Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Acil Serviste Çalışan Hemşirelerin Bakım Verici Rolleri ve Kanıta Dayalı Hemşireliğe İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 41 - 48, 30.01.2024
https://doi.org/10.61399/ikcusbfd.1175380

Öz

Amaç: Bu çalışmada acil servis ünitesindeki hemşirelerin bakım verici rolleri ve kanıta dayalı hemşireliğe ilişkin tutumlarının değerlendirilmesi amaçlandı.
Materyal ve Yöntem: Tanımlayıcı tipte tasarlanan çalışma, Mayıs-Haziran 2022 tarihleri arasında Adana ilinde bulunan iki ilçe devlet hastanesinin acil servis ünitesinde çalışan 80 hemşire yapıldı. Veriler çevrimiçi anket aracılığıyla hemşire tanıtıcı bilgi formu, “Hemşirelerin Bakım Verici Rollerine İlişkin Tutum Ölçeği” ve “Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutum Ölçeği” ile online olarak toplandı. Shapiro-Wilk testi ile normalliği incelenen araştırmada, betimsel istatistikler, Student t testi, One Way Anova testi kullanıldı. İstatistiksel anlamlılık değeri p<0.05 kabul edildi.
Bulgular: Hemşirelerin yaş ortalamaları 29,05±5,82 yıl, %57,50’si kadın, %57,50’si bakım kavramı ile ilgili bilimsel çalışmaları takip ettiği ve %63,70’inin kanıta dayalı hemşirelik tanımını bildiği bulundu. Hemşirelerin Bakım Verici Rollerine İlişkin Tutum Ölçeği’nden aldıkları toplam puan 68,31±8,86 ve Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutum Ölçeği’nden aldıkları toplam puan 57,32±8,52’dir. Kanıt temelli araştırma bulgularının uygulamalarda kullanımı ile hemşirelik bakım kalitesinin artacağına inanma durumuna göre Kanıta Dayalı Hemşireliğe Yönelik Tutum Ölçeği toplam puan ortalaması arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu bulundu (p<0,05).
Sonuç: Acil servis ünitesinde çalışmakta olan hemşirelerin bakım verici rollerine ilişkin tutumları olumlu düzeyde ve kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumları yüksek seviyededir. Hemşirelerin bakım verici rollerini gerçekleştirirken kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını kullanma isteklerinin olması olumlu bir gelişmedir. Acil servis ünitelerinde kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının bakımda kullanılabilmesi için hastane yöneticileri tarafından hemşirelerin bilimsel araştırmalara teşvik edilmesi, kongre, sempozyum gibi bilimsel çalışmalarda maddi olarak desteklenmesi ve hemşirelerin bu konuda bilinçlenmesi önerilmektedir.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

Araştırmanın yapılmasına izin veren devlet hastanesi ile acil servis ünitesi sorumlu hemşirelerine ve araştırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden acil servis hemşirelerine teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Suhonen R, Stolt M, Habermann M, Hjaltadottir I, Vryonides S, Tonnessen S et al. Ethical elements in priority setting in nursing care: A scoping review. In International Journal of Nursing Studies. 2018;18-25- 42. https://doi.org/10.1016/j.ijnurstu.2018.08.006
  • Stevens KR. The impact of evidence-based practice in nursing and the next big ideas. Online Journal of Issues in Nursing. 2013;18(2):4. https://doi.org/10.3912/OJIN.VOL18NO02MAN04
  • Mackey A, Bassendowski S. The history of evidence-based practice in nursing education and practice. Journal of Professional Nursing. 2017;33(1):51–5. https://doi.org/10.1016/J.PROFNURS.2016.05.009
  • Intas, G., Kostagiolas, P., Zavras, D., Chalari, E., Stergiannis, P., Toylia, G et al. Information-seeking behavior of Greek nursing students: a questionnaire study. CIN: Computers, Informatics, Nursing. 2017;35(2):109-114. https://doi.org/ 10.1097/CIN.0000000000000294
  • Fleiszer AR, Semenic SE , Ritchie JA, Richer MC, Denis JL. Nursing unit leaders’ influence on the long-term sustainability of evidence-based practice improvements. J Nurs Manag.2016;24(3):309–18. https://doi.org/10.1111/JONM.12320
  • Kim SC, Ecoff L, Brown CE, Gallo AM, Stichler JF, Davidson JE. Benefits of a regional evidence-based practice fellowship program: A Test of the ARCC Model. Worldviews on Evidence-Based Nursing 2017; 14(2): 90–8.
  • Melnyk BM, Gallagher-Ford L, Zellefro C, Tucker S, Thomas B, Sinnott LT et al. The first U.S. study on nurses’ evidence-based practice competencies ındicates major deficits that threaten healthcare quality, safety, and patient outcomes. Worldviews on Evidence-Based Nursing. 2018;15(1):16–25. https://doi.org/10.1111/WVN.12269
  • Kirk JW, Nilsen P. Implementing evidence-based practices in an emergency department: Contradictions exposed when prioritising a flow culture. Journal of Clinical Nursing. 2016;25(3–4):555–565. https:// doi.org/10.1111/JOCN.13092
  • Considine J, Shaban RZ, Fry M, Curtis K. Evidence based emergency nursing: Designing a research question and searching the literature. International Emergency Nursing. 2017;32: 78–82. https://doi. org/10.1016/J.IENJ.2017.02.001
  • Klingbeil C, Gibson C. The Teach Back Project: A system-wide evidence based practice ımplementation. Journal of Pediatric Nursing. 2018; 42:81–5. https://doi.org/10.1016/J.PEDN.2018.06.002
  • Kahraman H, Ceyhan Ö. Öğrenci gözünden: Hemşireliğin bakım verici rolü. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi. 2022;5(1): 60–6. https://doi.org/10.38108/OUHCD.897896
  • Menekli T, Kokmaz M. Dahiliye hemşirelerinin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumları. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi. 2021;14(1), 38–47. https://doi. org/10.46483/DEUHFED.782131
  • Şadi Şen E, Yurt S. Hemşirelerin kanıta dayalı uygulamalara yönelik tutumlarının belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi E-Dergisi. 2021;14(2): 102–7. https://doi.org/https://doi.org/10.46483/ deuhfed.737729
  • Yılmaz D, Düzgün F, Dikmen Y. Hemşirelerin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının incelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019;10(4): 713–19. https://doi. org/10.31067/0.2018.91
  • Kocak C, Albayrak AS, Büyükkayacı DN. Developing an attitude scale for nurses in caregiving roles: validity and reliability tests. Journal of Education and Research in Nursing. 2014;11(3):16.
  • Ayhan Y, Kocaman G, Bektaş M. Kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutum ölçeği’nin türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi 2015; 17(2–3): 21–35. http:// www.hemarge.org.tr/
  • Erbay Ş, Beydoğan, HÖ. Eğitimcilerin eğitim araştırmalarına yönelik tutumları. Ahi Evran Universitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 2017;18(3):246–60. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefad/ issue/59420/853376
  • Cosme S, Milner KA, Wonder A. Benchmarking of prelicensure nursing students. Evidence-Based Practice Knowledge. Nurse Educator. 2018;43(1):50–53. https://doi.org/10.1097/NNE.0000000000000398
  • Aslan H, Gürdap Z. Hemşirelerin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumları ve periferik venöz kataterle ilişkili enfeksiyonu önlemeye yönelik bilgi düzeyleri. The Journal of Turkish Family Physician 2021; 12(2): 84–98. https://doi.org/10.15511/tjtfp.21.00284
  • Alqahtani N, Oh KM, Kitsantas P, Rodan M. Nurses’ evidence-based practice knowledge, attitudes and implementation: A cross-sectional study. Journal of Clinical Nursing 2020;29(1–2):274–83. https://doi. org/10.1111/JOCN.15097
  • Li S, Cao M, Zhu X. Evidence-based practice: Knowledge, attitudes, implementation, facilitators, and barriers among community nurses— systematic review. Medicine 2019;98(39). https://doi.org/10.1097/ MD.0000000000017209
  • Altınbaş Y, İster ED. Hemşirelerin bakım verici rollerine ilişkin tutumları ve bireyselleştirilmiş bakım algıları. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi 2020;29(4):246–54. https://doi.org/10.17942/STED.621856
  • Tuna R, Sahin S. The effect of professional values of nurses on their attitudes towards caregiving roles. International Journal of Nursing Practice 2021;27(1):1-10. https://doi.org/10.1111/IJN.12879
  • Çelik S, Durmaz Y, Karahan E. İntörn hemşirelerin yetkinlik durumları ile bakım verici rollerine ilişkin tutumları arasındaki ilişki. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi 2020;7(3):371–83. https://doi.org/10.5222/ SHYD.2020.65807
  • Yılmaz UD, Dilemek H, Yılmaz D, Korhan AE. Hemşirelerin bakım verici rollerine ilişkin tutumları ve ilişkili faktörler. Uluslararası Hakemli Hemşırelik Araştırmaları Dergisi 2017;10:83–100. https://doi.org/Doi: 10.17371/UHD2017.2.05
  • Evcimen H, İşcan Ayyıldız N. Hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı hemşireliğe ilişkin tutum ve davranışlarının belirlenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2019;10(2):141–46. https:// doi.org/10.22312/sdusbed.474376
  • Daştan B, Hindistan S. Dahiliye kliniklerinde çalışan hemşirelerin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının belirlenmesi: Kırsal bölge örneği. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi 2018;1(1):1–9.
  • Başdaş Ö, Özbey H, Tarihi G. Determining Nursing Students' Attitudes Towards Evidence-Based Nursing. Journal of Education and Research in Nursing. 2020;17(1):32-37. Available from: https://go.gale. com/ps/i.o?id=GALE%7CA627282686&sid=googleScholar&v=2.1&it=r &linkaccess=abs&issn=13050397&p=AONE&sw=w&userGroupName= anon%7E1d4fb871
  • Doğan SD, Karaçay SY, Arslan S, Yurtseven Ş, Nazik E, Yüksekkaya SE. Bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumları. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019;8(2):39–45. https://dergipark.org.tr/en/pub/ausbid/ issue/50617/562120
  • Çelebi D, Yilmaz E, Çelebi D, Yilmaz E. Cerrahi hastalarda enteral ve parenteral beslenmede kanıta dayalı uygulamalar ve hemşirelik bakımı. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2019;7(7):714–31. https://doi.org/10.38079/IGUSABDER.546979
  • Baltacı N, Tülek Deniz H. Öğrencilerin araştırmaya yönelik kaygıları, bilişim teknolojilerinden yararlanma durumları ve kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019;4(2): 60–8. https://doi.org/10.1111/WVN.12199
  • Sevcan O, Güzide Emirza E, Gülirmak K. Bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının meslek ve bilimsel etkinlik deneyimleri açısından incelenmesi. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi.2022; 2(1): 25–38. https://doi.org/10.1155/2016/5478086

Evaluation of Nurses Working in the Emergency Service, their Caring Roles and Attitudes toward Evidence-Based Nursing

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 41 - 48, 30.01.2024
https://doi.org/10.61399/ikcusbfd.1175380

Öz

Objective: This study was conducted to evaluate the caregiver roles of nurses working in the emergency department and their attitudes towards evidence-based nursing.
Material and Method: This descriptive study was conducted with nurses working in the emergency department of two public hospitals between May and June 2022 (n=80). Data were collected online via Google Forms with a Nurse Introductory Information Form, the "Nurses' Attitudes towards Caregiver Roles and the "Evidence-Based Attitudes towards Nursing". Descriptive statistics, the Student's t test and the One-Way Anova test were used in the study, whose normality was examined with the Shapiro-Wilk test. The p value of p<0.05 was accepted for statistical significance.
Results: It was found that the mean age of the nurses was 29,05±5,82 years, 57,50% were women, 57,50% followed scientific studies on the concept of care, and 63,70% knew the definition of evidence-based nursing. The total score obtained from the Nurses' Attitudes towards Caregiver Roles Scale was 68,31±8,86, and the total score from the Attitudes towards Evidence-Based Nursing Scale was 57,32±8,52. It was found that there was a statistically significant difference between the use of the findings of the evidence-based research in practice and the belief that there would be an increase in the quality of nursing care (p<0,05).
Conclusion: Nurses working in the emergency department were found to have a high level of caregiver roles and attitudes towards evidence-based nursing. It is a positive development that nurses are willing to use evidence-based nursing practices while performing their caregiver roles. It is recommended that hospital administrators encourage nurses to do scientific research, support them financially in scientific studies such as congresses and symposiums, and raise awareness among nurses in this regard so that evidence-based nursing practices can be used in care in emergency service units.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Suhonen R, Stolt M, Habermann M, Hjaltadottir I, Vryonides S, Tonnessen S et al. Ethical elements in priority setting in nursing care: A scoping review. In International Journal of Nursing Studies. 2018;18-25- 42. https://doi.org/10.1016/j.ijnurstu.2018.08.006
  • Stevens KR. The impact of evidence-based practice in nursing and the next big ideas. Online Journal of Issues in Nursing. 2013;18(2):4. https://doi.org/10.3912/OJIN.VOL18NO02MAN04
  • Mackey A, Bassendowski S. The history of evidence-based practice in nursing education and practice. Journal of Professional Nursing. 2017;33(1):51–5. https://doi.org/10.1016/J.PROFNURS.2016.05.009
  • Intas, G., Kostagiolas, P., Zavras, D., Chalari, E., Stergiannis, P., Toylia, G et al. Information-seeking behavior of Greek nursing students: a questionnaire study. CIN: Computers, Informatics, Nursing. 2017;35(2):109-114. https://doi.org/ 10.1097/CIN.0000000000000294
  • Fleiszer AR, Semenic SE , Ritchie JA, Richer MC, Denis JL. Nursing unit leaders’ influence on the long-term sustainability of evidence-based practice improvements. J Nurs Manag.2016;24(3):309–18. https://doi.org/10.1111/JONM.12320
  • Kim SC, Ecoff L, Brown CE, Gallo AM, Stichler JF, Davidson JE. Benefits of a regional evidence-based practice fellowship program: A Test of the ARCC Model. Worldviews on Evidence-Based Nursing 2017; 14(2): 90–8.
  • Melnyk BM, Gallagher-Ford L, Zellefro C, Tucker S, Thomas B, Sinnott LT et al. The first U.S. study on nurses’ evidence-based practice competencies ındicates major deficits that threaten healthcare quality, safety, and patient outcomes. Worldviews on Evidence-Based Nursing. 2018;15(1):16–25. https://doi.org/10.1111/WVN.12269
  • Kirk JW, Nilsen P. Implementing evidence-based practices in an emergency department: Contradictions exposed when prioritising a flow culture. Journal of Clinical Nursing. 2016;25(3–4):555–565. https:// doi.org/10.1111/JOCN.13092
  • Considine J, Shaban RZ, Fry M, Curtis K. Evidence based emergency nursing: Designing a research question and searching the literature. International Emergency Nursing. 2017;32: 78–82. https://doi. org/10.1016/J.IENJ.2017.02.001
  • Klingbeil C, Gibson C. The Teach Back Project: A system-wide evidence based practice ımplementation. Journal of Pediatric Nursing. 2018; 42:81–5. https://doi.org/10.1016/J.PEDN.2018.06.002
  • Kahraman H, Ceyhan Ö. Öğrenci gözünden: Hemşireliğin bakım verici rolü. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi. 2022;5(1): 60–6. https://doi.org/10.38108/OUHCD.897896
  • Menekli T, Kokmaz M. Dahiliye hemşirelerinin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumları. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi. 2021;14(1), 38–47. https://doi. org/10.46483/DEUHFED.782131
  • Şadi Şen E, Yurt S. Hemşirelerin kanıta dayalı uygulamalara yönelik tutumlarının belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi E-Dergisi. 2021;14(2): 102–7. https://doi.org/https://doi.org/10.46483/ deuhfed.737729
  • Yılmaz D, Düzgün F, Dikmen Y. Hemşirelerin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının incelenmesi. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019;10(4): 713–19. https://doi. org/10.31067/0.2018.91
  • Kocak C, Albayrak AS, Büyükkayacı DN. Developing an attitude scale for nurses in caregiving roles: validity and reliability tests. Journal of Education and Research in Nursing. 2014;11(3):16.
  • Ayhan Y, Kocaman G, Bektaş M. Kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutum ölçeği’nin türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi 2015; 17(2–3): 21–35. http:// www.hemarge.org.tr/
  • Erbay Ş, Beydoğan, HÖ. Eğitimcilerin eğitim araştırmalarına yönelik tutumları. Ahi Evran Universitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 2017;18(3):246–60. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefad/ issue/59420/853376
  • Cosme S, Milner KA, Wonder A. Benchmarking of prelicensure nursing students. Evidence-Based Practice Knowledge. Nurse Educator. 2018;43(1):50–53. https://doi.org/10.1097/NNE.0000000000000398
  • Aslan H, Gürdap Z. Hemşirelerin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumları ve periferik venöz kataterle ilişkili enfeksiyonu önlemeye yönelik bilgi düzeyleri. The Journal of Turkish Family Physician 2021; 12(2): 84–98. https://doi.org/10.15511/tjtfp.21.00284
  • Alqahtani N, Oh KM, Kitsantas P, Rodan M. Nurses’ evidence-based practice knowledge, attitudes and implementation: A cross-sectional study. Journal of Clinical Nursing 2020;29(1–2):274–83. https://doi. org/10.1111/JOCN.15097
  • Li S, Cao M, Zhu X. Evidence-based practice: Knowledge, attitudes, implementation, facilitators, and barriers among community nurses— systematic review. Medicine 2019;98(39). https://doi.org/10.1097/ MD.0000000000017209
  • Altınbaş Y, İster ED. Hemşirelerin bakım verici rollerine ilişkin tutumları ve bireyselleştirilmiş bakım algıları. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi 2020;29(4):246–54. https://doi.org/10.17942/STED.621856
  • Tuna R, Sahin S. The effect of professional values of nurses on their attitudes towards caregiving roles. International Journal of Nursing Practice 2021;27(1):1-10. https://doi.org/10.1111/IJN.12879
  • Çelik S, Durmaz Y, Karahan E. İntörn hemşirelerin yetkinlik durumları ile bakım verici rollerine ilişkin tutumları arasındaki ilişki. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi 2020;7(3):371–83. https://doi.org/10.5222/ SHYD.2020.65807
  • Yılmaz UD, Dilemek H, Yılmaz D, Korhan AE. Hemşirelerin bakım verici rollerine ilişkin tutumları ve ilişkili faktörler. Uluslararası Hakemli Hemşırelik Araştırmaları Dergisi 2017;10:83–100. https://doi.org/Doi: 10.17371/UHD2017.2.05
  • Evcimen H, İşcan Ayyıldız N. Hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı hemşireliğe ilişkin tutum ve davranışlarının belirlenmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2019;10(2):141–46. https:// doi.org/10.22312/sdusbed.474376
  • Daştan B, Hindistan S. Dahiliye kliniklerinde çalışan hemşirelerin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının belirlenmesi: Kırsal bölge örneği. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi 2018;1(1):1–9.
  • Başdaş Ö, Özbey H, Tarihi G. Determining Nursing Students' Attitudes Towards Evidence-Based Nursing. Journal of Education and Research in Nursing. 2020;17(1):32-37. Available from: https://go.gale. com/ps/i.o?id=GALE%7CA627282686&sid=googleScholar&v=2.1&it=r &linkaccess=abs&issn=13050397&p=AONE&sw=w&userGroupName= anon%7E1d4fb871
  • Doğan SD, Karaçay SY, Arslan S, Yurtseven Ş, Nazik E, Yüksekkaya SE. Bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumları. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019;8(2):39–45. https://dergipark.org.tr/en/pub/ausbid/ issue/50617/562120
  • Çelebi D, Yilmaz E, Çelebi D, Yilmaz E. Cerrahi hastalarda enteral ve parenteral beslenmede kanıta dayalı uygulamalar ve hemşirelik bakımı. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2019;7(7):714–31. https://doi.org/10.38079/IGUSABDER.546979
  • Baltacı N, Tülek Deniz H. Öğrencilerin araştırmaya yönelik kaygıları, bilişim teknolojilerinden yararlanma durumları ve kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının değerlendirilmesi. Samsun Sağlık Bilimleri Dergisi. 2019;4(2): 60–8. https://doi.org/10.1111/WVN.12199
  • Sevcan O, Güzide Emirza E, Gülirmak K. Bir üniversite hastanesinde çalışan hemşirelerin kanıta dayalı hemşireliğe yönelik tutumlarının meslek ve bilimsel etkinlik deneyimleri açısından incelenmesi. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi.2022; 2(1): 25–38. https://doi.org/10.1155/2016/5478086
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sümeyye Akçoban 0000-0002-7533-8140

Serap Güngör 0000-0003-0854-6350

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 30 Ocak 2024
Gönderilme Tarihi 14 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akçoban, S., & Güngör, S. (2024). Acil Serviste Çalışan Hemşirelerin Bakım Verici Rolleri ve Kanıta Dayalı Hemşireliğe İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9(1), 41-48. https://doi.org/10.61399/ikcusbfd.1175380
AMA Akçoban S, Güngör S. Acil Serviste Çalışan Hemşirelerin Bakım Verici Rolleri ve Kanıta Dayalı Hemşireliğe İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi. İKÇÜSBFD. Ocak 2024;9(1):41-48. doi:10.61399/ikcusbfd.1175380
Chicago Akçoban, Sümeyye, ve Serap Güngör. “Acil Serviste Çalışan Hemşirelerin Bakım Verici Rolleri Ve Kanıta Dayalı Hemşireliğe İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 9, sy. 1 (Ocak 2024): 41-48. https://doi.org/10.61399/ikcusbfd.1175380.
EndNote Akçoban S, Güngör S (01 Ocak 2024) Acil Serviste Çalışan Hemşirelerin Bakım Verici Rolleri ve Kanıta Dayalı Hemşireliğe İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 9 1 41–48.
IEEE S. Akçoban ve S. Güngör, “Acil Serviste Çalışan Hemşirelerin Bakım Verici Rolleri ve Kanıta Dayalı Hemşireliğe İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi”, İKÇÜSBFD, c. 9, sy. 1, ss. 41–48, 2024, doi: 10.61399/ikcusbfd.1175380.
ISNAD Akçoban, Sümeyye - Güngör, Serap. “Acil Serviste Çalışan Hemşirelerin Bakım Verici Rolleri Ve Kanıta Dayalı Hemşireliğe İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi 9/1 (Ocak 2024), 41-48. https://doi.org/10.61399/ikcusbfd.1175380.
JAMA Akçoban S, Güngör S. Acil Serviste Çalışan Hemşirelerin Bakım Verici Rolleri ve Kanıta Dayalı Hemşireliğe İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi. İKÇÜSBFD. 2024;9:41–48.
MLA Akçoban, Sümeyye ve Serap Güngör. “Acil Serviste Çalışan Hemşirelerin Bakım Verici Rolleri Ve Kanıta Dayalı Hemşireliğe İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi”. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, c. 9, sy. 1, 2024, ss. 41-48, doi:10.61399/ikcusbfd.1175380.
Vancouver Akçoban S, Güngör S. Acil Serviste Çalışan Hemşirelerin Bakım Verici Rolleri ve Kanıta Dayalı Hemşireliğe İlişkin Tutumlarının Değerlendirilmesi. İKÇÜSBFD. 2024;9(1):41-8.