35 EP - 37 VL - 1 IS - 1 SN - 2458-9799- M3 - UR - Y2 - 2016 ER -
EndNote %0 İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı %A Esra Akın Korhan , Yasemin Tokem , Derya Uzelli Yılmaz , Hacı Dilemek %T Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı %D 2016 %J İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi %P 2458-9799- %V 1 %N 1 %R %U
ISNAD Akın Korhan, Esra , Tokem, Yasemin , Uzelli Yılmaz, Derya , Dilemek, Hacı . "Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı". İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 1 / 1 (Mart 2016): 35-37 .
AMA Akın Korhan E , Tokem Y , Uzelli Yılmaz D , Dilemek H . Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2016; 1(1): 35-37.
Vancouver Akın Korhan E , Tokem Y , Uzelli Yılmaz D , Dilemek H . Hemşirelikte Psikomotor Beceri Eğitiminde Video Destekli Öğretim ve OSCE Uygulaması: Bir Deneyim Paylaşımı. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi. 2016; 1(1): 37-35.